معرفی مجموعه روانشناسی و گرایش های آن



معرفی مجموعه روانشناسی 1

مجموعه روانشناسی از پر مخاطب ترین مجموعه های امتحانی در کنکور کارشناسی ارشد است. علاوه برکاربرد و استفاده حرفه ای از این رشته به دلیل قابل استفاده بودن آن در زندگی روزمره بسیاری از دانشجویان رشته های مختلف و حتی افرادی که سال ها پیش فارغ التحصیل شده اند جذب این رشته می شوند. مجموعه روانشناسی گرایش های مختلفی دارد که بر اساس دروسی که در کارشناسی ارشد مطالعه می کنند می توانند به کارهای مختلفی مشغول شوند. روانشناسی بالینی : این گرایش از پر طرفدارترین گرایش ها در مجموعه روانشناسی است. در این گرایش شیوه های درمان افراد دارای اختلالات روانی بررسی می شود. به دلیل رقابت فشرده مخاطبان و همچنین ظرفیت کم دانشگاهها قبولی در این گرایش نسبت به سایر گرایشها سخت تر است . فارغ التحصیلان در این گرایش می توانند در کلینیک های تخصصی به در مان بپردازند. روانشناسی بالینی کودک و نوجوان: رتبه این گرایش با ضریب بالینی محاسبه می شود گرایشی که به تازگی و چند سالی است که در سطح دانشگاههای ایران ارائه می شود. با توجه به مشکلات بر روی زندگی آینده آن ها می تواند داشته باشد این گرایش از روانشناسی بالینی جدا شده و به صورت مجزا ارائه می شود. روانشناسی عمومی : همانطور که از اسم آن پیداست از هر کدام از مباحث روانشناسی بخش در این گرایش گنجانده شده فارغ التحصیلان در این گرایش میتوانند در جاهایی که نیاز مبرم به اطلاعات روانشناختی دارد مانند مهد کودک و مدرسه مشغول به کار شوند. روانسنجی : تمرکز این گرایش بیشتر روی آزمون های روانشتاختی و در مواقعی به طراحی این آزمون ها میپرازند. روانشناسی صنعتی و سازمانی : این گرایش روی آسیب شناسی مشکلات و مسائل روانی که ممکن است روی کارکرد کارکنان و عوامل یک سازمان تاثیر داشته باشد کار میکند. 

معرفی گرایش های مجموعه روانشناسي 1

روان شناسي عمومي: همانطور که از نام آن پیداست از هر کدام از مباحث روانشناسی بخش در این گرایش گنجانده شده فارغ التحصیلان در این گرایش میتوانند در جاهایی که نیاز مبرم به اطلاعات روانشناختی دارد مانند مهد کودک و مدرسه مشغول به کار شوند.
روان شناسي باليني: : این گرایش از پر طرفدارترین گرایش ها در مجموعه روانشناسی است. در این گرایش شیوه های درمان افراد دارای اختلالات روانی بررسی می شود. به دلیل رقابت فشرده مخاطبان و همچنین ظرفیت کم دانشگاهها قبولی در این گرایش نسبت به سایر گرایشها سخت تر است . فارغ التحصیلان در این گرایش می توانند در کلینیک های تخصصی به در مان بپردازند.
سنجش و اندازه‌گيري (روان‌سنجي): : تمرکز این گرایش بیشتر روی آزمون های روانشتاختی و در مواقعی به طراحی این آزمون ها میپرازند.
روان‌شناسي صنعتي و سازماني: این گرایش روی آسیب شناسی مشکلات و مسائل روانی که ممکن است روی کارکرد کارکنان و عوامل یک سازمان تاثیر داشته باشد کار میکند. 
روان‌شناسي باليني كودك و نوجوان: رتبه این گرایش با ضریب بالینی محاسبه می شود گرایشی که به تازگی و چند سالی است که در سطح دانشگاههای ایران ارائه می شود. با توجه به مشکلات بر روی زندگی آینده آن ها می تواند داشته باشد این گرایش از روانشناسی بالینی جدا شده و به صورت مجزا ارائه می شود.

نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!