بررسی موسسه فناوری ماساچوست(MIT)



چنانچه که میدانید از مسائل مهمی که افراد به ان توجه میکنند بورس تحصیلی کشورهای خارجی است وهمین طور تحصیل در بهترین دانشگاههای دنیا میباشد.دربین دانشگاه های دنیا کشور آمریکا بهترین دانشگاه هارا در خود جای داده است.به طوری که 10 دانشگاه برتر دنیا در آمریکا قرار دارد.دراین مقاله قصد داریم یکی از برترین دانشگاه های آمریکا رابه نام mit(موسسه فناوری ماساچوست)بررسی کنیم.

 شرایط پذیرش در دانشگاه mit  چگونه است؟

چه رشته های تحصیلی که در دانشگاه mit تدریس میشوند؟

آیا برای ورود به دانشگاهmit آزمون ورودی لازم است؟

چه مدرک زبانی برای دانشگاه mit مورد نیاز است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه mit چه مقدار است؟

  

موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts institute of technology

مشهور به ام .آی .تی دانشگاه خصوصی است که در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکاست.دارای 5 دانشکده اصلی یک کالج و 34 گروه آموزشی می باشد.که معمولا با نام اختصاری MIT شناخته شده است.ویلیام بارتون راجرز فرماندار ماساچوست موسس آن است که درتاریخ  10 آوریل1861این دانشگاه تاسیس شده است.

MIT  از مهم ترین مراکز علمی و تحقیقاتی در جهان محسوب می شود که هر سال به عنوان بهترین دانشگاه مهندسی جهان معرفی می شود.در سال 2012 طی تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه  QS برای رتبه بندی دانشگا ها رتبه اول بهترین دانشگاه را دارد.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه عبارتند از بن برتانکی (رئیس بانک مرکزی) بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل ) فضانورد آمریکایی (بازآلدرین)

در سال 2014رتبه این دانشگاه در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر اول شده است .و در رتبه بندی کلی در جایگاه سوم دانشگا های جهان قرار گرفت .

مساحت پردیس دانشگاه 700 کیلومتر مربع می باشد. که در نزدیکی رود معروف چارلز قرار گرفته است  وریاست فعلی این دانشگاه بر عهده دکتر رافائل ریف می باشد.

دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

-دانشکده علوم

-دانشکده فنی مهندسی

-دانشکده طراحی ومعماری

-دانشکده مدیریت

-دانشکده علوم انسانی، هنر وعلوم اجتماعی

این دانشگاه  دانشکده پزشکی و حقوق را ندارد اما یک کالج با عنوان شاخه علوم و فنون بهداشتی هاروارد ام .آی .تی می باشد .

از اساتید برجسته دانشگاه می توان نوام چامسکی ،موریس هله، رومن یاکوبن ،را نام برد .

دانشگاه ام ای تی تاکنون موفق به کسب 80 جایزه نوبل در رشته های مختلف شده است. و از مفاخر دانشگاه ام آی تی آمریکا این است که در تاسیس شرکت های معروفی مانند مک دونالد،دالاس،راک ول و اینتل نقش اساسی داشته است.

از جمله فارغ التحصیلان معروف دانشگاه ام آی تی رابرت نویس که دکتری فیزیک را از دانشگاه ام آی تی اخذ کرد ذهن رابرت محاسبات را

خیلی سریع انجام می داد به همین دلیل به او لقب رابرت سریع را دادند .

و به به دلیل کارهایی که در شرکت های بزرگ کامپیوتری در سیلیکون منطقه ای در سانفرانسیسکو انجام داده است شهردار سیلیکون نامیده اند.

دانشگاه ام آی تی هر ساله حدود 4 هزار و 500 دانشجو در دوره کارشناسی ثبت نام می نماید. و هزینه پژوهشی دانشگاه ام آی تی بیش از650 میلیون دلار برآورد شده است که بیشتر پژوهش های انجام شده در دانشگاه ام آی تی به حوزه هایی همچون اقتصاد ،روان شناسی ،زیست شناسی ،شیمی ،علوم زمین ،فیزیک و ریاضیات اختصاص دارد.

