منابع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی | موسسه ماهان



معرفی رشته و آینده شغلی

معرفی رشته مدیریت بازرگانی
رشته مدیریت بازرگانی یکی از رشته های آموزش عالی است. هدف آن تربیت و تفهیم نیروی انسانی متخصص در جهت ارتقای سطح اقتصادی و بازرگانی است. دانشجویان این رشته پس از پایان دوره تحصیلی خود مهارت­های کافی جهت اداره ی نبض بازار از سود وزیان ها را فراخواهند گرفت.  این رشته در واقع یکی از ارکان مهم شرکت­ها و نهادهای تجاری است چرا که لازمه موفقیت داشتن مدیری با تدابیر مدیریتی و اقتصادی است. به این جهت که بتواند ارتباط بین مشتری و خریدار را به درستی برقرار کند. در واقع یک مدیر بازرگانی اصلی­ترین نقش را در سود و زیان شرکت ها و نهادهای تجاری می­تواند ایفا کند.آینده مدیریت بازرگانی نیز با توجه به توضیحات داده شده خوب پیش­بینی می­شود .
آینده شغلی رشته مدیریت بازرگانی
فارغ التحصيلان اين رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژي­هاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آن­ها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمان­ها را داشته و نسبت به ساير گرايش­هاي مديريت با توجه به نبود رشته­اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اين­که دانشجويان اين رشته با توجه به شناخت کافي از کسب­ وکار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کارآفريني و تشکيل کسب وکارجديد دارند. آن­ها می­توانند در موسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور،کارگزینی، امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می­توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان­های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می­رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت­های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می­توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول به کار شوند.

 

 

منابع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

جدول گرایشات

نام درس

تعداد تست

ضرایب

مدیریت بازرگانی

زبان عمومی و تخصصی

30

3

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

15

2

ریاضی و آمار

20

2

تئوریهای مدیریت

30

3

اقتصاد خرد و کلان

20

2

مالیه عمومی و بودجه

15

0

مدیریت منابع انسانی

15

0

تحقیق در عملیات

15

2

مدیریت مالی

15

0

مدیریت تولید

15

0

بازاریابی

15

4

مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

15

0

مبانی کارآفرینی

15

0

حسابداری مالی و صنعتی

15

0

 

 

 

زبان عمومی و تخصصی


منابع

زبان عمومی دکتر مریم رمضان نیا – زبان تخصصی دکتر محسن ابراهیمی- دکتر علیرضا سلامی و دکتر سعید پاکدل- انتشارات ماهان
کتاب بانک تست زبان عمومی موسسه ماهان- مولف: مریم رمضان نیا

سرفصل ها

کل مطالب

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

منابع

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام دکتر احمد رضا مدرسی- انتشارات ماهان
بخش یک و دو  کتاب ماهان

سرفصل ها

کل مطالب

ریاضی


منابع

1- ریاضی دکتر حسن رضاپور- انتشارات ماهان
2- ریاضیات به سبک من انتشارات فرهیختگان دانشگاه، مولفان: عباس تاجیک – مینا محسنی

سرفصل ها

1-تابع (تعریف اولیه، دامنه برد، ترکیب توابع، دامنه ترکیب،معکوس تابع، تابع یک به یک و .....)2-حد و پیوستگی (قضایای حدی،رفع ابهام       و     و    و  و رفع ابهام نمایی     و .......و پیوستگی)
1-مشتق و کاربردهای آن(تعاریف مشتق و قضایای آن، فرمول‌های مشتق،انواع مشتق‌گیری مثل زنجیره‌ای،  ضمنی، پارامتری،لگاریتمی و ....،عامل صفرکننده و کاربردهای  مشتق مثل تعیین نقاط اکسترمم،عطف، تقعر و ....)2- انتگرال  و کاربردهای آن(تعریف، قضایا و فرمول‌های انتگرال‌گیری،روش‌های انتگرال‌گیری ،قضیه اساسی حساب دیفرانسیل و انتگرال و کاربردهای انتگرال)
1-توابع چند متغیره و کاربردهایش(مشتق جزئی، زنجیره ای، ضمنی و تعیین نقاط اکسترمم، اکسترمم‌های مشروط و ....)2-ماتریس‌ها(اعمال روی ماتریس‌ها، دترمینان و خواص آن، معکوس ماتریس‌ها، رتبه، مقادیر ویژه،حل دستگاه و ....)3-کاربرد ریاضی در اقتصاد،حسابداری و مدیریت
آنالیز ترکیبی و مجموعه‌ها، بسط دو جمله‌ای، بردار ، خط و صفحه، دنباله و سری، معادلات دیفرانسیل و اعداد مختلط

