باهوش ترین انسان های سراسر زمین با بالاترین ضریب هوشی را بشناسیم



کلمه IQ مخفف Intelligence Quotient یا همان بهره هوشی است که سال هاست به صورت تست مورد آزمایش قرار می گیرد تا نشان دهد که توانایی و هوش هر فرد در مقابل جمعیت جهان، به چه میزان است. برهمین اساس IQ بین 95 تا 100 افراد معمولی و بالای 130 نابغه و پایین 70 نشانگر مشکلات مغزی است.
به گزارش گروه دانش خبرگزاری دانا (دانا خبر)، طی جدیدترین آمار و ارقام و رتبه بندی کشورها (مطالعات 2013) بر اساس بیشترین میزان ضریب هوشی، کشور هنگ کنگ با 107 امتیاز در رتبه اول جهان قرار گرفت. پس از آن کره جنوبی با 106 امتیاز و ژاپن 107 امتیاز رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند. 
اما رتبه های چهارم و پنجم به ترتیب به کشورهای تایوان با 104 امتیاز و سنگاپور با 103 امتیاز تعلق گرفت و کشورهای بلژیک، چین، نیوزلند و انگلیس نیز با 100 امتیاز در یک سطح قرار گرفتند.
اما در رده پایین ترین سطح آی کیو، جمهوری گینه استوایی واقع در غرب آفریقا با 59 امتیاز پرچم دار این جدول شد و کشورهایی از قبیل اتیوپی با 63 امتیاز، زیمبابوه، نیجریه و غنا نیز در یک سطح قرار گرفتند.
فرم مشاوره رایگان کارشناسی ارشد ماهان

و اما باهوش ترین انسان ها کدامند؟

ویلیام جیمز سیدیس، آی کیو 250
ویلیام جیمز سیدیس در سال 1898 در آمریکا متولد شد و با ضریب هوشی 250 تا 300 در بالاترین مقام قرار دارد. ویلیام زمانی که شش ساله بود توانست در مدت هفت ماه تمامی دوران مدرسه و دبیرستان را طی کند و دیپلم بگیرد و در سن 11 سالگی نیز به دانشگاه هاروارد راه یافت و در سن 16 سالگی فارغ التحصیل شد و در سن 18 سالگی به دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد راه یاف. علاوه بر همه این موارد او توانایی صحبت کردن به 40 زبان و لهجه های متفاوت را نیز داشت. 
در واقع او در یادگیری ریاضیات و زبان نابغه بود. اما متاسفانه جیمز در طول زندگانی خود نتوانست از استعدادهایی که برخوردار بود، استفاده کند و در سن 46 سالگی نیز به علت خونریزی مغزی در حالی که از تنهایی و فقر رنج می برد، در گذشت.

ترنس تائو، آی کیو 230
یکی از باهوش ترین انسان های روی زمین، در حال حاضر، ترنس تائو است که نمره ضریب هوشی 230 را در اختیار دارد. او در سال 1975 در استرالیا از پدر و مادری هنگ کنگی به دنیا آمد. او از بدو تولد در حال شکستن رکوردها و غافلگیر کردن دنیا است. 
در دوسالگی، قادر به انجام دادن حساب های ابتدایی بود و در 10 سالگی، در المپیاد بین المللی ریاضی شرکت کرد و با کسب مدال برنز، جوان ترین برنده آن دوره بود. در دو سال بعدی این رقابت ها، تائو مدال نقره و طلا را نیز از آن خود کرد و هر مرتبه نیز به عنوان جوانترین برنده تاریخ رقابت ها لقب گرفت.
در 15 سالگی او توانست اولین مقاله تحقیقاتی خود را منتشر کند و در سن 16 سالگی مدرک افتخاری از سوی دانشگاه فلیندرز آدلاید را دریافت کرد و در سال بعد از آن، دوره ارشد خود را نیز به اتمام رساند.
او تا به الان توانسته 250 مقاله تحقیقاتی و 17 کتاب را به چاپ برساند و جوایز فراوانی را نیز کسب کرده است که مهم ترین آنها مدال رشته های مشهور در سال 2006 است که معادل جایزه نوبل در ریاضیات است.

مارلین ساوان، آی کیو 228
یک روزنامه نگار، نویسنده و نمایشنامه نویس مشهور که در کتاب رکوردها، به عنوان زنی که دارای بالاترین آی کیو با امتیاز 228، ثبت شده است. او توانسته تا به الان تعداد زیادی پازل و آزمون را طراحی کند و یک ستون از روزنامه خود را به پاسخ دهی به انواع سوالات مختلف که اغلب دانشگاهی هستد، اختصاص داده است.

کریستوفر هیراتا، آی کیو 225
این فیزیک دان ژاپنی- آمریکایی، با ضریب هوشی 225 در سن 13 سالگی در المپیاد بین المللی فیزیک برنده مدال طلا شد. او در سن 12 سالگی اولین واحد های دانشگاهی خود را در دروس فیزیک و حساب دیفرانسیل چند متغیره را شروع کرد.
و زمانی که تنها 14 سال داشت، وارد موسسه تکنولوژی کالیفرنیا شد و در دوسال بعد در ناسا بر روی پروژه کشف، امکان سکونت در مارس، کار می کرد. در سن 18 سالگی، دوره کارشناسی خود را در رشته ریاضیات به اتمام رساند و چهار سال بعد موفق به اخذ مدرک دکترای خود در رشته فیزیک از دانشگاه پرینستون شد. در حال حاضر، هیراتا پروفسور فیزیک و ستاره شناسی در ایالات متحده آمریکا است.

