11 رئیس جمهور و نخست وزیر دنیا در چه رشته های تحصیل کرده اند



اینکه رهبران و روسای جمهوری کشورهای مختلف، در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اند و یا حضور در چه دانشگاهی آنها را به مسند قدرت و ریاست کشانده است، همواره موضوعی قابل توجه برای مردم بوده است.

به گزارش نامه نیوز، در گزارش زیر به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل 10 رئیس‌جمهور و نخست وزیر کنونی کشورهای آمریکا، روسیه، سوریه، انگلیس، عراق، فرانسه، افغانستان به همراه صدراعظم آلمان، امیر کویت و رهبر کره شمالی پرداختیم.

فرم مشاوره ی کارشناسی ارشد ماهان

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نخست با تحصیل در رشته علوم سیاسی با گرایش روابط بین الملل موفق به دریافت مدرک لیسانس خود در سال ۱۹۸۳ از دانشگاه «کلمبیا» شد. وی 5 سال بعد و در سال ۱۹۸۸ پس از چند سال کار در شیکاگو، با گرفتن کمک هزینه تحصیلی وارد دانشکده حقوق دانشگاه «هاروارد» شد.

«ولادیمر پوتین» رئیس جمهوری روسیه مدرکش را در رشته حقوق دانشگاه مرکزی «لنینگراد» دریافت کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در سال ۱۹۷۳ در دانشگاه «لایپزیگ» به تحصیل فیزیک پرداخت و پس از اتمام آن در سال ۱۹۷۸، دکترای خود را در رشته فیزیک در سال ۱۹۸۶ کسب کرد.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نخست در دانشگاه دمشق و سپس در لندن مدارج تحصیلی خود را در رشته چشم پزشکی گذراند و در سال 1988 فارغ التحصیل شد.


«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس از دانشکده «براسنوس آکسفورد» لندن در رشته فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد فارغ التحصیل شد و رتبه نخست را به دست آورد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران فراگیری دروس دینی را از سال ۱۳۳۹، نخست در حوزه علمیه صادقیه در سمنان آغاز و سپس در سال ۱۳۴۰ در حوزه علمیه قم ادامه داد. روحانی همزمان با تحصیلات حوزوی در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ دانش‌نامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد. وی با ادامه تحصیل در بریتانیا، مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی را در تاریخ ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۳-۱۳۷۴) و دانشنامه دکتری (Ph.D) در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونین گلاسگو را در تاریخ ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۶-۱۳۷۷) دریافت کرد.

«نوری المالکی» نخست وزیر عراق در رشته ادبیات عربی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه "صلاح‌الدین " اربیل عراق دریافت کرد.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه تحصیلات اولیه خود را در «انستیتو مطالعات سیاسی» پاریس گذراند. فرانسوا اولاند در رشته‌های حقوق، بازرگانی و علوم سیاسی تحصیل کرده و مدرک خود را از مدرسه ملی مدیریت دریافت کرده است.


«حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان تحصیلات عالی خود را در رشته علوم سیاسی و ارتباطات بین‌المللی در هند به انجام رساند.

«شیخ تمیم بن حمد ال ثانی» امیر کویت در سال ۱۹۹۷ در مدرسه «شیربورن» واقع در انگلیس درس خود را به پایان رساند وپس از آن از آکادمی نظامی "ساندهرست” انگلیس فارغ التحصیل شد. وی به سه زبان عربی، انگلیسی وفرانسوی تسلط دارد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در« برن سوئیس» تحصیل کرده است. از جزئیات رشته و دانشگاه تحصیل وی اطلاعاتی در دست نیست.

فرم مشاوره رایگان کارشناسی ارشد

نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!