منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی



منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی
آزمونهای برنامه­ ریزی شده گروه روانشناسی کد (1133)


نام درس تعداد تست ضرایب گرایشات      
    بالینی عمومی سنجش و اندازه گیری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
متون روانشناسی به زبان انگلیسی 30 2 2 2 2
علم النفس 15 1 1 0 1
آمار و روش تحقیق 20 1 1 2 1
روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی 20 2 2 1 2
روانشناسی رشد 20 2 2 2 2
روانشناسی بالینی 20 3 0 0 3
روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان 15 1 1 0 1
روانشناسی عمومی 20 0 2 1 0
روان سنجی 20 0 0 2 0
آزمون های شناختی هوش و استعداد 15 0 0 2 0


تاریخ برگزاری آزمون های حضوری


آزمون اول آزمون دوم آزمون سوم آزمون چهارم آزمون پنجم آزمون ششم آزمون هفتم آزمون هشتم
25% اول 25% دوم 50% اول 25% سوم 25% چهارم 100% 100% 100%
(آموزشی) (آموزشی) (سنجشی) (آموزشی) (آموزشی) (سنجشی) (شبیه­سازی) (شبیه­سازی)
91/8/11 91/8/25 91/9/9 91/9/23 91/10/7 91/10/21 91/11/5 91/11/19

 




تاریخ برگزاری آزمون های اینترنتی :

آزمون اول آزمون دوم آزمون سوم آزمون چهارم
(تعیین سطح) (تعیین سطح) (جامع) (جامع)
91/7/13 91/9/2 91/9/30 91/11/12
www.MahanPortal.ir


ماهانی عزیز:


موسسه ماهان به دانشجویان عزیز نسل جدید خدمات خود را از طریق پورتال آموزشی ماهان ارائه می دهد. این     خدمات در راستای یکسان سازی شرایط برای تمامی دانشجویان در سراسر کشورایجاد شده است.
پاسخ به پرسش های تخصصی،مشاوره اینترنتی، آزمون های اینترنتی،تالارهای علمی گفتگوی دانشجویی و هر آنچه که یک دانشجو درباره رشته تخصصی خود نیاز دارد می تواند در دنیای مجازی پورتال ماهان بیابد.