کیم آن یانگ، آی کیو 210
کیم زمانی که تنها سه سال داشت، می توانست به زبان های ژاپنی، کره ای، آلمانی و انگلیسی صحبت کند در واقع او از 6 ماهگی قادر به صحبت کردن نیز بود. 
او در سال 1962 در کره جنوبی متولد شد و همگان را باحل مسایل دیفرانسیل پیچیده و مسایل انتگرال که به طور زنده از تلوزیون ژاپن پخش می شد، متعجب می کرد. وی در سن هشت سالگی نیز از سوی ناسا برای کار دعوا به همکاری شد. 
یانگ پیش از سن 15 سالگی از سوی دانشگاه کلرادو، دکترای فیزیک را دریافت کرد و هم اکنون بعد از یک مرحله سریع و عجیب در زندگی به کره جنوبی بازگشته تا یک زندگی معمولی را با هم سن و سالان و خانواده خود داشته باشد و رویاهای خود را دنبال کند تا بعد از انتخاب رشته مهندسی عمران مدرک دکترای خود را نیز در این رشته کسب کرد.

دکتر اوانجلیس کاتسیولیس، آی کیو 198
این روانشناس یونانی در سال 1967 متولد شد و موفق به کسب سه مدرک دانشگاهی از قبیل فلسفه، فناوری تحقیق پزشکی و داروشناسی روانی نیز شده است. کاتسیولیس همچنین بنیان گذار شبکه هوش جهانی، یک شبکه برای افراد خیلی باهوش نیز هست و در حال حاضر در دانشگاه ارسطو در شهر تسالونیکی، استاد است.

ریک راسنر، آی کیو 192
ریک راسنر یک نمونه کامل از یک فرد بسیار باهوش است و این هوش را در جهت خلاف و کارهای بیهوده استفاده می کند. راسنر برای جلب توجه، کارهای غیر معمولی را انجام می دهد که آنها در حد و شایستگی او نیستند.
زمانی که در سال 1978 از دبیرستان فارغ التحصیل شد، نمره آی کیو او، 170 بود و او از هوش خود برای اهداف دانشگاهی استفاده نکرد و به دلیل گول زدن مسوولان مدرسه، برای چهار مرتبه کلاس دوازدهم را تکرار کرد و این کار را به راحتی با کارت شناسایی قلابی، آرایش و تغییر قیافه انجام می داد.
این نویسنده تلوزیون آمریکا و فرد رسانه ای در تعداد زیادی آزمون هوش حضور یافته است و امتیازات بالایی را کسب کرده است.

گری کاسپاروف، آی کیو 190
این استاد بزرگ شطرنج و قهرمان سابق شطرنچ، به عنوان بزرگترین شطرنج باز تاریخ شناخته می شود. زمانی که او 14 سال داشت همه جوایز و عنوان های نوجوانان در شوروی را از آن خود کرد و در سن 17 سالگی در المپیاد 1980 شوروی شرکت کرد و درسن 22 سالگی، زمانی که قهرمان شطرنچ یعنی آناتولی کارپوف را در سال 1985 شکست داد، به جوانترین قهرمان شطرنج دنیا ملقب شد.
او با داشتن یک حافظه خدادادی، می تواند تا  حرکت بعدی را پیش بینی کند و بازی ها و حرکات را تا 30 سال گذشته به خاطر بیاورد. 

جیمز وود، آی کیو 180
جیمز وود ثابت می کند که ستاره های سینما و بازیگران چیزهای بیشتری از استعداد و چهره زیبا دارند.
گفته می شود که وود در بخش کلامی آزمون SAT نمره کامل 800 و در بخش ریاضی نمره 779 را کسب کرده است. او یک دانشجوی بورسیه کامل در موسسه فناوری ماساچوست بود اما در سال 1969 برای بازیگر شدن از موسسه خارج شد.

استفن هاوکینگ، آی کیو 170
استفن هاوکینگ بعد از انیشتین به عنوان معروف ترین مغز به حساب می آید، او یک فیزیک دان و کیهان شناس است. او نه تنها کنترل بدن خود بلکه کنترل کلام خود را نیز از دست داده است. هاوکینگ از یک کامپیوتر با آمایشگر گفتار که یک سنسور متصل به عضله گونه است، استفاده می کند.
او در روز های اولیه تحصیل خود چندان باهوش نبود و گفته می شود که در کلاس دبیرستان خود جزو شاگردان ضعیف قرار داشت اما با تمرکز بر روی علاقه اش توانست در دانشگاه آکسفورد در رشته کیهان شناسی، عنوان شاگرد اول را کسب کند و برای دکتری در این رشته نیز به کمبریج رفت. اما به مریضی عصبی مبتلا شد که دکترها به او گفتند که تنها دو سال زنده می ماند. وی در مدت زمان کمی که داشت به کامل کردن دکتری خود توجه کرد. ضمن اینکه وی در این مدت دچار ضعف نیروی بدن نیز شد.

مغزهای تیزهوش سال 2013
دختر 11 ساله بریتانیایی به نام سری پارنل، با بدست آوردن امتیاز 162 در تست آی کیو به یکی از باهوش ترین افراد تبدیل شد. این تست در آگوست (مرداد) امسال در آزمون کنترل شده و تحت نظارت شرکت، انجام شد و در ماه ژوئن (خرداد) امسال نیز نها رامو، دختر 13 ساله از لندن با آی کیو 162، بالاترین نمره ممکن برای افراد زیر 18 سال را در آزمون هوش بدست آورد. نها، می خواهد وقتی که بزرگتر شد، یک عصب شناس شود چرا که او علاقه شدیدی به مغز و سیستم عصبی دارد.
فرم مشاوره رایگان کارشناسی ارشد ماهان

نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!