صفحه اصلی > ارشد | دکتری > کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
فارغ التحصيلان رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژي هاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آن ها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگانی سازمان ها را داشته و نسبت به ساير گرايش های مديريت با توجه به نبود رشته اي جايگزين از بازار کار مناسبی برخوردارند.
ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کارآفرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند.
انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول به کار شوند.
رشته کارشناسی ارشد بازرگانی بینالمللی گرایش بازاریابی یکی از شاخههای کاربردی و پرطرفدار مدیریت است که به دانشجویان کمک میکند مهارتها و دانش لازم برای فعالیت در عرصههای بینالمللی کسبوکار را به دست آورند. در این رشته، تمرکز بر مفاهیمی چون بازاریابی جهانی، رفتار مصرفکننده در بازارهای بینالمللی، مدیریت برند در سطح جهانی، تحقیقات بازار، استراتژیهای بازاریابی دیجیتال و مدیریت ارتباط با مشتری است.
رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیکی یکی از شاخههای نوین مدیریت است که با تمرکز بر مباحث مرتبط با کسبوکارهای دیجیتال، بازاریابی اینترنتی، مدیریت پلتفرمها و فناوریهای نوین اطلاعاتی، دانشجویان را برای فعالیت در فضای رقابتی تجارت الکترونیکی آماده میکند. این رشته با ترکیب مبانی علمی مدیریت با ابزارهای فناوری اطلاعات، مهارتهای لازم برای تحلیل بازار آنلاین، طراحی استراتژیهای دیجیتال، مدیریت فروشگاههای اینترنتی و بهینهسازی فرایندهای سازمانی در بستر اینترنت را آموزش میدهد.
رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک بر توسعه مهارتهای تحلیلی، تفکر کلاننگر و تصمیمگیری راهبردی در سازمانها تمرکز دارد. این رشته به دانشجویان میآموزد چگونه با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و با بهرهگیری از فرصتها و مدیریت تهدیدها، استراتژیهای اثربخش طراحی و اجرا کنند.
رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی با هدف تربیت متخصصانی طراحی شده است که بتوانند چرخه توزیع، فروش، بازاریابی و مدیریت زنجیره تأمین را در بازارهای داخلی کشور به شکلی کارآمد هدایت کنند. دانشجویان این گرایش با مباحثی همچون رفتار مصرفکننده داخلی، سیاستهای تجاری ملی، مدیریت فروشگاهها و شبکههای توزیع، و همچنین استراتژیهای بازاریابی در بستر بازار داخلی آشنا میشوند.
رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی بر پرورش خلاقیت، نوآوری و توانایی راهاندازی و توسعه کسبوکارهای جدید تمرکز دارد. این گرایش دانشجویان را با مباحثی همچون طراحی مدلهای کسبوکار، تأمین مالی پروژههای نوآورانه، مدیریت نوآوری، شناسایی فرصتهای تجاری و مدیریت کسبوکارهای نوپا (استارتاپها) آشنا میسازد.
اگر قصد دارید با برنامهریزی دقیق وارد رقابت شوید، دورههای آموزشی مرتبط با رشته مدیریت کارآفرینی میتواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.
ورود به مقطع دکتری مدیریت بازرگانی نیازمند تسلط عمیق و برنامهریزی هدفمند است؛ جایی که دورههای ماهان تحصیلات میتوانند مسیر یادگیری شما را حرفهایتر و سریعتر کنند. با شرکت در دورههای تخصصی این مجموعه، میتوانید آمادگی لازم برای موفقیت در دکتری مدیریت بازرگانی را بهصورت اصولی به دست آورید.
برنامه درسی کلاس های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی آزاد ماهان با برترین اساتید ایران با بیشترین تعداد قبولی و رتبه های برتر در ایران را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده و دانلود نمائید.
بودجه بندی آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی آزاد ماهان با برترین اساتید ایران با بیشترین تعداد قبولی و رتبه های برتر در ایران را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده و دانلود نمائید.