آمار


منابع

1- آمار و احتمال دکتر حسین رضاپور و دکتر سید احمد موسوی- انتشارات ماهان

سرفصل ها

1-تعاریف اولیه آماری(متغیرهای کمی، متغیرهای کیفی و انواع آنها ) 2- آمار توصیفی(جدول فراوانی، میانگین، مد، میانه، واریانس، گشتاورها، ضریب چولگی، ضریب کشیدگی و ....) 3- آنالیز ترکیبی(اصل ضرب، اصل شمول و عدم شمول، ترتیب، ترکیب، بسط چند جمله‌ای و ...)‌4- احتمال(فضای نمونه‌ای، پیشامدهای ناسازگار و مستقل، احتمال شرطی، احتمال اجتماع دو پیشامد، قضیه بیز، احتمال متوسط و ....
1-متغیر تصادفی و تابع احتمال(تابع چگالی، تابع توزیع تجمعی، امید ریاضی، واریانس، قضیه چی بی شف، توزیع توام و کوواریانس و ضریب همبستگی و ...) 2- متغیر تصادفی گسسته(توزیع برنولی، دو جمله‌ای، دو جمله‌ای منفی، هندسی، فوق هندسی، یکنواخت گسسته، پوآسن )     3- متغیر تصادفی پیوسته( توزیع یکنواخت، گاما، نمایی، خی دو، بتا، نرمال، نرمال استاندارد و ...)4-متغیر تصادفی توام
1 - قضایای حدی تئوری احتمال(قانون قوی اعداد بزرگ، نامساوی مارکوف، نامساوی چی بی شف و ...) 2- نمونه‌گیری(گروهی، سیستماتیک، خوشه‌ای، پارامتر و آماره، توزیع نمونه‌ای میانگین و واریانس و ...) 3- تئوری برآورد(برآورد نقطه‌ای و فاصله‌ای  و ... )
1-آزمون فرض آماری(فرض صفر و فرض مقابل، ناحیه‌ رد، انواع خطا، توان آزمون، تصمیم‌گیری و ...) 2- تحلیل واریانس(یک عاملی و دو عاملی) 3- همبستگی و رگرسیون و ضریب تعیین

نظریه‌های عمومی مدیریت                         


منابع

1 - مدیریت عمومی دکتر الوانی
2 - مبانی سازمان مدیریت دکتر رضائیان
3 - رفتار سازمانی دکتر رضائیان
4 - مدیریت منابع انسانی دکتر سعادت
5 - تجزیه و تحلیل سیستم‌ها دکتر رضائیان
6 - تئوری سازمان رابینز(داخل بودجه بندی نیز منابع ذکر شده)

سرفصل ها

مفاهیم و کلیات مدیریت، نظریه ها و مکاتب
خلاقیت، تصمیم گیری، برنامه ریزی، مقدمات سازماندهی
سازماندهی و طراحی ساختار، هماهنگی، کنترل
مباحث رفتار سازمانی و منابع انسانی (انگیزش،ارتباطات، رهبری، تعارض،....)

اقتصاد خرد و کلان


منابع

1- اقتصاد خردو کلان دکتر محسن ابراهیمی- انتشارات ماهان
2- نظریه‎ها و مسائل دومنیک سالواتوره ترجمه حسن سبحانی

سرفصل ها

اقتصاد خرد: کلیات اقتصاد، تئوری تقاضا، عرضه و تعادل،کشش قیمتی تقاضا،کشش ارتباطی، کشش قیمتی عرضه و کشش درآمدی - بررسی رفتار مصرف کننده - بررسی رفتار تولید کننده، تئوری هزینه - تئوری بازارها(بازار رقابت کامل، بازار انحصار کامل فروش)
اقتصاد کلان: آشنایی با مدل‌ها و الگوهای اقتصادی کلاسیک، حسابداری ملی (حساب های ملی- شاخص قیمت) - بررسی تعادل و وضعیت بازار کالا و خدمات و سیاست‌های مالی - بازار پول، سیاست‌های پولی، تعادل همزمان در بازار کالا و خدمات و بازار پول(مدل ISو LM ) - بررسی کارایی سیاست‌های پولی و مالی، نظریه‌های مصرف و سرمایه‌گذاری، نظریات تورم و بیکاری

مالیه عمومی و بودجه


منابع

1- مالیه عمومی و بودجه دکتر محسن ابراهیمی- انتشارات ماهان
2-مالیه عمومی و بودجه-  ابوطالب مهندس
3-بودجه- ابراهیمی و فرجوند
4-مالیه عمومی و بودجه- دکتر حمزه خواستار

