7گام آخر آزمون وکالت با ماهان کارشناسی ارشد



آمادگی آزمون وکالت 1403

 7گام آخر آزمون وکالت با ماهان کارشناسی ارشد

کسب اطلاع از قوانین ثبت‌نام به علاقه‌مندان شرکت در آزمون وکالت 1403 کمک به سزایی می‌کند. بر اساس ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، آزمون وکالت قوه قضاییه 1403 از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود.

آزمون وکالت قوه قضاییه در دو مرخله صورت میگیرد که پس از اعلام نتایج آزمون کتبی (تستی) داوطلبان برای شرکت در مرحله بررسی صلاحیت های عمومی (مصاحبه عقیدتی سیاسی) دعوت می‌شوند و در صورت پذیرفته شدن در این مرحله، از آنها خواسته می‌شود تا حوزه قضایی مورد نظر خود برای اشتغال را انتخاب کنند.

موسسه آموزش عالی آزاد ماهان با ۲۸ سال سابقه درخشان در حوزه آموزش کشور اقدام به برگزاری دوره آماده سازی آزمون وکالت میکند‌.
یکی از دغدغه های اصلی داوطلبین متقاضی آزمون وکالت حجم بسیار بالای منابع آزمون و همچنین تعدد منابع و عدم پوشش کامل آزمون بوده و اینک ماهان با استفاده از آموزش های تخصصی خود و با استفاده از اساتید مجرب این مشکل را رفع کرده و داوطلبین متقاضی آزمون وکالت با استفاده از کلاسهای آموزشی و حل تست ماهان آمادگی کامل برای آزمون ۱۸ اسفند کسب می‌کنند.

در این راستا  تیمی از اساتید و کارشناسان برتر را برای شما فراهم کردیم تا برنامه ای جامع و کامل برای شما طراحی گردد تا  بهترین عملکرد در آزمون وکالت را کسب کنید. کلاس ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی مباحث بصورت کامل آموزش داده میشود و پس از دیدن کلاسها، تست های آمادگی نیز توسط اساتيد تحلیل و آنالیز میگردد.

در هر کلاس، شما با مباحث کلیدی آزمون وکالت و با رویکردهای مؤثر حل سوالات آزمون آشنا میشوید. با تقویت اعتماد به نفس خود و یادگیری تکنیک های مناسب، قدرت و مهارت خود را برای موفقیت در آزمون بهبود خواهید بخشید.

 

 برنامه کلاس های آماده سازی آزمون وکالت ماهان

نام درس استاد ساعت تدریس
دروس مشترک حقوق تجارت دکتر ارشدی 50
حقوق مدنی دکتر مرادخانی 70
آیین دادرسی مدنی دکتر مرادخانی 60
آیین دادرسی کیفری دکتر اسلامی خو 50
حقوق جزای عمومی دکتر اسلامی خو 55
حقوق جزای اختصاصی دکتر اسلامی خو 55

 

 

شرایط ثبت نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲

متقاضیانی که قصد اخذ پروانه وکالت از مرکز وکلا قوه قضاییه را دارند، باید به این نکته توجه کنند که برای ثبت نام و پذیرش نهایی در این آزمون و کسب مجوز، لازم است تا علاوه بر کسب حد نصاب لازم و نمره بالا در این آزمون و موفقیت در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه، تمامی شرایط اخذ پروانه فعالیت و اشتغال در قوه قضاییه را نیز داشته باشند. به عبارت دیگر، متقاضیان باید به‌طور همزمان با کسب نمره مناسب در آزمون و مصاحبه، تمامی معیارها و شرایط موردنیاز برای فعالیت حرفه‌ای در قوه قضاییه را نیز داشته باشند.

برای ثبت نام در دوره آماده سازی آزمون وکالت ماهان فرم زیر را پر کنید

 

مدارک تحصیلی برای ثبت نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

مدرک لازم تحصیلی برای ثبت نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ دارندگان دانشنامه معتبر کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های «حقوق» یا «فقه و مبانی حقوق اسلامی» و یا معادل آن از دروس حوزوی با تایید مرجع صالح می‌باشد.

شرط وضعیت نظام وظیفه آقایان در آزمون

شرط وضعیت نظام وظیفه آقایان برای شرکت در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ ارائه مدرک کارت پایان خدمت یا معافیت دائم تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ می‌باشد.

 

امکان شرکت دانشجویان ترم آخر و سربازان

بر اساس اعلام رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه، دانشجویان ترم آخر که تا ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شوند و همچنین سربازانی که تا همان تاریخ کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند می‌توانند در آزمون اسفندماه این مرکز شرکت کنند.

 

مدارک لازم ثبت‌نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲

اسکن تصویر عکس پرسنلی

اسکن تصویر صفحه اول شناسنامه (صفحه توضیحات در صورت وجود توضیح)

اسکن تصویر کارت ملی

اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهی صادره موقت از دانشگاه

اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم (برای آقایان)

 

شرایط عمومی متقاضیان آزمون وکالت قوه قضاییه 1403

🔹 تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.

🔹 اعتقاد و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام.

🔹 اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و قانون اساسی.

🔹 داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی یا بالاتر حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی با تایید مرجع صالح

🔹 داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه وکالت.

🔹عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.

🔹 عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق.

🔹 عدم اشتغال اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی در وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلابی، شهرداری ها و مؤسسات مأمور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به سردفتری یا دفتریاری در زمان صدور مجوز و پس از آن، مادامی که شخص به وکالت موضوع این آیین‌نامه اشتغال دارد.

🔹نداشتن سوء شهرت.

🔹داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی.

🔹عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضائی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری.

 

 

ارتباط با موسسه ماهان

همانند سالیان گذشته رتبه های برتر ماهانی هستند