بودجه­ بندی آزمون مجموعه روانشناسی

شماره آزمون فهرست مطالب
25% زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب
اول آمار و روش تحقیق: مقیاس­های اندازه گیری، انواع متغیرها، نمودارها، شاخص­های گرایش مرکزی، شاخص­های پراکندگی
(آزمون اول) روان­شناسی رشد: کلیات روانشناسی رشد، تاریخچه روانشناسی رشد، روش تحقیقی در روانشناسی رشد، مبانی زیستی پیش از تولد و پس از تولید، دوران نوزادی و کودکی، اختلالات کروموزومی، هورمون‌ها و غدد، کردارشناسی: (نظریه‌های داروین، لورنز، تین برگن، اینزورث)، نظریه‌های جان لاک، روسو، مونتو سوری
  روا­شناسی بالینی: مبانی روانشناسی بالینی، تاریخچه و مباحث فعلی در روانشناسی بالینی، روش‌های تحقیق در روانشناسی بالینی، تشخیص، طبقه‌بندی و نشانه‌شناسی مشکلات روانی، مصاحبه بالینی
  روانسنجی: تاریخچه -تعریف اصطلاحات، دسته­بندی آزمون­ها در روان­شناسی و آموزش و پرورش، دسته­بندی ارزشیابی­های آموزشی، مراحل و فعالیت­های ارزشیابی آموزشی.
  علم­النفس: مفهوم نفس از دیدگاه قرآن و حضرت علی- قلب و روح از دیدگاه قرآن عقل از دیدگاه قرآن دیدگاه سقراط، افلاطون و ارسطو
  روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- نابهنجاري(تاريخچه و مفاهيم) 2- روش هاي تحقيق  3- ارزيابي ، تشخيص 4- اسکيزوفرني 5- اختلال اسکيزوفرنيفرم ، اسکيزو افکتيو 6- اختلال هذياني 7- اختلال هاي خلقي 8- اختلالهاي پيري و شناختي 9- کودکان استثنايي(عقب ماندگي ذهني)
  روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- نرون ها و پتانسیل عمل 2- سیناپس ها 3- انتقال دهنده هاي عصبي و مهمترین نقش‌های هر انتقال دهنده 4- سلول های نوروگلیا 5- نحوه تکوین دستگاه عصبی 6-بررسی بخش های مختلف دستگاه عصبی مرکزی( نخاع ، ساقه مغز،تالاموس،هیپوتالاموس،. . . )7- اعصاب مغزي
  روانشناسی عمومی: ماهیت روانشناسی، مبانی زیست‌شناختی روانشناسی، رشد روانی، فرآیندهای حسی
  آزمون‌های شناختی هوش و استعداد: تاریخچه- کاربرد و طبقه بندی آزمونها- نظریه­های هوش (ورنون- گیلفورد- کتل - هب- ثرندایک- جنسن) نظریه­های خبرپرداز (بورکوفسکی- کرول) آزمون استنفوردبینه- مازهای پرنئوس- بندر گشتالت
25% زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب
دوم آمار و روش تحقیق: پیش داورهای پیرامون میانگین- کجی- کشیدگی- نمرات استاندارد- سطح زیرمنحنی- چارک­ها- رتبه درصدی- احتمالات
(آزمون دوم) روان­شناسی رشد: نظریه های روان تحلیلی ( فروید ، اریکسون ، آنافروید ، اشپیتز )، مکانیستم‌های دفاعی، هوش و نظریه‌های مربوط به هوش و حافظه، نظریه ارگانیسمی و تطبیقی ورنر، نظریه روابط شیء ملانی کلاین، نظریه ماهلر، نظریه‌های یادگیری: (رفتارگرایی، یادگیریر اجتماعی بندورا)، نظریه‌های فراگیری زبان: (یادگیری، شناختی، نهادگرایی، اجتماعی)، زبان و اختلالات زبانی
  روانشناسی بالینی: سنجش هوش، سنجش شخصیت، سنجش‌رفتاری، سنجش عصب روانشناختی، سایر آزمون‌های روانی، قضاوت بالینی و تفسیر
  روان سنجی: مقیاس­های اندازه‌گیری، تهیه طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، آزمونهای تشریحی، آزمونهای کوته پاسخ، هنجارها و نیمرخها 
  علم­النفس: دیدگاه کندی-دیدگاه فارابی-دیدگاه غزالی-دیدگاه ابن رشد
  روانشناسی عمومی: ادراک، هشیاری، یادگیری و شرطی‌سازی، حافظه 
  روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- اختلال هاي اضطرابي 2- کودکان استثنايي(تاريخچه و مفاهيم) 3- اختلال هاي شبه جسمي 4- اختلال هاي ساختگي 5- اختلال هاي تجزيه اي 6- کودکان استثنايي(معلوليت هاي جسمي حرکتي) 7- کودکان استثنايي (نابينايان)8-ناسازگاری نوروزی9- اختلالات اختصاصی رشد
  روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- قشر مخ و نواحی مختلف 2- جانبی شدن نیمکره‌ها و دوپاره مغزها 3- امواج مغزی و خواب و بیداری 4- هورمون ها و غدد درون ریز 5- بینایی6-شنوایی7-حس های چشایی و بویایی
  آزمون‌های شناختی هوش و استعداد: آزمونهای مکعبهای کهس- ژیل- ریون- بوناردل- دومینوها- آندره ری- آلفا و بتا- آزمون تحلیل کارآیی- بنتون- ایلی نویز- هوش کتل- ترسیمی- وکسلر
50٪ اول دوره مباحث 25٪ اول + 25٪ دوم
(آزمون سوم)  
25% زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب
سوم آمار و روش تحقیق: همبستگی- رگرسیون- آمار استنباطی- فرض t، z، 
(آزمون چهارم)
 