سرفصل ها

مالیه عمومی:1-مالیه عمومی و خصوصی، تحول مالیه عمومی ، وظایف مالیه عمومی، هزینه‌های عمومی
2-درآمدهای عمومی، درآمدهای مالیاتی، مالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم، قرضه‌های عمومی، درآمدهای پولی، درآمدهای غیرمالیاتی 3- اصول مالیات، عدالت مالیاتی و اصول آن، انواع نرخ‌های مالیاتی، انتقال مالیات و تعیین پرداخت کننده‌های حقیقی، ظرفیت مالیاتی،  سیاست‌های پولی و مالی
بودجه:1- کلیات و تعاریف بودجه 2- اصول بودجه 3- تعاریف و سیر تحول بودجه؛ اصول بودجه؛ اهداف و ضرورت بودجه؛ ارتباط بودجه با مدیریت؛ جنبه اقتصادی بودجه؛ کسری بودجه و مدیریت آن 4- مراحل بودجه 5- تنظیم و پیشنهاد بودجه 6- تصویب بودجه 7- اجرای بودجه 8- نظارت بر بودجه 9- معرفی مراحل بودجه‌بندی یا سیکل بودجه‌ای؛ مرحله تنظیم و پیشنهاد بودجه؛ مراحل تصویب، اجرا و نظارت بر بودجه 10- طبقه بندی بودجه‌ای 11- پیش‌بینی درآمدها وهزینه‌ها، 12- روش‌های تهیه و تنظیم بودجه؛ سازمان‌های بودجه‌ای؛ طبقه‌بندی بودجه؛ انواع طبقه‌بندی بودجه‌ای؛ روش‌های تنظیم و برآورد درآمدها؛ روش های برآورد هزینه‌ها.

مدیریت منابع انسانی


منابع

1- مدیریت منابع انسانی دکتر سعید پاکدل- انتشارات ماهان
2- کتاب دکتر سعادت
3- كتاب دكتر ميرسپاسي
4- کتاب دکتر قلی پور
5-کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان دکتر سید جوادین

سرفصل ها

کلیات: تعاریف و مفاهیم مدیریت منابع انسانی، چگونگی پیدایش و توسعه مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، تجزیه و تحلیل و طراحی شغل. فرایند برنامه‌ریزی منابع انسانی، فرآیند کارمندیابی، فرآیند انتخاب. اجتماعی کردن(جامعه‌‌پذیری، آموزش و توسعه منابع انسانی، سیستم ارزیابی عملکرد. سیستم جبران خدمات: حقوق و دستمزد، سیستم پاداش، سیستم انضباط، اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان، ایمنی، بهداشت، روابط کار و جدایی از سازمان

تحقیق در عملیات


منابع

1-تحقیق در عملیات دکتر علی اکبر خاکپور- انتشارات ماهان
2-مفاهیم و نکات تحقیق در عملیات عماد شیخان انتشارات کتابخانه فرهنگ
3- نظریه زبان­ها، پیتر لینز، ترجمه دکتر صراف­زاده.
4- کتاب انگلیسی برنامه‌ریزی خطی مودتی

سرفصل ها

مدل برنامه‌ریزی خطی، مدل برنامه‌ریزی خطی-روش ترسیمی،  مدل برنامه‌ریزی خطی-روش سیمپلکس
مدل برنامه‌ریزی خطی- مدل ثانویه و سیمپلکس ثانویه، شکل ماتریسی مدل برنامه‌ریزی خطی، تحلیل حساسیت مدل برنامه‌ریزی خطی در اعداد سمت راست و ضرایب تابع هدف
تحلیل حساسیت در ضرایب فنی ، متغیر تصمیم جدید، محدودیت جدید برنامه‌ریزی پارامتریک در تحلیل حساسیت، مدل حمل و نقل
تخصیص شبکه‌ها، مدل برنامه‌ریزی عدد صحیح صفر و یک، برنامه ریزی غیرخطی، برنامه‌ریزی پویا، نظریه بازی‌ها

مدیریت مالی


منابع

1- مدیریت مالی دکتر محسن صفاجو و دکتر علیرضا سلامی- انتشارات ماهان
2- مدیریت مالی نوین دکتر جهان‌خانی جلد 1 و 2- مدیریت مالی دکتر جهان‌خانی و پارسائیان
3- مدیریت مالی میانه دکتر پارسائیان
4- مدیریت مالی دکتر تهرانی

سرفصل ها

کلیات مدیریت مالی، صورت‌های مالی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی، برنامه‌ریزی سود از طریق تجزیه و تحلیل نقطه سربه‌سر و اهرم‌ها
برنامه‌ریزی مالی کوتاه مدت و بودجه‌بندی نقدی،سیاست‌های سرمایه در گردش، ریاضیات مالی و بودجه‌بندی سرمایه‌ای در شرایط اطمینان کامل
بودجه‌بندی سرمایه‌ای در شرایط عدم اطمینان، تئوری پورتفولیو
ارزشیابی اوراق بهادار، ساختار سرمایه، مسائل خاص شرکت‌های سهامی(رای گیری، تقسیم سود، افزایش سرمایه و...)

