spinner logo

ثبت نام ترم پاییز دکتری و کارشناسی ارشد شروع شد



ثبت نام ترم پاییز دکتری و کارشناسی ارشد شروع شد...

 

 

جهت مشاوره رایگان و ثبت نام کلیک کنید

 

 Management conference

 

 

 Management conference

 

 

 

بهترین زمان شروع مطالعه برای کنکور چه زمانی است؟

یکی از اصلی ترین سوالات داوطلبان دکتری و کارشناسی ارشد قبل از شروع مطالعه این است که بهترین زمان برای آغاز مطالعه، رفتن به کلاس و... چه زمانی است؟ آیا شروع از ترم تابستان بهتر است یا ترم پاییز و یا ترم زمستان؟

در واقع سوال اصلی آنها این است که آیا هر چه برای کنکور زودتر شروع کنند نتیجه بهتری میگیرند و یا اگر نزدیک به کنکور شروع کنند مطالب بهتر در ذهن آنها می ماند؟

در واقع با در نظر گرفتن موارد زیر میتوان به پاسخ درست تر برای سوال آنها نزدیک شد:

 

پیش زمینه داوطلب در رشته ای که می خواهد آزمون دهد.

سطح داوطلب در رشته ای که میخواهد آزمون  بدهد یکی از دلایل تعیین کننده است. اینکه یک داوطلب تغییر رشته ای بوده و از فضای آن رشته کاملا دور بوده است با داوطلبی که چند سال واحدهای مشابه با این رشته را پاس کرده است میتواند متفاوت باشد هرچند با توجه به قبولی ها میتوان گفت هر دو شانس یکسانی برای قبولی دارند هرچند شاید نیاز به مسیر و روش متفاوتی برای مطالعه داشته باشند.

 

شرایط داوطلب

هنوز در حال تحصیل بودن، شاغل بودن، متاهل بودن و داشتن فرزند و.... میتواند شرایط های متفاوتی را برای داوطلبان بسازد و منجر به متفاوت بودن اولویت آنها برای کنکور بشود. همین شرایط باعث به وجود آمدن مورد بعدی یعنی زمان در دسترس  داوطلب برای مطالعه میشود که می تواند بسیار متفاوت باشد.

 

 

منابع کارشناسی ارشد  و منابع دکتری

تنوع و حجم زیاد منابع کنکور کارشناسی ارشد و دکتری همواره یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان و داوطلبان کنکور بوده است. به عنوان مثال برای رشته دکتری مدیریت بازرگانی منابع دکتری مدیریت بازرگانی  مربوط به  یک درس (منابع بازاريابي پيشرفته ويژه داوطلبان كنكور دكتري) به تنهایی شامل:

مديريت بازاريابي كاتلر و كلر

مديريت بازاريابي كاتلر

بازاريابي راهبردي دراموند ترجمه دكتر شهريار عزيزي

بازاريابي نوين لوئيس اي بون ترجمه دكتر حسين نوروزي

مديريت بازاريابي سه استاد

مديريت بازاريابي؛دكتر شهريار عزيزي

مديريت استراتژيك برند؛ كوين كلر

اصول برنامه ريزي و مديريت برند؛ دكتر شهريار عزيزي

مديريت جامع برند؛ دكتر خداد حسيني

مفاهيم كليدي در بازاريابي، جيم بلايث، ترجمه دكتر نوروزي

اصول بازاريابي كاتلر

اصول بازاريابي لنكستر و مسينگهام

مديريت بازاريابي جهاني؛ كيگان

بازاريابي جهاني؛ كوتابه؛ترجمه دكتر نوروزي

بازاريابي و مديريت بازار؛ الوداري میباشد

و همانطور که مشاهده فرمودین برای یک درس 15 منبع متفاوت وجود دارد که نمی توان در فرصت محدود جمع بندی کرد. از این رو، بر آن شدیم که شیوه های برنامه ریزی و مطالعه را به دانشجویان عزیز ارائه دهیم که یک محتوا را چند بار بخوانیم به جای اینکه چند محتوا را یکبار بخوانیم.

 

هدف داوطلب

سطح دانشگاه مورد نظر، رشته مورد نظر ، شهر مورد نظر برای قبولی و... میتواند هدف های متفاوتی از شرکت در کنکور بسازد که قطعا هر کدام به روش و میزان مطالعه متفاوتی نیاز خواهند داشت

اما سوال دیگری که داوطلبان کنکور دارند این است که آیا شروع از ترم پاییز دیر نیست و چگونه میتوان خود را به داوطلبانی که از تابستان شروع کرده اند رساند؟

اولا مهمترین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که برای مطالعه و قبولی در کنکور هیچوقت دیر نیست!

دلیل بیان این جمله این است که بیشتر از آنکه زمان شروع مطالعه برای شما مهم باشد، این نوع خواندن، سرعت خواندن، استفاده از ابزارهای کاتالیزور و... است که موفقیت و رسیدن به هدف را تعیین میکند.

دوما کسانی که از ترم های پاییز شروع به خواندن می کنند از مزیت های زیر بهره مند میشوند:

1.برخی از داوطلبان تابستان به دلیل طولانی بودن مدت مطالعه تا کنکور دچار دلسرد شدن، افت انگیزه وخستگی از دروس میشوند که این مورد برای داوطلبان پاییز اتفاق نمی افتد!

2.به دلیل نزدیک تر بودن به زمان آزمون، درس ها بهتر در ذهن مانده و نیاز به مرور کمتری دارد.

3.محدودیت یکی از بهمترین محرک هاست!! در پاییز به دلیل زمان محدودتر نسبت به تابستان، سطح انگیزه داوطلبان بالاتر بوده و با سرعت بیشتری به مطالعه میپردازند.

4.آمار موجود از رتبه های برتر، شرکت کنندگان در آزمون ها و کلاس ها نشان میدهد که پاییز محبوب ترین و پر مخاطب ترین زمان برای شروع مطالعه است و نه آنچنان فاصله تا کنکور زیاد و ملال آور است که داوطلب را بی انگیزه و دلسرد نماید و نه آنقدر کوتاه که نتوان به تسلط در دروس دست پیدا کرد.

در آخر به این نکته توجه کنید که مهمترین چیز زمان شروع نیست بلکه تنها این است که شروع کنید!

با انگیزه و اشتیاق

با در نظر داشتن هدف

با عزم و اراده قوی

و بدون توجه به نتیجه...

 فقط شروع کنید...

 

 
 

 

جهت مشاوره رایگان و ثبت نام کلیک کنید

 




نظرات کاربران

UserImage
UserImage
UserImage
UserImage
UserImage
UserImage
UserImage
UserImage
UserImage
UserImage

اولین قبلی1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10بعدی آخرین
نظر خودرا وارد کنید!
 
   
 
 


whatsapp logo instagram logo