متقاضیان ورود به دانشگاه ام ای تی باید در تاریخ یک ژانویه فرم تقتضای خود را به دانشگاه ام آی تی ارسال نمایند که تکمیل و ارسال فرم تقاضا حدود 75 دلار هزینه دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه MIT چیست؟

این دانشگاه بسیار گزینش سختی داردو باید معدل مورد نیاز وامتحان  sat   و act  مورد نیاز که بسیار مهم است  راارائه دهند و در صورت عدم ارائه شانس قبولی شما نزدیک صفر خواهد بود .

معدل مورد نیاز در MIT – کسب معدل مورد نیاز برای گرفتن پذیرش خیلی مهم است که میانگین این معدل در ام ای تی 4.13است.

دانشگاه mitدور ه لیسانس متوسطی دارد ولی دوره های فوق لیسانس ودکترای آن عمدتا به دلیل بودجه بالای تحقیقاتی وبدون مرز بودن

پذیرش دوره های قوی ای هستند.

امتحان هایی که برای ورود به ام آی ایی لازم است:

دانشجویان بین المللی یا دانشجویان بمی که به زبان انگلیسی صحبت نمیکنند باید2امتحان بدهند که انتخابش با دانشجو است.

گزینه اول- امتحان SAT یا ACT است .علاوه بر این SAT دوگزینه برای امتحان دارد یکی در زمینه ریاضی و یکی دیگر  در زمینه علو م

(فیزیک،شیمی، زیست شناسی)

گزینه دو م-تافل است (آیلتس رو قبول ندارند) وهمچنین در آزمو ن sat یکی در زمینه ریاضی ودیگری در زمینه علوم (فیزیک،شیمی، زیست

شناسی) این گزینه مخصوص دانش آموزانی است که به زبان انگلیسی تسلط ندارند.

همه دانشجویان باید امتحان های مورد نیاز را بدهند ونمیتوانند آزمون ذیگری را مانندIB، A-levelجایگزین ازمون های بالایی کنند.

دانشجویان خارجی که sat ,act برای آنها ارائه نشده است مثل جمهوری اسلامی ایرا ن وجمهوری خلق چین برای آن ها امتیاز این امتحان

ها را در نظر نخواهند گرفت. برای پذیرش در دانشگاه ام آی تی باید امتیاز تافل را داشته واین امتیاز برای paper based test 577 از

600 است وبرای internet based test90 از 100 است.

دانشجویانی که خارج از آمریکا تحصیل کرده اند ورشت ومقطع تحصیلی متفاوت از دانشجویان آمریکایی بوده تاثیرمنفی بر در خواست پذیرششان ندارد.

دانش جویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ام آی ایی باید برخی دروس پیش نیاز را بر اساس نوع دیپلم خود بگذرانند.

هر دانشجوی خارجی به طور معمول قبل از شروع تحصیل در ام آی ایی باید سابقه آشنایی با دروسی مانند زبان انگلیسی(حداقل4سال)

تاریخ وعلوم اجتماعی(حداقل 2سال)ریاضیات(حداقل تا سطح دیفرانسیل،جبر وانتگرال) زیست شناسی وفیزیک.

هزینه های تحصیل در mit:

شهریه نه ماهه برای سال 2015-2016  46400 دلار میباشد علاوه براین مقطع کارشناسی شهریه کارشناسی13700 دلار است.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی به طور کلی هزینه های بیشتری از دانشجویان دوره کارشناسی متحمل میشوند که برای  دوره 9 ماهه

سال2015-2016   46400 دلار بوده و شهریه تابستانی در سال 15460 دلار بوده.

 بنابرانچه گفت شد دانشگاه mit موسسه فناوری ماساچوست دارای رتبه بالای جهانی میباشد که رنکینگ سوم جهان را به خود اختصاص داده

است. وهمانطور که گفته شد رتبه یک جهانی را در رشته های مهندسی وکامپیوتر  هرساله کسب میکند.

این دانشگاه  بودجه های بالایی را به زمینه تحقیقات اختصاص داده است وهمین امر باعث معروف بودن این دانشگاه در سطح جهانی شده است.


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!