معرفی رشته ارشد مدیریت بازرگانی
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از رشته های آموزش عالی است. هدف آن تربیت و تفهیم نیروی انسانی متخصص در جهت ارتقای سطح اقتصادی و بازرگانی است. دانشجویان این رشته پس از پایان دوره تحصیلی خود مهارتهای کافی جهت اداره ی نبض بازار از سود و زیان ها را فرا خواهند گرفت. این رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در واقع یکی از ارکان مهم شرکتها و نهادهای تجاری است چرا که لازمه موفقیت داشتن مدیری با تدابیر مدیریتی و اقتصادی است. به این جهت که بتواند ارتباط بین مشتری و خریدار را به درستی برقرار کند. در واقع یک مدیر بازرگانی اصلیترین نقش را در سود و زیان شرکت ها و نهادهای تجاری میتواند ایفا کند.آینده مدیریت بازرگانی نیز با توجه به توضیحات داده شده خوب پیشبینی می شود .
آینده شغلی رشته مدیریت بازرگانی
فارغ التحصيلان رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژيهاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به ساير گرايش های مديريت با توجه به نبود رشتهاي جايگزين از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اينکه دانشجويان اين رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادی براي موفقيت در حيطه کارآفرينی و تشکيل کسب و کار جديد دارند. آنها میتوانند در موسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور،کارگزینی، امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به خوبی میتوانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار میرود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره میتوانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول به کار شوند.
عناوین دروس امتحانی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی :
- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
- اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
- ریاضی و آمار
- تئوری مدیریت
- اقتصاد خرد و کلان
- مالیه عمومی و بودجه
- مدیریت منابع انسانی
- تحقیق در عملیات
- مدیریت مالی
- مدیریت تولید
- بازاریابی
- مدیریت سرمایه گذاری و ریسک
- مبانی کارآفرینی
- حسابداری مالی و صنعتی
- اصول و مبانی نشر
- دانش حمل و نقل
- دانش مدیریت بازرگانی و حمل و نقل
-
جدول گرایش
نام درس
|
تعداد تست
|
ضرایب گرایش
|
مدیریت بازرگانی
|
زبان عمومی و تخصصی
|
30
|
3
|
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
|
15
|
2
|
ریاضی و آمار
|
20
|
2
|
تئوری های مدیریت
|
30
|
3
|
اقتصاد خرد و کلان
|
20
|
2
|
مالیه عمومی و بودجه
|
15
|
0
|
مدیریت منابع انسانی
|
15
|
0
|
تحقیق در عملیات
|
15
|
2
|
مدیریت مالی
|
15
|
0
|
مدیریت تولید
|
15
|
0
|
بازاریابی
|
15
|
4
|
مدیریت سرمایه گذاری و ریسک
|
15
|
0
|
مبانی کارآفرینی
|
15
|
0
|
حسابداری مالی و صنعتی
|
15
|
0
|
زبان عمومی و تخصصی
منابع
|
زبان عمومی دکتر مریم رمضان نیا – زبان تخصصی دکتر محسن ابراهیمی- دکتر علیرضا سلامی و دکتر سعید پاکدل- انتشارات ماهان
کتاب بانک تست زبان عمومی موسسه ماهان- مولف: مریم رمضان نیا
|
سر فصل ها
|
کل مطالب
|
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
منابع
|
