منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی




 
Management conference 

معرفی رشته دکتری مدیریت بازرگانی و منابع آن  

دکتری مدیریت بازرگانی یکی از رشته­ های آموزش عالی است. هدف آن تربیت و تفهیم نیروی انسانی متخصص در جهت ارتقای سطح اقتصادی و بازرگانی است. دانشجویان این رشته پس از پایان دوره تحصیلی خود مهارت­های کافی جهت اداره ی نبض بازار از سود و زیان ها را فراخواهند گرفت. دکتری مدیریت بازرگانی در واقع یکی از ارکان مهم شرکت­ها و نهادهای تجاری است چرا که لازمه موفقیت داشتن مدیری با تدابیر مدیریتی و اقتصادی است. به این جهت که بتواند ارتباط بین مشتری و خریدار را به درستی برقرار کند. در واقع یک مدیر بازرگانی اصلی­ترین نقش را در سود و زیان شرکت ها و نهادهای تجاری می­تواند ایفا کند.آینده مدیریت بازرگانی نیز با توجه به توضیحات داده شده خوب پیش­بینی می­شود .

 
 

آینده شغلی رشته دکتری مدیریت بازرگانی

فارغ التحصيلان دکتری مدیریت بازرگانی با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژي­هاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آن­ها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمان­ها را داشته و نسبت به ساير گرايش­هاي مديريت با توجه به نبود رشته ­اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اين­که دانشجويان دکتری مدیریت بازرگانی با توجه به شناخت کافي از کسب­ وکار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کارآفريني و تشکيل کسب وکارجديد دارند. آن­ها می­توانند در موسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور،کارگزینی، امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان رشتهدکتری مدیریت بازرگانی به خوبی می­توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان­های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می­رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت­های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می­توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول به کار شوند.


 

 

** منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی ** 

 

عناوین درسی

ضرایب

آمار و کاربرد آن در مدیریت

4

مبانی سازمان و مدیریت

4

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

4

بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته

4

مدیریت استراتژیک پیشرفته

4

استعداد تحصیلی

1

زبان انگلیسی

1

 

آمار و کاربرد آن در مدیریت

منابع

آمار در اقتصاد و بازرگانی، محمد نوفرستی، نشر رسا

آمار و کاربرد آن در مدیریت، عادل آذر، منصور مؤمنی و سعید جعفری

آمار و احتمالات، عادل آذر

آمار و کاربرد آن در مدیریت، هادی رنجبران

آمار و کاربرد آن در مدیریت، وحید ناصحی فر

تئوری احتمالات و آمار کاربردی (تحلیل آماری)، اکبر عالم تبریز، بابک حاجی محمدرضا تبریزی

سرفصل ها

آمار توصیفی: کلیات آمار، پارامترهای مرکزی و پراکندگی داده­های پیوسته و گسسته، مبانی احتمال، تابع احتمال گسسته و پیوسته

متغیرهای تصادفی پیوسته و گسسته، امید ریاضی، میانه، کوواریانس، گشتاور، معیارهای تصمیم­گیری در شرایط ریسک

توزیع­های احتمال گسسته و پیوسته، حد مرکزی، مارکوف، چی بی شف، توزیع نمونه­ای واریانس، توزیع نمونه­ای نسبت نمونه، توزیع نمونه­ای تفاضل نسبت دو نمونه

برآوردهای نقطه­ای و فاصله­ای، فاصله اطمینان برای واریانس، نسبت و مجموع نسبت دو جامعه، خطاهای آماری، آزمون نکویی برازش، آزمون استقلال، خطاهای نوع اول و دوم، فروش مدل رگرسیون، خطای معیار برآورد، ضریب همبستگی اسپیرمن، سری­های زمانی

 

مبانی سازمان و مدیریت

منابع

مدیریت عمومی، مهدی الوانی، نشر نی

مبانی سازمان و مدیریت، علی رضاییان، انتشارات سمت

تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمان، تالیف استیون رابینز، مهدی الوانی و حسن دانایی­فرد، انتشارات اشراقی

مبانی سازمان و مدیریت، محمد مقیمی، انتشارات نگاه دانش

مبانی تئوری و طراحی سازمان، تالیف ریچاردال دفت، ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهش­های فرهنگی

سرفصل ها

تئوری ساختار رابینز نشر صفار، مدیریت عمومی الوانی نشرنی

مبانی سازمان و مدیریت مقیمی نشر راه دان، مبانی سازمان و مدیریت، رضائیان نشر سمت


 

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

منابع

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، سیدمحمد مقیمی، نشر راه دان

مدیریت در اسلام، علی آقا پیروز، ابوطالب خدمتی، عباس شفیعی و محمود بهشتی­نژاد، زیر نظر مهدی الوانی، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

مدیریت ما (مدیریت اسلامی در پرتو نهج­البلاغه امام علی علیه السلام)، علی­اصغر پورعزت، بنیاد نهج البلاغه

مدیریت اسلامی، محمدحسن نبوی، انتشارات بوستان کتاب قم

مدیریت اسلامی، سید علی اکبر افجه­ای، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی

مدیریت از منظر کتاب و سنت، سید صمصام­الدین قوامی، تهران، دبیرخانه مجلس خبرگان

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، نشر مهربان

مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف­الله فروزنده دهکردی، علی اکبر جوکار، انتشارات دانشگاه پیام نور

مدیریت اسلامی (رویکردها)، علی نقی امیری و حسن عابد جعفری، انتشارات سمت

اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی­الله نقی پورفر، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات مدیریت اسلامی

سرفصل ها

کلیه بخش های کتاب ماهان چاپ پنجم شامل کلیه منابع معرفی شده از سازمان سنجش می باشد.

