معرفی رشته مدیریت و گرایش های این رشته



معرفی رشته مدیریت و آینده شغلی

معرفی مجموعه مدیریت
مدیریت یکی از پرطرفدارترین رشته ها در کنکور کارشناسی ارشد است ،جذابیت های این رشته و گرایش های متنوع آن توجه بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های دیگر را نیز به خود جلب کرده و باعث ایجاد رقابت شدید بین داوطلبان شده است.

آینده شغلی
فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کارآفرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند.

معرفی گرایش های مدیریت

بازرگانی : فارغ التحصیلان این رشته قادر خواهند بود علاوه بر مدیریت سازمان ها، در امور بازرگانی و بازاریابی به فعالیت بپردازند. 

دولتی : در این گرایش دانشجویان توانایی اداره موسسات دولتی و حتی خصوصی را کسب می کنند معمولاً حوزه های کاری این گرایش شامل « معاونت منابع انسانی کارگزینی و اصلاح ساختار سازمانی» می باشد. 

صنعتی : زمینه کاری این گرایش در واحدهای صنعتی و تولید قرار دارد و در حوزه های « کنترل کیفیت و مدیریت تولید» مشغول به کار خواهد شد.  

مدیریت فناوری اطلاعات(IT): کسب مهارت در زمینه فناوری های اطلاعات و کاربرد آن در امور مدیریت از اهداف این گرایش است.
تکنولوژی: این گرایش برای برقراری ارتباط بین علوم مدیریتی و دانش مهندسی بکار برده می شود.

مدیریت مالی: فارغ التحصیلان این رشته قادر به اشتغال در حوزه مدیریت و معاونت امور مالی و حسابرسی شرکت های خصوصی و دولتی خواهند بود.
مدیریت کار آفرینی : یکی از گرایش های مدیریت است که به بحث در مورد ایجاد و تأسیس واحدهای مختلف و اداره موسسات کوچک می پردازد.
مدیریت منابع انسانی: فارغ التحصیلان این گرایش می توانند در زمینه بهینه سازی عملکرد منابع انسانی سازمانها فعالیت نمایند.




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!