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام دکتر احمد رضا مدرسی- انتشارات ماهان
بخش یک و دو کتاب ماهان
|
سر فصل ها
|
کل مطالب
|
ریاضی
منابع
|
1- ریاضی دکتر حسن رضاپور- انتشارات ماهان
2- ریاضیات به سبک من انتشارات فرهیختگان دانشگاه، مولفان: عباس تاجیک – مینا محسنی
|
سر فصل ها
|
1-تابع (تعریف اولیه، دامنه برد، ترکیب توابع، دامنه ترکیب،معکوس تابع، تابع یک به یک و .....)2-حد و پیوستگی (قضایای حدی،رفع ابهام و و و و رفع ابهام نمایی و .......و پیوستگی)
1-مشتق و کاربردهای آن(تعاریف مشتق و قضایای آن، فرمولهای مشتق،انواع مشتقگیری مثل زنجیرهای، ضمنی، پارامتری،لگاریتمی و ....،عامل صفرکننده و کاربردهای مشتق مثل تعیین نقاط اکسترمم،عطف، تقعر و ....)2- انتگرال و کاربردهای آن(تعریف، قضایا و فرمولهای انتگرالگیری،روشهای انتگرالگیری ،قضیه اساسی حساب دیفرانسیل و انتگرال و کاربردهای انتگرال)
1-توابع چند متغیره و کاربردهایش(مشتق جزئی، زنجیره ای، ضمنی و تعیین نقاط اکسترمم، اکسترممهای مشروط و ....)2-ماتریسها(اعمال روی ماتریسها، دترمینان و خواص آن، معکوس ماتریسها، رتبه، مقادیر ویژه،حل دستگاه و ....)3-کاربرد ریاضی در اقتصاد،حسابداری و مدیریت
آنالیز ترکیبی و مجموعهها، بسط دو جملهای، بردار ، خط و صفحه، دنباله و سری، معادلات دیفرانسیل و اعداد مختلط
|
آمار
منابع
|
1- آمار و احتمال دکتر حسین رضاپور و دکتر سید احمد موسوی- انتشارات ماهان
|
سر فصل ها
|
1-تعاریف اولیه آماری(متغیرهای کمی، متغیرهای کیفی و انواع آنها ) 2- آمار توصیفی(جدول فراوانی، میانگین، مد، میانه، واریانس، گشتاورها، ضریب چولگی، ضریب کشیدگی و ....) 3- آنالیز ترکیبی(اصل ضرب، اصل شمول و عدم شمول، ترتیب، ترکیب، بسط چند جملهای و ...)4- احتمال(فضای نمونهای، پیشامدهای ناسازگار و مستقل، احتمال شرطی، احتمال اجتماع دو پیشامد، قضیه بیز، احتمال متوسط و ....
1-متغیر تصادفی و تابع احتمال(تابع چگالی، تابع توزیع تجمعی، امید ریاضی، واریانس، قضیه چی بی شف، توزیع توام و کوواریانس و ضریب همبستگی و ...) 2- متغیر تصادفی گسسته(توزیع برنولی، دو جملهای، دو جملهای منفی، هندسی، فوق هندسی، یکنواخت گسسته، پوآسن ) 3- متغیر تصادفی پیوسته( توزیع یکنواخت، گاما، نمایی، خی دو، بتا، نرمال، نرمال استاندارد و ...)4-متغیر تصادفی توام
1 - قضایای حدی تئوری احتمال(قانون قوی اعداد بزرگ، نامساوی مارکوف، نامساوی چی بی شف و ...) 2- نمونهگیری(گروهی، سیستماتیک، خوشهای، پارامتر و آماره، توزیع نمونهای میانگین و واریانس و ...) 3- تئوری برآورد(برآورد نقطهای و فاصلهای و ... )
1-آزمون فرض آماری(فرض صفر و فرض مقابل، ناحیه رد، انواع خطا، توان آزمون، تصمیمگیری و ...) 2- تحلیل واریانس(یک عاملی و دو عاملی) 3- همبستگی و رگرسیون و ضریب تعیین
|
نظریه های عمومی مدیریت
منابع
|
1- مدیریت عمومی دکتر الوانی
2- مبانی سازمان مدیریت دکتر رضائیان
3- رفتار سازمانی دکتر رضائیان
4- مدیریت منابع انسانی دکتر سعادت
5- تجزیه و تحلیل سیستمها دکتر رضائیان
6- تئوری سازمان رابینز(داخل بودجه بندی نیز منابع ذکر شده)
|
سر فصل ها
|
مفاهیم و کلیات مدیریت، نظریه ها و مکاتب
خلاقیت، تصمیم گیری، برنامه ریزی، مقدمات سازماندهی
سازماندهی و طراحی ساختار، هماهنگی، کنترل
مباحث رفتار سازمانی و منابع انسانی (انگیزش،ارتباطات، رهبری، تعارض،....)