 

بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته

منابع

اصول مدیریت بازاریابی، تالیف جف لنکستر و لستر مسینگهام، ترجمه حسین نوروزی و نیما سلطانی­نژاد، مهربان نشر

اصول بازاريابي، فيليپ كاتلر و گري آرمسترانگ، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آموخته

مدیریت بازاریابی نوین، تالیف لوئیس ای.بون و دیوید ال.کورتز، ترجمه حسین نوروزی و مهدی مهذبی، انتشارات فوژان

جوهره بازاریابی، تالیف نیلز بیکهوف، سوئد هالنسن و مارک‌اولیور اوبرسنیک، ترجمه حسین نوروزی و نیما سلطانی­نژاد، انتشارات فوژان

مديريت بازاريابي، احمد روستا، داور ونوس و عبدالحميد ابراهيمي، انتشارات سمت

مدیریت استراتژیک بازاریابی، چرنو الگساندر، ترجمه کامبیز حیدرزاده و نیما شجاعی، شرکت چاپ و نشر بازرگانی

اصول و مبانی مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر، کوین لین کلر، ترجمه کامبیز حیدرزاده و محمدعلی عبدالوند، انتشارات مبلغان

کاتلر در مدیریت بازار، تالیف فیلیپ کاتلر، ترجمه عبدالرضا رضایی­نژاد، انتشارات فرا

بازاریابی خلاق: روش‌های کشف ایده‌های راه‌گشا در بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و فرناندو ترياس دبس، ترجمه کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات حکیم­باشی

نسخه سوم بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر، هرمان کارتاجايا و ايوان ستي وان، ترجمه کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات سیته

کاتلر به سوالات تخصصی شما در بازاریابی پاسخ می­دهد، تالیف فیلیپ کاتلر، ترجمه کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات حکیم­باشی

برندسازی و بازاریابی اسلامی: ساختن کسب و کار اسلامی و جهانی، پائول تمپورال، ترجمه احمد روستا و علی صالحی، شرکت چاپ و نشر بازرگانی

مقالات:

«ارائه چارچوب مفهومی در بازاریابی بر اساس مبانی اسلامی، میرزاحسن حسینی، لطف­الله فروزنده دهکردی و فاطمه عبدی»، فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، سال یازدهم، شماره 42، تابستان 1390

“7P’s: A Literature Review of Islamic Marketing and Contemporary Marketing Mix”, Nurhazirah Hashim and Muhammad Iskandar Hamzah, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 130, 155 – 159, 2014

«تلفیق آمیخته بازاریابی اسلامی و بازاریابی مدرن به عنوان استراتژی در کسب و کار»، محمدرضا جعفري، کنفراسن بین­المللی مدیریت، تهران، 1393

«درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام»، ميراحمد اميرشاهي، ناصر نقويان، سيدعلي علوي و مرجان پرورش محسني، دوفصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، سال پنجم، شماره دوم، پاییز و زمستان 1390، صص 273-221

“Islamic perspectives on marketing”, Muhammad Arham, Journal of Islamic Marketing, Vol. 1, No. 2, pp. 149-164, 2010

سرفصل ها

مدیریت بازاریابی دوجلدی کاتلر و کوین لین کلر ترجمه جعفری نشر نص

اصول بازاریابی کاتلر و آمسترانگ نشر آموخته ترجمه فروزنده

اصول مدیریت بازاریابی لنکستر و مسینگهام ترجمه نوروزی نشر مهربان

مدیریت بازاریابی سه استاد نشر سمت

بازاریابی راهبردی دراموند و ... ترجمه نوروزی و ... نشر صفار


 

 

مدیریت استراتژیک پیشرفته

منابع

مبانی مدیریت استراتژیک، هانگر-ویلن، ترجمه محمد اعرابی، حمیدرضا رضوانی

مدیریت استراتژیک، فرد دیوید، ترجمه علي پارسیان و محمد اعرابی

برنامه ريزي و مديريت استراتژيك، پيرس و رابينسون، ترجمه خليلي شوريني، نشر یادواره کتا

سرفصل ها

مبانی مدیریت استراتژیک هانگر و ویلن ترجمه اعرابی و رضوانی نشر پژوهشهای فرهنگی

مدیریت استراتژیک تامپسون و گمبل ترجمه عبدالوند و نیکومرام نشر مبلغان

مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک تالیف حسینی و عزیزی

نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک علی احمدی نشر تولید دانش

مدیریت استراتژیک پیشرفته رسولی و صالحی نشر پیام نور

مدیریت استراتژیک دیوید ترجمه اعرابی و پارسائیان نشر پژوهشهای فرهنگی

 

Management conference

 

 

زبان انگلیسی (تولیمو)

 

 

Management conference

 

استعداد تحصیلی

 

 



نظرات کاربران

UserImage
UserImage

نظر خودرا وارد کنید!