مدیریت تولید


منابع

1-مدیریت تولید دکتر علی اکبر خاکپور- انتشارات ماهان
2-مروری جامع  بر مدیریت تولید-عماد شیخان،شهره مهرآسا

سرفصل ها

سیستم‌ها و مفاهیم تولید نوین، پیش بینی تقاضا، مکان یابی، طراحی استقرار
روش‌سنجی و کارسنجی، طراحی محصول، نقطه سربه‌سری، برنامه‌ریزی جامع، منحنی یادگیری
کنترل موجودی، برنامه‌ریزی سیستم‌های غیرپیوسته، برنامه‌ریزی مواد (MRP)ّ،اتوماسیون و طراحی محصول
مدیریت و کنترل کیفیت، کنترل پروژه، تعمیرات نگهداری، تئوری صف، قابلیت اطمینان

بازاریابی


منابع

1-بازاریابی دکتر عباس رفیعی امیرهنده- انتشارات ماهان
2-اصول مدیریت بازاریابی،ترجمه حسین نوروزی-نیماسلطانی نژاد،انتشارات مهربان نشر
3-مدیریت بازاریابی : تالیف کاتلر / ترجمه فروزنده، انتشارات آموخته
4- مدیریت بازاریابی: تالیف و ترجمه دکتر احمد روستا – دکتر داور ونوس – دکتر عبدالحمید ابراهیمی( کتاب سه استاد )

سرفصل ها

اصول و مبانی بازاریابی(مفاهیم بازاریابی-ابعاد بازاریابی-انواع تقاضا-فلسفه‌های مدیریت بازاریابی- سیستم بازار- روش‌های رقابتی- تجزیه و تحلیل رقبا)
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی(سیستم اطلاعات بازاریابی- فرآیند تحقیقات بازاریابی- روش‌های نمونه‌گیری
رفتار مصرف کننده(فرآیند تصمیم گیری خریدار مصرف کننده-فرآیند تصمیم گیری درباره خرید کالای جدید-عوامل موثر بر فرآیند تصمیم گیری خرید-انواع خریدار سازمانی-عوامل موثر بر رفتار خریدار صنعتی—تفاوت خریداران مصرف کننده و سازمانی)
بازاریابی هدف‌دار(انواع تقسیم بازار-روشها و متغیرهای تقسیم بازار-استراتژی‌های انتخاب بازار هدف-عوامل موثر در انتخاب استراتژی‌های هدف‌گیری بازار- معیارهای انتخاب بازار هدف-تعیین جایگاه در بازار-خط‌مشی‌های تعیین جایگاه)
پیش‌بینی فروش(عوامل موثر در اندازه بازار- برآورد فروش واقعی- روش‌های کمی و کیفی پیش بینی فروش)
مدیریت محصول(آمیخته محصول-مشخصات محصولات جدید- مراحل ایجاد و عرضه محصول جدید- مراحل عمر محصولPLC - سطوح سه‌گانه کالا-انواع کالا-علامت تجاری-کیفیت محصول-بازاریابی رابطه)
مدیریت قیمت(عوامل موثر در تعیین قیمت- فرآیند قیمت گذاری- انواع قیمت گذاری- تغییر قیمت‌ها)
مدیریت توزیع(تصمیم‌های مهم در طراحی کانال‌های توزیع- مراحل طراحی کانال‌های توزیع- مدیریت روابط کانال‌هایی توزیع-انواع شبکه‌های توزیع- خرده فروشی و عمده فروشی- سیستم توزیع فیزیکی)
مدیریت توزیع(عناصر ارتباط- عوامل موثر بر ترفیع- آمیخته ترفیع- خط مشی‌های ترفیع- تعاریف و ویژگی‌های آمیخته ترفیع- اهمیت آمیخته ترفیع در کالاهای مصرفی و صنعتی)
انواع بازاریابی(آمیخته بازاریابی خدماتی و بین المللی- اصطلاحات سیزده گانه اینکوترمز2010)

مدیریت سرمایه گذاری و ریسک


منابع

1- مدیریت سرمایه گذاری و ریسک دکتر سید هادی منافی و دکتر احمد جواهری- انتشارات ماهان
2- مدیریت سرمایه‎گذاری تالیف : شارپ و همکاران با ترجمه: شریعت پناهی و جعفری: انتشارات اتحاد ( آیلار )