|
اقتصاد خرد و کلان
منابع
|
1- اقتصاد خردو کلان دکتر محسن ابراهیمی- انتشارات ماهان
2- نظریهها و مسائل دومنیک سالواتوره ترجمه حسن سبحانی
|
سر فصل ها
|
اقتصاد خرد: کلیات اقتصاد، تئوری تقاضا، عرضه و تعادل،کشش قیمتی تقاضا،کشش ارتباطی، کشش قیمتی عرضه و کشش درآمدی - بررسی رفتار مصرف کننده - بررسی رفتار تولید کننده، تئوری هزینه - تئوری بازارها(بازار رقابت کامل، بازار انحصار کامل فروش)
اقتصاد کلان: آشنایی با مدلها و الگوهای اقتصادی کلاسیک، حسابداری ملی (حسابهای ملی- شاخص قیمت) - بررسی تعادل و وضعیت بازار کالا و خدمات و سیاستهای مالی - بازار پول، سیاستهای پولی، تعادل همزمان در بازار کالا و خدمات و بازار پول(مدل ISو LM) - بررسی کارایی سیاستهای پولی و مالی، نظریههای مصرف و سرمایهگذاری، نظریات تورم و بیکاری
|
مالیه عمومی و بودجه
منابع
|
1- مالیه عمومی و بودجه دکتر محسن ابراهیمی- انتشارات ماهان
2-مالیه عمومی و بودجه- ابوطالب مهندس
3-بودجه- ابراهیمی و فرجوند
4-مالیه عمومی و بودجه- دکتر حمزه خواستار
|
سر فصل ها
|
مالیه عمومی:1-مالیه عمومی و خصوصی، تحول مالیه عمومی ، وظایف مالیه عمومی، هزینههای عمومی
2-درآمدهای عمومی، درآمدهای مالیاتی، مالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم، قرضههای عمومی، درآمدهای پولی، درآمدهای غیرمالیاتی 3- اصول مالیات، عدالت مالیاتی و اصول آن، انواع نرخهای مالیاتی، انتقال مالیات و تعیین پرداخت کنندههای حقیقی، ظرفیت مالیاتی، سیاستهای پولی و مالی
بودجه:1- کلیات و تعاریف بودجه 2- اصول بودجه 3- تعاریف و سیر تحول بودجه؛ اصول بودجه؛ اهداف و ضرورت بودجه؛ ارتباط بودجه با مدیریت؛ جنبه اقتصادی بودجه؛ کسری بودجه و مدیریت آن 4- مراحل بودجه 5- تنظیم و پیشنهاد بودجه 6- تصویب بودجه 7- اجرای بودجه 8- نظارت بر بودجه 9- معرفی مراحل بودجهبندی یا سیکل بودجهای؛ مرحله تنظیم و پیشنهاد بودجه؛ مراحل تصویب، اجرا و نظارت بر بودجه 10- طبقهبندی بودجهای 11- پیشبینی درآمدها وهزینهها، 12- روشهای تهیه و تنظیم بودجه؛ سازمانهای بودجهای؛ طبقهبندی بودجه؛ انواع طبقهبندی بودجهای؛ روشهای تنظیم و برآورد درآمدها؛ روشهای برآورد هزینهها.
|
مدیریت منابع انسانی
منابع
|
1- مدیریت منابع انسانی دکتر سعید پاکدل- انتشارات ماهان
2- کتاب دکتر سعادت
3- كتاب دكتر ميرسپاسي
4- کتاب دکتر قلی پور
5-کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان دکتر سید جوادین
|
سر فصل ها
|
کلیات: تعاریف و مفاهیم مدیریت منابع انسانی، چگونگی پیدایش و توسعه مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، تجزیه و تحلیل و طراحی شغل. فرایند برنامهریزی منابع انسانی، فرآیند کارمندیابی، فرآیند انتخاب. اجتماعی کردن(جامعهپذیری، آموزش و توسعه منابع انسانی، سیستم ارزیابی عملکرد. سیستم جبران خدمات: حقوق و دستمزد، سیستم پاداش، سیستم انضباط، اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان، ایمنی، بهداشت، روابط کار و جدایی از سازمان
|
تحقیق در عملیات
منابع
|
1-تحقیق در عملیات دکتر علی اکبر خاکپور- انتشارات ماهان
2-مفاهیم و نکات تحقیق در عملیات عماد شیخان انتشارات کتابخانه فرهنگ
3- نظریه زبانها، پیتر لینز، ترجمه دکتر صرافزاده.
