چگونه به تستها پاسخ دهيم؟(تكنيك ضربدر-منفي)



چگونه به تستها پاسخ دهيم؟(تكنيك ضربدر-منفي)

چگونه بايد به  تستها پاسخ دهيم؟
1  سوالات را به همان ترتيبي كه در هر درس آمده جواب دهيد. اما تر تيب دروس ترجيحا(رياضي آمار- زبان- مالي- حسابرسي و صنعتي ) باشد.
2   هنگام پاسخ داد ن به تستها، به هيچ وجه وقت خود را صرف سوالات وقت گير و دشوار نكنيد و در ابتدا فقط به سوالهايي كه ميتوانيد در وقت مقرر پاسخ دهيد. بپردازيد.
3    برخي سوالات را بلد هستيد ولي تشخيص ميدهيد كه وقت گير هستند و پاسخ دادن به آنها زماني بيش از وقت مقرر نياز دارد. اين گونه سوالات را  با علامت ضربدر (x) مشخص كنيد. و با قاطعيت و خونسردي از آنها بگذريد.
4    ممكن است سوالهايي را اصلا بلد نباشيد. يا برايتان دشوار باشند. اينگونه سوالها را با علامت منفي(-) مشخص كنيد. و فورا از آنها رد شويد. اينها سوالاتي هستند كه شما ديگر روي انها بر نميگرديد.
5    از هيچ سوالي نخوانده رد نشويد. زيرا ممكن است پس از چند سوال دشوار، چند وسوال ساده مطرح شود. هرچقدر هم كه تعداد سوالات وقت گير باشد اما با حوصله و آرامش تمام آنها را بخوانيد.
6    پس از خواندن تمام سوالات به ساعت خود نگاه كنيد هنوز مقداري از زمان شما باقي مانده است.
7   پس از اينكه تمام سوالات را بررسي كرديد( يعني به سوالات آسان جواب داديد. سوالات منفي و ضرب در را نيز مشخص كرديد.) به سراغ درس ديگر برويد و تا پايان آزمون از هر درس مقداري از زمان را براي خود ذخيره كنيد. با اين تفاسير احتمالا در آخر آزمون حدود 20 دقيقه زمان اضافي خواهيد داشت. كه اين زمان را بايد براي سوالات ضربدر خورده صرف كنيد.
8     دوباره از ابتداي دفترچه يا از درسي كه براي شما آسان تر است. شروع كنيد و اين سوالات(ضربدر) را حل كنيد. توجه داشته باشيد. كه هيچ گاه ديگر نبايد روي سوالات منفي برگرديد.
9    نكته ي مهم اينه كه  تا قبل از زمان اضافي آخر جلسه هم شما موفقيت بزرگي را نصيب خود كرده ايد. و آن اين است كه شما تا به اينجاي كار تمام سوالاتي را كه بلد بوده ايد در زمان كافي و با دقت و آرامش پاسخ داده ايد پس حالا ديگر افسوس اين را نخواهيد خورد كه به تعدادي از سوالات ؛حتي نرسيديد كه نگاهي بيندازيد.
تكنيك ضرب در منفي كمك زيادي  به مديريت زمان شما خواهد كرد. با اين تكنيك واقعا ميتوانيد حساب شده قبول شويد نه اينكه به اميد اينكه زمان اضافي خواهيد داشت براي هر سوال هر چقدر كه دلتان ميخواهد زمان بگذاريد.پس حتما آن را در آزمونهاي آزمايشي تمرين كنيد. 
براي موفقيت بايد دقيق باشيد و براي لحظه به لحظه ي خود برنامه داشته باشيد.
در اين تكنينك حتي ميتوانيد علامتي را انتخاب كنيد كه براي شما راحت تر است. اما بايد با همان علامت كاملا آشنا باشيد. مثلا سوالات منفي را اصلا علامت نزنيد. و دور سوالات ضرب در دايره بكشيد. مهم نيست كه علامت چه چيزي باشد مهم اين است كه براي شما آشنا باشد و شما بتوانيد با آن به خوبي از مزاياي اين تكنيك بهره مند شويد.

نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!