آینده شغلی رشته روانشناسی



آینده شغلی رشته روانشناسی

 با دارا بودن مدرک کارشناسي ارشد در گرايش هاي بالینی، عمومی و بالینی کودک و نوجوان،  فرد مي تواند:
- پس از احراز شرايط لازم (ازجمله 800 ساعت کارآموزي در مراکز داراي مجوز رسمي، تاييديه از اساتيد رشته و ...) و دريافت مجوز از سازمان نظام روانشناسي اقدام به تاسيس کلينيک مشاوره بنمايد.
- به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و ... در قسمت مربوطه جذب به کار شود.
- در واحدهاي کوچک دانشگاه آزاد و يا دوره هاي فراگير و يا موسسات آموزش عالي آزاد به عنوان مدرس فعاليت کند.
- در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه و يا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس مهد کودک نمايد.           
- با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس سراي سالمندان نمايد.
- در کلينيک هاي درمان اعتياد به عنوان روانشناس مشغول به کار شوند (اشتغال در اين مراکز مستلزم تحصيل در گرايش روانشناسي باليني است و دارا بودن مدرک کارشناسي اين گرايش کافي است).
- در کلينيک هاي مشاوره اي به کارهاي درماني بپردازد
- با روانپزشکان در کلينيک هاي خصوصي ايشان همکاري کند (البته روانپزشکان مايل به همکاري با کارشناسان ارشد در گرايش هاي باليني و خانواده درماني هستند).
- در کلينيک هاي مشاوره و روان درماني کودک به کارهاي درماني مثل بازي درماني و ... بپردازد (در اين مراکز تاکيد بيشتر روي کارشناسان ارشد با گرايش باليني کودک و نوجوان و باليني است).
همین 3 گرایش خاص در بین کلیه گرایش ها ، دارای متقاضی بیشتر هستند و به همین علت رقابت هم در آنها سخت تر است. از طرفی حجم دروسی هم که در این 3 گرایش باید خوانده شود بالاست.

نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!