4- کتاب انگلیسی برنامهریزی خطی مودتی
|
سر فصل ها
|
مدل برنامهریزی خطی، مدل برنامهریزی خطی-روش ترسیمی، مدل برنامهریزی خطی-روش سیمپلکس
مدل برنامهریزی خطی- مدل ثانویه و سیمپلکس ثانویه، شکل ماتریسی مدل برنامهریزی خطی، تحلیل حساسیت مدل برنامهریزی خطی در اعداد سمت راست و ضرایب تابع هدف
تحلیل حساسیت در ضرایب فنی ، متغیر تصمیم جدید، محدودیت جدید برنامهریزی پارامتریک در تحلیل حساسیت، مدل حمل و نقل
تخصیص شبکهها، مدل برنامهریزی عدد صحیح صفر و یک، برنامه ریزی غیرخطی، برنامهریزی پویا، نظریه بازیها
|
مدیریت مالی
منابع
|
1- مدیریت مالی دکتر محسن صفاجو و دکتر علیرضا سلامی- انتشارات ماهان
2- مدیریت مالی نوین دکتر جهانخانی جلد 1 و 2- مدیریت مالی دکتر جهانخانی و پارسائیان
3- مدیریت مالی میانه دکتر پارسائیان
4- مدیریت مالی دکتر تهرانی
|
سر فصل ها
|
کلیات مدیریت مالی، صورتهای مالی و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، برنامهریزی سود از طریق تجزیه و تحلیل نقطه سربهسر و اهرمها
برنامهریزی مالی کوتاه مدت و بودجهبندی نقدی،سیاستهای سرمایه در گردش، ریاضیات مالی و بودجهبندی سرمایهای در شرایط اطمینان کامل
بودجهبندی سرمایهای در شرایط عدم اطمینان، تئوری پورتفولیو
ارزشیابی اوراق بهادار، ساختار سرمایه، مسائل خاص شرکتهای سهامی(رایگیری، تقسیم سود، افزایش سرمایه و...)
|
مدیریت تولید
منابع
|
1-مدیریت تولید دکتر علی اکبر خاکپور- انتشارات ماهان
2-مروری جامع بر مدیریت تولید-عماد شیخان،شهره مهرآسا
|
سر فصل ها
|
سیستمها و مفاهیم تولید نوین، پیش بینی تقاضا، مکان یابی، طراحی استقرار
روشسنجی و کارسنجی، طراحی محصول، نقطه سربهسری، برنامهریزی جامع، منحنی یادگیری
کنترل موجودی، برنامهریزی سیستمهای غیرپیوسته، برنامهریزی مواد(MRP)ّ،اتوماسیون و طراحی محصول
مدیریت و کنترل کیفیت، کنترل پروژه، تعمیرات نگهداری، تئوری صف، قابلیت اطمینان
|
بازاریابی
منابع
|
1-بازاریابی دکتر عباس رفیعی امیرهنده- انتشارات ماهان
2-اصول مدیریت بازاریابی،ترجمه حسین نوروزی-نیماسلطانی نژاد،انتشارات مهربان نشر
3-مدیریت بازاریابی : تالیف کاتلر / ترجمه فروزنده، انتشارات آموخته
4- مدیریت بازاریابی: تالیف و ترجمه دکتر احمد روستا – دکتر داور ونوس – دکتر عبدالحمید ابراهیمی( کتاب سه استاد )
|
سر فصل ها
|
اصول و مبانی بازاریابی(مفاهیم بازاریابی-ابعاد بازاریابی-انواع تقاضا-فلسفههای مدیریت بازاریابی- سیستم بازار- روشهای رقابتی- تجزیه و تحلیل رقبا)
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی(سیستم اطلاعات بازاریابی- فرآیند تحقیقات بازاریابی- روشهای نمونهگیری
رفتار مصرف کننده(فرآیند تصمیم گیری خریدار مصرف کننده-فرآیند تصمیم گیری درباره خرید کالای جدید-عوامل موثر بر فرآیند تصمیم گیری خرید-انواع خریدار سازمانی-عوامل موثر بر رفتار خریدار صنعتی—تفاوت خریداران مصرف کننده و سازمانی)