  روان­شناسی رشد: نظریه های رشد شناختی ( پیاژه ، برونر ، کلبرگ ، پردازش اطلاعات ) نظریه‌های گلیگان، نظریه سلمن، طبقه بندی و نظریه های بازی ، نظریه های تقلید ، نظریه هویت جنسیتی و نقش آموزش جنسیتی، نوجوانی و مسائل مربوط به آن: (نظریه‌های الکایند، مارسیا، مید، هال)
  روان­شناسی بالینی: کلیات روان‌درمانی، رویکرد روانکاوی، رویکردهای خودروانکاوی شامل: روانشناسی فردی آدلر- روانشناسی تحلیلی یونگ- روانکاوی اجتماعی هورنای- روانکاوری زیستی اجتماعی فروم- نظریه مورای- نظریه میان‌فردی سالیوان- نظریه روانکاوی آنا فروید- نظریه روابط موضوعی کلاین، رفتار درمانی
  روان سنجی: آزمون‌های صحیح غلط و جور کردنی آزمون های چند گزینه­ای- روش­های سنجش مستقیم رفتار ارزشیابی معلم
  علم­النفس: دیدگاه ابن سینا-دیدگاه ملاصدرا-دیدگاه سهروردی-دیدگاه شهید مطهری، خواجه نصیر ، مولانا و علامه طباطبایی
  روان­شناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- اختلال‌هاي شخصيت 2- اختلال‌هاي خواب 3- کودکان استثنايي (ناشنوايان)4- اختلال‌هاي يادگيري 5- اختلال‌هاي ارتباطي و مهارت هاي حرکتي 6- اختلال‌هاي فراگير رشد 7- کودکان استثنايي (تيزهوشان)8- اختلالات جنسی9-دیدگاههای نظری
  روان­شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- الکتروآنسفالوگرافی و روش های تصویر برداری2-حافظه و یادگیری3-انواع ناگوییی   4-تعریف های انگیزش5-اساس فیزیولوژیک انگیزش6-نظریه روان تحلیل‌گری فروید7-نظریه هال8-نظریه های انتظار رزش(لوبن،اتکینسون)
  روان شناسی عمومی:  زبان و اندیشه، انگیزه‌های بنیادی، هیجان،‌ تفاوت‌های فردی، شخصیت
  آزمون های شناختی هوش و استعداد: آزمون MMPI- برن رویتر- وودورث- سازگاری بل- آیزنک- پی آراف PRF- SCLgO- گیلفورد- اضطراب کتل- بک- ناکامی روزنزوایگ- دهکده آرتور- CPI- 16 عاملی کتل
25% زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب
چهارم آمار و روش تحقیق: روش تحقیق
(آزمون پنجم) روان­شناسی رشد: نظریه‌های نمویافتگی: (نظریه‌های گزل، والن)، نظریه‌های بافتی: (نظریه‌ةای بالبی، ویگوتسکی، برنر، لئون تی یف)، بزرگسالی: (جوانی، میان‌سالی، پیری)، نظریه‌های تحولی دوره بزرگسالی و پیری: (نظریه‌های پری، شای، لابووی، ویف، لوینسون، ویلانت، پک)، مراحل رشد ایمان فولر، نظریه بوهلر، پایان زندگی: (مرگ، مردن، داغدیدگی، تعریف مرگ، رشد مفهوم مرگ، نظریه کوبلر، رأس، مراحل سوگ، امید به زندگی، قتل از روی ترحم)
  روان­شناسی بالینی: شناختی درمانی و رفتار درمانی شناختی CBT، دیدگاه‌های پدیدارشناختی- انسان‌گرایی- وجودگرایی- گشتالت درمانی، سایر رویکردهای درمانی: واقعیت درمانی گلاسر- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا- نظریه صفت (روانشناسی فردی) آلپورت- نظریه آیزنک- نظریه تحلیل عاملی کتل، نظریه میان‌فردی (تحلیل تبادلی TA) برن- نظریه سایکودرام (روان‌بازی درمانگری) مورنو، داروها و دارو درمانی، گروه‌درمانی- خانواده درمانی- زوج درمانی، زیرشاخه‌های روانشناسی بالینی.
  روان سنجی: روش‌های سنجش فرآیندها و فرآورده‌های یادگیری غیرشناختی اجراء، نمره گذاری و تحلیل آزمون استفاده از روش‌های آماری برای تفسیر نمره‌های آزمون، روایی آزمون، پایایی آزمون
  علم­النفس: نظریات جدید راجع به رابطه نفس و بدن- شخصیت ، غریزه و فطرت-سلامت و سازمان روانی- سازماندهی ویژگی‌های کلی حیات-هوش و عقل
  روان­شناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- اختلال بيش فعالي / كمبود توجه 2- اختلال انطباقي 3- اختلال­هاي سلوک و بي اعتنايي مقابله­اي4- اختلال هاي دفعي 5- اختلال هاي خوردن (بي اشتهايي عصبي ، پر اشتهايي ..) 6- اختلالات تغذيه و خوردن در دورة شيرخوارگي 7- اختلال هاي تيکپ 8- اختلال هاي کنترل تکانه 9- کودکان استثنايي(صرع)
  روان­شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- نظریه یادگیری اجتماعی2-نظریه اسنادی3-نظریه انسان‌نگری 4-مبانی فیزیولوژیک هیجان5-نظریه های شناختی هیجان6-هیجان های مجزای ایزارد
  روان‌شناسی عمومی: فشار روانی سلامت- مقابله با فشار، روانشناسی نابهنجاری، روش‌های درمان، شناخت اجتماعی و احساسات اجتماعی، تعامل اجتماعی و نفوذ اجتماعی
  آزمون های شناختی هوش و استعداد: آزمون رورشاخ- PN- GAT- CAT- TAT برگه­های ناتمام راتر- جملات ناتمام ساکس، لوی- یونگ سایمونذر- نظریه­های (رغبت، نگرش، ارزشها) و متفرقه 
100% جامع
(آزمون ششم)  
100% جامع
(آزمون هفتم)  
100% جامع
(آزمون هشتم)  


منابع:
کتاب‌های بانک تست موسسه آموزش عالی آزاد ماهان

* زبان تخصصی:
انتشارات سمت 1- English for students of educational administration – mansur koosha
انتشارات سمت 2- Reading psychology.kianoosh Hashemion

