منابع و مباحث دکتری مدیریت تکنولوژی-موسسه ماهان



دکتریآیا از پراکندگی و وسعت منابع کنکور دکتری در هراس هستید؟
دکتریآیا با سلایق طراحان سؤال آشنا نیستید و نمی دانید از چه سرفصل ها و چه محتوایی مورد سنجش قرار می گیرید؟
دکتریآیا نیاز به خلاصه و چکیده ی سر فصل های مهم و پرتکرار کنکور دکتری را در خود احساس می کنید؟
دکتریآیا از انگیزه ی کافی برای درس خواندن و طی مسیر رقابت کنکور دکتری برخوردار نیستید؟



موسسه آموزش عالی ماهان با سیزده سال تجربه در برگزاری دوره های آمادگی آزمون دکتری ، با تاسیس دپارتمان مدیریت در مقطع دکتری اولین و قوی ترین مرکز آموزشی جهت ورود به دکتری می باشد
دکتری  در جستجوی برترین ها نیستیم ، به ساختن برترین ها می اندیشیم
به دلایل گوناگون نمی توان واژه مدیریت را به سادگی تعریف کرد. از این دلایل می توان به گستردگی دامنه مدیریت و ماهیت پویای آن اشاره کرد. مدیریت فرایند برنامه ریزی، تشکیلات، فرماندهی، هدایت و نظارت بر تلاش های اعضای سازمان و استفاده از دیگر منابع سازمانی جهت دستیابی به اهداف سازمانی است.
مدیریت امروز مجموعه ای از علوم گوناگون همانند اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی، ریاضیات، آمار و ... است که هدفش افزایش بهره وری، کارائی و اثربخشی سازمانی است.
بکارگیری اصول مدیریت از مؤسسه ای به مؤسسه دیگر یا حتی از موقعیتی به موقعیت دیگر، متفاوت است.دانش مدیریت اولین بار به شکل علمی و امروزی در اواخر قرن نوزدهم میلادی توسط فردی به نام فردریک ونسلوتیلور مطرح شده. مدیریت را برخی هنر و برخی نیز علم دانسته اند و برخی نیز ترکیبی از این دو، اما آنچه مهم است نقش و جایگاه بسیار مهم مدیریت در دنیای امروز است .
به همین دلیل هر جامعه‌ای برای فایق آمدن بر مشکلات سازمانی خود، قبل از هر چیز باید به مسأله آموزش صحیح و موثر مدیریت توجهی بنیادی داشته باشد. تخصصی که در بیشتر دانشگاه‌های معتبر علوم انسانی جهان، تحت عنوان رشته مدیریت آموزش داده می‌شود. رشته‌ مدیریت‌ در کشور ما دارای‌ شاخه‌های‌ متعددی‌ است که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ مدیریت‌ بازرگانی‌، صنعتی‌، دولتی‌، جهانگردی‌ ، بیمه‌، بیمه‌اکو، امور گمرکی‌ و امور بانکی‌ اشاره‌ کرد و همچنین‌ از شاخه‌های‌ تخصصی‌تری‌ مثل‌ مدیریت‌ کمیسریای‌ دریایی‌ یا اداره‌ امور بیمارستان‌ها نام‌ برد.


نظرات کاربران

UserImage
UserImage
UserImage
UserImage

نظر خودرا وارد کنید!