بازاریابی هدفدار(انواع تقسیم بازار-روشها و متغیرهای تقسیم بازار-استراتژیهای انتخاب بازار هدف-عوامل موثر در انتخاب استراتژیهای هدفگیری بازار- معیارهای انتخاب بازار هدف-تعیین جایگاه در بازار-خطمشیهای تعیین جایگاه)
پیشبینی فروش(عوامل موثر در اندازه بازار- برآورد فروش واقعی- روشهای کمی و کیفی پیش بینی فروش)
مدیریت محصول(آمیخته محصول-مشخصات محصولات جدید- مراحل ایجاد و عرضه محصول جدید- مراحل عمر محصولPLC- سطوح سهگانه کالا-انواع کالا-علامت تجاری-کیفیت محصول-بازاریابی رابطه)
مدیریت قیمت(عوامل موثر در تعیین قیمت- فرآیند قیمت گذاری- انواع قیمت گذاری- تغییر قیمتها)
مدیریت توزیع(تصمیمهای مهم در طراحی کانالهای توزیع- مراحل طراحی کانالهای توزیع- مدیریت روابط کانالهایی توزیع-انواع شبکههای توزیع- خرده فروشی و عمده فروشی- سیستم توزیع فیزیکی)
مدیریت توزیع(عناصر ارتباط- عوامل موثر بر ترفیع- آمیخته ترفیع- خط مشیهای ترفیع- تعاریف و ویژگیهای آمیخته ترفیع- اهمیت آمیخته ترفیع در کالاهای مصرفی و صنعتی)
انواع بازاریابی(آمیخته بازاریابی خدماتی و بین المللی- اصطلاحات سیزده گانه اینکوترمز2010)
|
مدیریت سرمایه گذاری و ریسک
منابع
|
1- مدیریت سرمایه گذاری و ریسک دکتر سید هادی منافی و دکتر احمد جواهری- انتشارات ماهان
2- مدیریت سرمایهگذاری تالیف : شارپ و همکاران با ترجمه: شریعت پناهی و جعفری: انتشارات اتحاد ( آیلار )
|
سر فصل ها
|
مفاهیم اولیه سرمایهگذاری، فرایند، سرمایهگذاری، انواع سرمایهگذاری، مفاهیم اولیه ریسک، منابع ریسک، محیط سرمایهگذاری، مفاهیم اولیه مهندسی مالی، انواع ریسکهای مالی،روشهای سرمایهگذاری و انواع اوراق بهادار(انواع اوراق بهادار، ابزارهای بازار پول و بازار سرمایه، ساختار و انواع صندوقهای سرمایهگذاری، ارزش خالص داراییها(NAV))انواع بازارهای مالی، شاخصهای اوراق بهادار و انواع شاخصهای قیمتی و نحوه محاسبه آنها،نحوۀ معامله اوراق بهادار( انواع سفارشات، محدوده زمانی سفارش، حساب ودیعه، خرید اعتباری، فروش استقراضی، انواع حسابهای کارگزاری)، ریسک و بازده( شامل تعریف انواع ریسک و بازده، اندازهگیری ریسک و بازده، بازده اوراق قرضه، سهام عادی و . . . ) .
تئوری مطلوبیت و ریسکگریزی و رکود ستیزی، رابطۀ ریسک و بازده، منحنیهای بی تفاوتی، منحنیهای مطلوبیت ثروت، محاسبه ریسک و بازده پورتفوی، صرف ریسک، تئوری مارکوئیتز + مدل مارکوئیتز( Markowitz)، مرز کارا و خواص آن، انتخاب پورتفوی بهینه، ریسکهای سیستماتیک و غیرسیستماتیک، تئوری بازار سرمایه، خط تخصیص سرمایه، خط بازار سرمایه(CML)، مدل تک عاملی و چند عاملی، مدل بازار، بهینهسازی در مدلهای عاملی، تخمین α و β.