سرفصل ها

مفاهیم اولیه سرمایه گذاری، فرایند، سرمایه گذاری، انواع سرمایه‌گذاری، مفاهیم اولیه ریسک، منابع ریسک، محیط سرمایه گذاری، مفاهیم اولیه مهندسی مالی، انواع ریسک های مالی،روش های سرمایه گذاری و انواع اوراق بهادار(انواع اوراق بهادار، ابزارهای بازار پول و بازار سرمایه، ساختار و انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ارزش خالص دارایی‌ها(NAV ))انواع بازارهای مالی، شاخص های اوراق بهادار و انواع شاخص‌های قیمتی و نحوه محاسبه آنها،نحوۀ معامله اوراق بهادار( انواع سفارشات، محدوده زمانی سفارش، حساب ودیعه، خرید اعتباری، فروش استقراضی، انواع حساب های کارگزاری)، ریسک و بازده( شامل تعریف انواع ریسک و بازده، اندازه‌گیری ریسک و بازده، بازده اوراق قرضه، سهام عادی و . . . ) .
تئوری مطلوبیت و ریسک‌گریزی و رکود ستیزی، رابطۀ ریسک و بازده، منحنی‌های بی تفاوتی، منحنی‌های مطلوبیت ثروت، محاسبه ریسک و بازده پورتفوی، صرف ریسک، تئوری مارکوئیتز + مدل مارکوئیتز( Markowitz )، مرز کارا و خواص آن، انتخاب پورتفوی بهینه، ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک، تئوری بازار سرمایه، خط تخصیص سرمایه، خط بازار سرمایه(CML )، مدل تک عاملی و چند عاملی، مدل بازار، بهینه سازی در مدل‌های عاملی، تخمین α و β.
بتای اساسی، مفاهیم و آزمون‌های کارایی بازار سرمایهمدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای(CAPM )،خط بازار اوراق بهادار(SML )، بتای اهرمی و غیراهرمی، مدل بتای صفر، تئوری قیمت‌گذاریآربیتراژ(APT )، معیارهای ارزیابی عملکرد پورتفوی(شامل تعاریف، محاسبات، تجزیه و تحلیل)، مدل‌های ارزش‌گذاری نسبی و تنزیلی و مبتنی بر دارایی‌ها، ارزش‌گذاری اوراق سهام عادی و ممتاز(شامل: تعاریف، ویژگی‌ها و ارزشیابی).
ارزش‌گذاری اوراق با درآمد ثابت، انواع ریسک اوراق با درآمد ثابت و شاخص‌های اندازه‌گیری آن(دیرش و تحدب)، ساختار زمانی نرخ بهره و نظریه‌های آن(نظریه انتظارت صرف، نظریه رجحان نقدینگی، بخش‌بندی بازارها، بخش ترجیحی)، قراردادها و پیمان‌های آتی(شامل: تعاریف، انواع، قیمت‌گذاری)، اوراق اختیار معامله(شامل: انواع، مکانیزم بازار اختیار معامله، قیمت‌گذاری، سود و زیان و استراتژی‌های اختیار معامله)قراردادهای تاخت و قیمت‌گذاری تاخت.

مبانی کارآفرینی


منابع

1-مبانی کارآفرینی دکتر میثم مدرسی- انتشارات ماهان
2- کتاب نظریه های کارآفرینی(دکترا )،نویسندگان: دکتراحمد پور،دکتر کریمی، الفت پور، انتشارات
3-کارآفرینی(تعاریف ،الگوها، نظریات)-دکتر محمود احمدپور داریانی، انتشارات جاجرمی
4-کارآفرینی پیشرفته، دکتر محمود احمدپور داریانی و علی ملکی، انتشارات راه دانش.
5- مبانی کارآفرینی، دکتر محمود احمدپور داریانی و دکتر سید محمد مقیمی، انتشارات دانشگاه تهران
6- نظریه‌های کارآفرینی،دکتر سید محمد مقیمی، دکتر یوسف وکیلی و دکتر مرتضی اکبری. انتشارات دانشگاه تهران

سرفصل ها

موفقیت،برنامه ریزی شغلی و مفاهیم اولیه،سیر تکاملی و تعاریف کارآفرینی، فرآیند کارآفرینی ، ایده فرصت، کارآفرینی در نظریه های اقتصادی، کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت
کارآفرینی از دیدگاه محققین علوم رفتاری، رهیافت جامعه شناسی، مدل های کارآفرینی رهیافت های جایگزین
کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی،مدل های کارآفرینی، آموزش کارآفرینی
تحقیقات کارآفرینی،کارآفرینی دانشگاهی،انواع کسب و کار، روش های راه اندازی کسب و کار، برنامه کسب و کار، مدل کسب و کار، فعالیت های مدیریتی و تولیدی،فعالیت های بازرگانی و مدیریت ریسک، فعالیت حسابداری،دیده بان جهانی، توسعه کارآفرینی و محیط کسب و کار
1- کتاب نظریه های کارآفرینی(دکترا )،نویسندگان: دکتراحمد پور،دکتر کریمی، الفت پور، انتشارات ماهان
2-کتاب کارآفرینی(ارشد)،نویسنده: مدرسی،انتشارات ماهان فصول 1-7(سیر تکاملی و مکاتب اقتصادی)

