معرفي گرایش آموزش زبان انگلیسی



معرفي گرایش آموزش زبان انگلیسی


*نظام آموزشی هدفمند 

در دنیای مدرن امروز دیگر جایی برای ایستایی وجود ندارد. بقای یک سیستم، زاییده پویایی و هدفمند بودن آن می­باشد. مقوله آموزش نیز از این قانون مستثنی نیست و برای ایجاد یک سیستم آموزشی هدفمند باید از شاهراه علم وتجربه و مدیریت گذر کرد. 

بلوغی که از آن نام می­بریم نه تنها اندوخته­ای چند ساله از تجربیات را به همراه دارد، بلکه روح تازه جوانی و عدم اینرسی نسبت به نوع عملکرد را نیز یدک می­کشد. تا آنجا که مصداق (فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم) را همواره پیش دیدگانمان قرار داده­ایم. حاصل 13 سال تلاش، تجربه، نوآوری، تعهد و توکل ما امروزه به جایی رسیده که برای اولین بار ادعا کنیم در زمینه آموزش تحصیلات تکمیلی در سرزمینمان، تکنولوژی آموزشی تولید کرده­ایم و بنیانگذار اولین نظام آموزشی هدفمند بوده­ایم که نتایج چشمگیر آن فقط و فقط حاصل باور ما از تفکر ایرانی بوده است. 

افتخار ماهانی­ها به این نیست که 14 سال پیاپی بیشترین تعداد رتبه­های تک رقمی را (با توجه به مستندات) در بین مراکز تحصیلات تکمیلی داشته­اند بلکه مفتخریم که ما تکنولوژی آموزش مدرن را به هر شکلی و در هر مقطعی تولید کرده­ایم و با جایگزینی و مشابه­سازی قادر به هر نوع آموزشی در هر مقطعی می­باشیم. 

در نظام آموزشی هدفمند گلوگاه­های ارتباطی بین فعالیتهای آموزشی (آموزش، مشاوره و هدایت تحصیلی، سنجش) بطور دقیق شناسایی شده و با راهکارهای عملی و کارآمد، آنها را به هم پیوند زده­ایم. موسسه آموزش عالی آزاد ماهان به عنوان یکی از اولین مراکز فعال در زمینه خدمات آموزش مقاطع تحصیلات تکمیلی با پیاده کردن این نظام در دوره­های خود، تأثیر شگرف ایجاد ارتباط منطقی بین ارکان آموزش، مشاوره و سنجش را در نتیجه داوطلبین خود مشاهده نمود و با همان جایگزینی و مشابه­سازی توانست قابلیت بسط و گسترش خدمات خود در سرتاسر کشور را تحت «نظام آموزش مکاتبه­ای هدفمند» ارائه نماید. 
خودمان گنجي هستيم كه مي‌جوييم. «لوئيز هي» 
جمله مشهوریست که می‌گوید هر که دو زبان را بداند در حکم دو نفر است.دانستن زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر قبل از آنکه در قالب یک رشته توضیح داده شود یک امکان فوق‌العاده مناسب است برای استفاده از کتاب‌ها و مقالاتی که دوست داریم بدون هیچگونه واسطه‌ای آنها را مطالعه کنیم، بهترین ترجمه‌ها و ماهرترین مترجمان آنچه به ما می‌رسانند به اندازه اصل یک اثر نمیتواند گویا باشد 
به عبارتی اینجا از جاهایی نیست که کپی برابر اصل باشد. زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و فراگیر جهان شناخته شده و به عبارتی زبان مشترک بسیاری از مراکز علمی می­باشد. 
زبان هر قوم و ملتی از مهمترین نمادهای هویت آن ملت است. امروزه دولت‌ها برای حفظ زبان و حتی گسترش دامنه جغرافیایی زبان خود هزینه‌های فراوانی را پرداخت می‌کنند و فعالیتی که در استعمال یا عدم استعمال کلمات بیگانه صورت می‌گیرد آنقدر وسیع و گسترده است که نشان دهنده اهمیت آن است در این مورد می‌توان به کتاب‌هایی که گویش‌های مختلف را بررسی کرده‌اند مراجعه کرد. اما در مورد رشته زبان انگلیسی که در دانشکده زبان دانشگاه‌ها عرضه می‌گردد و آنچه قابل بیان است عبارتست از اینکه تحصیل در این رشته‌ها قابلیت‌ها و توانایی ما را برای دبیری زبان فراهم می‌نماید. تحصیلات دانشگاهی رشته زبان انگلیسی اگر همراه با تلاش و پیگیری‌های مستمر دانشجو صورت پذیرد و در طول تحصیل خود همت خود را به صورت کامل بر مطالعه آثار خارجی قرار دهد امکان فعالیت در بخش‌های تخصصی‌تر را دارد. آنچه باید بدان اهمیت بدهیم استفاده مطلوب از دروسی است که در طی تحصیل این رشته فرا گرفته‌ایم و استفاده به صورت درست حاصل نمی‌شود مگر اینکه برای انتخاب این رشته به علاقه واقعی و پشتکار خود مطمئن باشیم و نه در این رشته و هیچ رشته دیگر عنوانی ما را فریب ندهد. درس زبان فرار است و اگر از آن خوب استفاده نکنیم و برای محل کار خود تدبیری نیندیشیم دچار مشکل جدی خواهیم شد

نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!