بتای اساسی، مفاهیم و آزمونهای کارایی بازار سرمایهمدل قیمتگذاری داراییهای سرمایهای(CAPM)،خط بازار اوراق بهادار(SML)، بتای اهرمی و غیراهرمی، مدل بتای صفر، تئوری قیمتگذاریآربیتراژ(APT)، معیارهای ارزیابی عملکرد پورتفوی(شامل تعاریف، محاسبات، تجزیه و تحلیل)، مدلهای ارزشگذاری نسبی و تنزیلی و مبتنی بر داراییها، ارزشگذاری اوراق سهام عادی و ممتاز(شامل: تعاریف، ویژگیها و ارزشیابی).
ارزشگذاری اوراق با درآمد ثابت، انواع ریسک اوراق با درآمد ثابت و شاخصهای اندازهگیری آن(دیرش و تحدب)، ساختار زمانی نرخ بهره و نظریههای آن(نظریه انتظارت صرف، نظریه رجحان نقدینگی، بخشبندی بازارها، بخش ترجیحی)، قراردادها و پیمانهای آتی(شامل: تعاریف، انواع، قیمتگذاری)، اوراق اختیار معامله(شامل: انواع، مکانیزم بازار اختیار معامله، قیمتگذاری، سود و زیان و استراتژیهای اختیار معامله)قراردادهای تاخت و قیمتگذاری تاخت.
|
مبانی کارآفرینی
منابع
|
1-مبانی کارآفرینی دکتر میثم مدرسی- انتشارات ماهان
2- کتاب نظریه های کارآفرینی(دکترا )،نویسندگان: دکتراحمد پور،دکتر کریمی، الفت پور، انتشارات
3-کارآفرینی(تعاریف ،الگوها، نظریات)-دکتر محمود احمدپور داریانی، انتشارات جاجرمی
4-کارآفرینی پیشرفته، دکتر محمود احمدپور داریانی و علی ملکی، انتشارات راه دانش.
5- مبانی کارآفرینی، دکتر محمود احمدپور داریانی و دکتر سید محمد مقیمی، انتشارات دانشگاه تهران
6- نظریههای کارآفرینی،دکتر سید محمد مقیمی، دکتر یوسف وکیلی و دکتر مرتضی اکبری. انتشارات دانشگاه تهران
|
سر فصل ها
|
موفقیت،برنامه ریزی شغلی و مفاهیم اولیه،سیر تکاملی و تعاریف کارآفرینی، فرآیند کارآفرینی ، ایده فرصت، کارآفرینی در نظریه های اقتصادی، کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت
کارآفرینی از دیدگاه محققین علوم رفتاری، رهیافت جامعه شناسی، مدل های کارآفرینی رهیافت های جایگزین
کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی،مدل های کارآفرینی، آموزش کارآفرینی
تحقیقات کارآفرینی،کارآفرینی دانشگاهی،انواع کسب و کار، روش های راه اندازی کسب و کار، برنامه کسب و کار، مدل کسب و کار، فعالیت های مدیریتی و تولیدی،فعالیت های بازرگانی و مدیریت ریسک، فعالیت حسابداری،دیده بان جهانی، توسعه کارآفرینی و محیط کسب و کار
1- کتاب نظریه های کارآفرینی(دکترا )،نویسندگان: دکتراحمد پور،دکتر کریمی، الفت پور، انتشارات ماهان
2-کتاب کارآفرینی(ارشد)،نویسنده: مدرسی،انتشارات ماهان فصول 1-7(سیر تکاملی و مکاتب اقتصادی)
|
حسابداری مالی و صنعتی
منابع
|
1- حسابداری مالی و صنعتی دکتر علی اسدالهی فام و دکتر امیر حسین زاده- انتشارات ماهان
2- اصول حسابداری 1و2 دکتر نوروش
|
سر فصل ها
|
چرخه حسابداری: چرخه حسابداری در واحدهای خدماتی(شامل معادله حسابداری، ثبت در دفتر روزنامه، ثبتهای تعدیلی، و تهیه صورتهای مالی)، ساختار تئوریک حسابداری و گزارشگری مالی: مفروضات حسابداری، اصول حسابداری، ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی؛ چرخه حسابداری در واحدهای بازرگانی (شامل برخورد با انواع تخفیفات، روشهای ارزیابی موجودی کالا، قاعده اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش، اشتباهات موجودی کالا و برآورد موجود کالا با روش سود ناخالص)