 

حسابداری مالی و صنعتی


منابع

1- حسابداری مالی و صنعتی دکتر علی اسدالهی فام و دکتر امیر حسین زاده- انتشارات ماهان
2- اصول حسابداری 1و2 دکتر نوروش

سرفصل ها

چرخه حسابداری : چرخه حسابداری در واحدهای خدماتی(شامل معادله حسابداری، ثبت در دفتر روزنامه، ثبت های تعدیلی، و تهیه صورتهای مالی)، ساختار تئوریک حسابداری و گزارشگری مالی : مفروضات حسابداری، اصول حسابداری، ویژگی‌های کیفی اطلاعات مالی؛ چرخه حسابداری در واحدهای بازرگانی (شامل برخورد با انواع تخفیفات، روش های ارزیابی موجودی کالا، قاعده اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش، اشتباهات موجودی کالا و برآورد موجود کالا با روش سود ناخالص)
حسابداری دارایی‌ها : حسابداری وجوه نقد(شامل تهیه صورت مغایرت بانکی و تنخواه گردان)، حسابداری مطالبات(شامل برخورد با مطالبات مشکوک الوصول و روش های برآورد مطالبات مشکوک الوصول)، حسابداری دارایی های ثابت(شامل تعیین بهای تمام شده دارایی تحصیل شده، استهلاک دارایی ثابت، کنارگذاری و فروش دارایی ثابت، مخارج جاری و سرمایه ای پس از تحصیل و معاوضه دارایی‌ها)، حسابداری بدهی‌های بلندمدت(شامل تعیین قیمت اوراق قرضه، استهلاک صرف یا کسر اوراق قرضه، تعیین سود(زیان) بازخرید قرضه و حسابداری تبدیل اوراق قرضه به سهام)
شرکت های تضامنی : تشکیل شرکت تضامنی، تقسیم سود و زیان شرکت تضامنی تغییر در ترکیب شرکا(شامل ورود و خروج شریک)، تصفیه شرکت تضامنی، شرکت‌های سهامی : حقوق صاحبان سهام(شامل انواع سهام و سود انباشته) و ارزش دفتری هر سهم، تقسیم سود، سود سهمی و تجزیه سهام، سهام خزانه، صورت سود و زیان شرکت سهامی(شامل طبقات صورت سود و زیان، سود هر سهم، اصلاح اشتباه و تغییر در رویه حسابداری)، حسابداری سرمایه‌گذاری(شامل تعیین بهای تمام شده سرمایه گذاری، روش‌های ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلندمدت و فروش سرمایه‌گذاری‌ها)، حسابداری تسعیر ارزهای خارجی
کلیات حسابداری صنعتی : طبقه‌بندی هزینه ها بر اساس ماهیت، محصول و رفتار، ثبت های حسابداری و صورت های مالی واحدهای تولیدی، تجزیه و تحلیل هزینه‌های سربار و تحلیل انحرافات آن، تسهیم هزینه های دوایر خدماتی به دوایر تولیدی، تجزیه و تحلیل نقطه سربه سر، سیستم‌های هزینه‌یابی :هزینه یابی سفارش کار، هزینه یابی مرحله‌ای، مبحث جریان وجوه نقد

 

 


 

گرایش های رشته

بازاریابی-بازاریابی بین الملل-تجارت الکترونیک-مدیریت استراتژیک-بازرگانی داخلی-کارآفرینی

 


 

دروس کنکور و ضرایب

عناوین دروس امتحانی:

  1. زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2. اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام 3. ریاضی و آمار 4. تئوری­های مدیریت، 5. اقتصاد خرد و کلان، 6. مالیه عمومی و بودجه 7. مدیریت منابع انسانی 8. تحقیق در عملیات، 9. مدیریت مالی، 10.  مدیریت تولید، 11. بازاریابی، 12. مدیریت سرمایه­گذاری و ریسک، 13. مبانی کارآفرینی، 14. حسابداری مالی و صنعتی، 15. اصول و مبانی نشر، 16. دانش حمل و نقل، 17. دانش مدیریت بازرگانی و حمل و نقل

ضرایب و گرایش­های مجموعه مدیریت در قالب جدول زیر ارائه می­شود:


رشته

گرایش

کد ضریب

ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس  امتحانی بالا (1 – 17) از راست به چپ (از زبان شروع الی آخر)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