* آمار و روش تحقیق:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ شیما پرندین
2- احتمالات و آمار کاربردی دکتر علی دلاور انتشارات رشد
3- مبانی نظری و عملی پژوهش دکتر علی دلاور انتشارات رشد
4- روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی دکتر علی دلاور نشر ویرایش

*روان شناسی بالینی:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ محمود مهوارحسینی، فروزان سلیمی‌فر
2- روانشناسی بالینی (مفاهیم، روش ها و حرفه) مولف جری فیرس- ترجمه مهرداد فیروزبخت – ویراست 2002 – انتشارات رشد
3- روانشناسی بالینی – مولف سعید شاملو – انتشارات رشد
4- نظریه‌های روان‌درمانی- تالیف پروچسکار- نورکراس- ترجمه سیدمحمدی
5- نظریه و کاربست مشاوره و روان‌درمانی تالیف کری- ترجمه سید محمدی
6- راهنمای سنجش روانی، مولف مارنات ترجمه شریفی و نیکخو- ویراست 2003 انتشارات
7- نظریه های مشاوره و روان درمانی، شفیع آبادی، ناصری، انتشارات نشر دانشگاهی

*روان¬شناسی عمومی:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ علی بواسحاقی
2- زمینه روانشناسی هیلگارد- ترجمه براهنی و همکاران- انتشارات رشد
3- زمینه روانشناسی سانتراک- ترجمه فیروزبخت – انتشارات رسا
4- روانشناسی عمومی- مؤلف گنجی- انتشارات ساوالان

*روان شناسی رشد:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ نرگس یعقوبی، معصومه اسماعیلی
2- روانشناسی رشد جلد1 و 2 –لورا ای برک ترجمه یحیی سیدمحمدی
3- روانشناسی ژنتیک، جلد 1 و 2 دکتر منصور- دادستان
4- روانشناسی رشد (نوجوانی –بزرگسالی) احدی-جمهری
5- نظریه‌های روانشناسی رشد، ویلیام کرین ترجمه خویی نژاد و رجایی ، نشر رشد

*علم النفس:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ محمود مهوارحسینی، آزاده جمال، فیروزه کی‌کلادوز
2- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی- دکتر احدی- دکتر بنی جمالی انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
3- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی- احمد هاشمیان- انتشارات دانشگاه پیام نور
4- روان شناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی دکتر اصغر احدی انتشارات امیرکبیر

*روان¬سنجی:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ شیما پرندین، علی سجدی
2- سنجش و اندازه‌گیری ( دکتر سیف ، پاشا شریفی، گنجی )

* روانشناسي مرضي و كودكان استثنايي:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ شیما پرندین، فروزان سلیمی‌فر
2- کتاب آسیب شناسی روانی (جلد 1 و 2)، مولف هالجین، ترجمه سید محمدی
3- روان‌شناسی مرضی تحولی، آز کودکی تا بزرگسالی، 3 جلد، انتشارات سمت
4- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک، ترجمه پور افکاری، جلد دوم
5- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک، ترجمه فرزین رضایی، نشر ارجمند
6- آزاد،حسين.( 1388). آسیب شناسی روانی.  نشر: بعثت (جلد 1 و 2)
7- افروز، غلامعلي. روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي (چاپ بيست و پنجم) / دانشگاه تهران
8- افروز غلامعلي. روان شناسي و آموزش كودكان عقب مانده¬ي ذهني (چاپ هشتم) / دانشگاه تهران
9- روان‌شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی 2، میلانی فر، انتشارات قومس
10- آسیب‌شناسی روانی 1 و 2 روزنهال و سلیگمن، ترجمه سید محمدی
11- کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک، ترجمه پروین رضایی، انتشارات ارجمند

* روانشناسی فيزيولوژيک و انگيزش و هيجان:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ محمود مهوارحسینی، فروزان سلیمی‌فر
2- خداپناهي ، محمد كريم (1386) روانشناسی فیزیولوژیک، چاپ ششم، سازمان سمت
3- خداپناهي ، محمد كريم (1386) روانشناسی انگیزش و هیجان، چاپ دهم، سازمان سمت
4- مارشال ريو. جان، (1380)، انگيزش و هيجان، ترجمه يحيي سيدمحمدي، چاپ سوم، تهران: ويرايش
5- روانشناسی فیزیولوژیک کالات.ترجمه یحیی سید محمدی
6- حائري ،علي.(1388) فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریز نشر: (سمت)

*آزمون های شناختی هوش و استعداد:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان ـ شیما پرندین، علی سجدی
2- آزمونهای روانی دکتر گنجی
3- اصول روانسنجی و مارنات (2 جلد) ترجمه دکتر پاشاشریفی
4- آزمونهای روانی کرمی
5- آزمون‌ةای روانی، بهرامی
6- آزمون‌های روانی فرافکن، بهرامی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!