حسابداری داراییها: حسابداری وجوه نقد(شامل تهیه صورت مغایرت بانکی و تنخواهگردان)، حسابداری مطالبات(شامل برخورد با مطالبات مشکوک الوصول و روشهای برآورد مطالبات مشکوک الوصول)، حسابداری داراییهای ثابت(شامل تعیین بهای تمام شده دارایی تحصیل شده، استهلاک دارایی ثابت، کنارگذاری و فروش دارایی ثابت، مخارج جاری و سرمایهای پس از تحصیل و معاوضه داراییها)، حسابداری بدهیهای بلندمدت(شامل تعیین قیمت اوراق قرضه، استهلاک صرف یا کسر اوراق قرضه، تعیین سود(زیان) بازخرید قرضه و حسابداری تبدیل اوراق قرضه به سهام)
شرکتهای تضامنی: تشکیل شرکت تضامنی، تقسیم سود و زیان شرکت تضامنی تغییر در ترکیب شرکا(شامل ورود و خروج شریک)، تصفیه شرکت تضامنی، شرکتهای سهامی: حقوق صاحبان سهام(شامل انواع سهام و سود انباشته) و ارزش دفتری هر سهم، تقسیم سود، سود سهمی و تجزیه سهام، سهام خزانه، صورت سود و زیان شرکت سهامی(شامل طبقات صورت سود و زیان، سود هر سهم، اصلاح اشتباه و تغییر در رویه حسابداری)، حسابداری سرمایهگذاری(شامل تعیین بهای تمام شده سرمایهگذاری، روشهای ارزیابی سرمایهگذاریهای کوتاهمدت و بلندمدت و فروش سرمایهگذاریها)، حسابداری تسعیر ارزهای خارجی
کلیات حسابداری صنعتی: طبقهبندی هزینهها بر اساس ماهیت، محصول و رفتار، ثبتهای حسابداری و صورتهای مالی واحدهای تولیدی، تجزیه و تحلیل هزینههای سربار و تحلیل انحرافات آن، تسهیم هزینههای دوایر خدماتی به دوایر تولیدی، تجزیه و تحلیل نقطه سربهسر، سیستمهای هزینهیابی:هزینهیابی سفارش کار، هزینهیابی مرحلهای، مبحث جریان وجوه نقد
|
عناوين دروس امتحاني:
1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)،
2- اصول و مباني مديريت از ديدگاه اسلام،
3- رياضي و آمار،
4- تئوري هاي مديريت،
5 - اقتصاد خرد و كلان،
6- ماليه عمومي و بودجه ،
-7 مديريت منابع انساني،
8- تحقيق در عمليات،
9- مديريت مالي،
10 - مديريت توليد،
11 - بازاريابي،
12 - مديريت سرمايه گذاري و ريسك،
13 - مباني كارآفريني،
14 - حسابداري مالي و صنعت ي ،
15 - دانش حمل و نقل
16 - دانش مديريت بازرگاني و حمل و نقل.
جدول گرایشات
گرایشات
|
بازاریابی
|
بازرگانی بین المللی
|
تجارت الکترونیکی
|
مدیریت استراتژیک
|
بازرگانی داخلی
|
کارآفرینی
|
دانشگاه های پذیرنده
برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های پذیرنده
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به
سایت سنجش مراجعه نمایید.
شبانه
|
روزانه
|
مدیریت بازرگانی
|
3
|
5
|
دانشگاه تهران
|
6
|
21
|
دانشگاه شهیدبهشتی
|
-
|
9
|
دانشگاه تربیت مدرس
|
20
|
32
|
دانشگاه علامه طباطبایی
|
-
|
30
|
دانشگاه خوارزمی
|
9
|
12
|
دانشگاه شاهد
|
5
|
10
|
دانشگاه الزهرا
|
10
|
10
|
دانشگاه تهران(فارابی قم)
|