مدیریت بازرگانی

بازاریابی

1

3

2

2

3

2

0

0

2

0

0

4

0

0

0

0

0

0

بازاریابی بین­المللی

1

3

2

2

3

2

0

0

2

0

0

4

0

0

0

0

0

0

تجارت الکترونیک

1

3

2

2

3

2

0

0

2

0

0

4

0

0

0

0

0

0

مدیریت استراتژیک

1

3

2

2

3

2

0

0

2

0

0

4

0

0

0

0

0

0

بازرگانی داخلی

1

3

2

2

3

2

0

0

2

0

0

4

0

0

0

0

0

0

کارآفرینی

1

3

2

2

3

2

0

0

2

0

0

4

0

0

0

0

0

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه های پذیرنده

دوره

نام دانشگاه یا مؤسسه محل تحصیل

نام رشته

نام گرایش

ظرفیت نیمسال اول

ظرفیت نیمسال دوم

توضیحات

روزانه

دانشگاه الزهرا (س)- تهران (ویژه خواهران)

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

3

-

فقط زن

روزانه

دانشگاه تربیت مدرس

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

3

-

روزانه

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

2

-

روزانه

دانشگاه سمنان

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

3

-

روزانه

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

5

-

روزانه

دانشگاه یزد

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

4

-

روزانه

دانشگاه تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

3

-

محل تحصیل دانشکده مدیریت تهران

روزانه

دانشگاه شهید بهشتی - تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

4

-

روزانه

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

5

-

روزانه

دانشگاه گیلان - رشت

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

5

-

روزانه

دانشگاه تهران

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

3

-

محل تحصیل دانشکده مدیریت تهران

روزانه

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

4

-

روزانه

دانشگاه یزد

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

4

-

روزانه

دانشگاه تهران

مدیریت راهبردی

3

-

محل تحصیل دانشکده مدیریت تهران

نوبت دوم

دانشگاه الزهرا (س)- تهران (ویژه خواهران)

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

1

-

فقط زن

نوبت دوم

دانشگاه تربیت مدرس

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

1

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

2

-

نوبت دوم

دانشگاه سمنان

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

1

-

نوبت دوم

دانشگاه یزد

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

1

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

2

-

محل تحصیل دانشکده مدیریت تهران

نوبت دوم

دانشگاه شهید بهشتی - تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

1

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

2

-

محل تحصیل دانشکده مدیریت تهران

نوبت دوم

دانشگاه یزد

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

1

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

مدیریت راهبردی

2

-

محل تحصیل دانشکده مدیریت تهران

پیام نور

دانشگاه پیام نور استان تهران – مرکز تحصیلات تکمیلی تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

5

-

پیام نور

دانشگاه پیام نور استان تهران – مرکز تحصیلات تکمیلی تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

5

-

پیام نور

دانشگاه پیام نور استان تهران – مرکز تحصیلات تکمیلی تهران

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

5

-

پردیس خودگردان

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش)

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

7

-

پردیس خودگردان

دانشگاه علامه طباطبایی - تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازاریابی

-

5

محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه

پردیس خودگردان

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش)

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

7

-

پردیس خودگردان

دانشگاه تهران / (محل تحصیل پردیس خودگردان البرز کرج صرفا ورودی های امسال در تهران)

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

3

-

پردیس خودگردان

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

-

5

محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه

پردیس خودگردان

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش)

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

7

-

پردیس خودگردان

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

مدیریت بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

-

4

محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه

 

 

 

 


پرسش های پاسخ داده شده
  • عارف دیرستانی

    [ 1396/09/21 23:52:9 ]

    سلام می خواستم بدونم اگه در فرم ثبت نام کدرشته امتحانی رو 1142 ( مجموعه مدیریت) وارد کنیم موقع انتخاب رشته ، هر رشته ی مدیریت ( گرایش) رو می تونیم انتخاب کنیم؟ ممنون از شما


    سلام دوست عزیز

    بله شما کد رشته رو انتخاب می کنید و در نهایت هر کدوم از گرایش ها رو که میخواین انتخاب می کنید و در دفترچه آزمون میدین.

  • امیرعلی

    [ 1396/08/17 0:1:17 ]

    سلام.میخواستم بدونم ک رشته مدیریت اطلاعاتی کد ۱۱۵۳ از گرایش های کدام رشته است؟با چ رتبه ای میشه قبول شیم؟


    سلام و روز بخیر خدمت شما

    رشته مدیریت اطلاعاتی جز گرایش های هیچ رشته ای نیست برای خودش یک رشته مجزاست و کد رشته داره 1153
    در رابطه با قبولی این رشته بستگی به دانشگاهی داره که مدنظرتون هست

  • احسان

    [ 1396/07/28 22:18:22 ]

    سلام ، خسته نباشید با تشکر از سایت خوب شما و خدماتی که ارائه میدید ... ببخشید یه سوال : گرایش های تاپ رشته مدیریت کدوم هستن ؟؟؟؟؟ و اینکه آینده شغلی کدوم بهتره ؟؟؟؟؟ سپاس ...


    سلام سپاس از حسن توجه شما

    1 مدیریت مالی
    2 مدیریت بازگانی
    3 مدیریت دولتی

  • فهیمه شکریان

    [ 1396/07/24 14:44:43 ]

    سلام... شما دوره هایی برای کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی هم دارید؟


    سلام خیر متاسفانه

  • سعیده

    [ 1396/07/17 22:51:0 ]

    سلام . کتاب رو یه دونه ایی نمیدین؟؟


    سلام چرا تک کتاب هم میدیم ولی خب هزینه پست بهتون میخوره

    میتونید از روی سایت تک کتاب رو تهیه بفرمایید.

  • محسن

    [ 1396/07/14 19:4:40 ]

    باعرض سلام و تشکر از شما میخواستم بدانم بین رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی و رشته مدیریت منابع انسانی چه فرقی است و رشته شناخته شده در دنیا یعنی HRM به کدام نزدیکتر است و همچنین بنده عدد 130 را به سامانه ارسال کرده ولی کد تخفیف نیامده است مشکل از کجاست با تشکر


    سلام دوست عزیز

    وقت بخیر
    طی تماس تلفنی پاسخ سوالات شما داده شد
    برای اطلاعات بیشتر با شماره 09109019035 در تلگرام پیام بدین و با خانم زاده رحیم صحبت بفرمایید.
    روز خوش

  • فایزه

    [ 1396/06/27 18:39:21 ]

    سلام من رشته ام It درمقطع كارشناسی هست. میخواستم بدونم درمقطع ارشد میتونم مدیریت اموربانكی بخونم؟ واینكه چه كتاب هایی روبایدبرای ارشدبخونم تا واس كنكورش اماده بشم؟


    سلام

    بله میتونید شرکت کنیدمشکلی نیست
    ماهان پک کامل کتابها رو داره میتونید تهیه کنید 
    با شماره 09109019035 خانم زاده رحیم تماس بگیرین کتابها رو براتون ارسال می کنن

  • مهسا امیرحاجلو

    [ 1396/06/09 14:23:49 ]

    سلام خسته نباشید. ایا دانشگاه شیراز کارشناسی ارشد تربیت بدنی پذیرش دارد


    سلام خدمت شما
    برای اطلاع از لیست رشته شهرهایی که رشته شما رو پذیرش دارند باید دفترچه شماره 2 سازمان سنجش که شامل ظرفیت ها و دانشگاه ها هست و روی خود سایت سازمان سنجش در حال حاضر برای سال 96 موجود می باشد رو دانلود بفرمایید و مورد بررسی قرار بدین.
    من هم میتونم فایلش رو براتون ارسال کنم میتونید به تلگرام 09109019035 پیام بدین فایلش رو براتون ارسال کنم.
    موفق باشید دوست خوبم

  • یاسر

    [ 1396/05/19 20:39:51 ]

    سلام من کارشناسی حسابداریدارم میخوام بدونم ارشد. چه رشته هایی میتونم شرکت کنم


    سلام خدمت شما دوست عزیز

    در مقطع کارشناسی ارشد امکان تغییر رشته رو وزارت علوم کاملا وجود داره یعنی شما میتونید تمامی رشته هایی که تحت پوشش وزارت علوم هستند رو شرکت کنید

    برای ثبت نام و مشاوره من شماره خانم زاده رحیم رو میذارم خدمتتون میتونید در تلگرام به ایشون پیام بدین تا بیشتر راهنمایی بشین

    اینم لینک کانال باشگاه موفقیت ماهان هستش:

    https://t.me/joinchat/AAAAAD8T73KGRmQSnSTGGA

    خیلی خوشحال میشیم که درکانال خودتون عضو بشین

  • عمران

    [ 1396/04/22 14:39:2 ]

    سلام خسته نباشيد از بسته كامل علوم تربيتي ١ميشه كتاباي كه مي خواييم خريداري كنم


    با سلام
    بله امکانش هست
    در این مورد با خانم زاده رحیم برای ثبت سفارش صحبت بفرمایید ایشون راهنمایی تون می کنن
    8506-021 داخلی 123



اولین قبلی1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8بعدی آخرین
سوال خود را بپرسید
در صورتیکه علاقه مند به دسته بندی سوالات خود به نام خودتان هستید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و سپس سوال خود را مطرح نمایید تا پس از پاسخ در بخش سوالات من قابل مشاهده باشد.
در صورت تمایل وارد شوید
  • انتخاب مقطع :


    انتخاب گروه :


    انتخاب رشته :


    استان :


    شهر :


  •  
  •    
  •  
  •