5 تکنیک برای 5 ماه باقیمانده تا کنکور دکتری



5 تکنیک برای 5 ماه باقیمانده تا کنکوردکتری:

 برنامه ریزی کنکور دکتری 99

5 ماه تا کنکور دکتری فرصت باقی است و کسانی در کنکور موفق به کسب رتبه دلخواه خود خواهند  شد که از این فرصت به نحواحسنت استفاده کرده باشند. موسسه ماهان بهره گیری از تجربه اساتید و رتبه برترهای سالهای گذشته  5 تکنیک برای این 5 ماه به شما معرفی میکند تا بتوانید در مسیر رتبه برتر شدن قدم برداشته و به هدف مشخص شده خود دست پیدا کنید.

این 5 تکنیک به شرح زیر است:

گام اول تکنیک اول:

هدف گذاری و انجام تست های کمک کننده :

این مرحله شامل دو فاز است در فاز اول  با کمک مشاورین که رتبه برتر های سال های گذشته و اساتید با تجربه این رشته هستند داوطلب میتواند هدف گذاری دقیق و متناسبی با شرایط خود انجام دهد. نقطه شروع هر کار وفعالیتی هدف گذاری و تعیین مقصد است. اگرخواهان موفق هستید ، باید هدفی را برای خود مشخص کنید چرا که بدون داشتن هدف تمرکزکافی نداشته و از مسیر مشخصی برخوردار نیستید.

در فاز دوم داوطلب به کمک دو تست زیر میتواند در ادامه مسیر هدایت شود:

تست اول: انجام تست سبک مطالعه که  توسط متخصصین دپارتمان سنجش و موفقیت موسسه ماهان انجام میشود تا عادات شخصی مطالعه داوطلبان شناسایی شده و بر مبنای  آنها روش های صحیح مطالعه متناسب با ویژگی های فردی داوطلب ، به ایشان ارائه میگردد.

تست دوم : انجام تست پیش آزمون که  در این تست توانایی ها و استعدادهای داوطلبان ارزیابی شده و سپس نتایج آن تحلیل و بررسی میشود و به داوطلبان ارائه میگردد.

گام دوم تکنیک دوم:

پیشخوانی: در این مرحله داوطلبان 20 روز فرصت دارند تا از تاریخ 1 آبان تا 20 آبان به صورت روزنامه وار خلاصه رفرنس های اصلی را که موسسه ماهان در اختیار آنها قرار میدهد مطالعه کنند. این کار موجب میشود تا داوطلب با مفاهیم دروس اصلی خود آشنایی نسبی پیدا کند و سرعت یادگیری ایشان در مراحل بعدی دو چندان شود.

گام سوم  تکنیک سوم:

در این مرحله نیاز است که داوطلبان رفرنس های اصلی معرفی شده توسط سازمان سنجش را مطالعه کنند.

اما باتوجه به تعداد زیاد منابع ( نزدیک به 40 عدد رفرنس معرفی میشود) و همچنین با توجه به زمان محدود برای مطالعه تا کنکور دکتری ، خواندن منابع اصلی کار هوشمندانه ای نیست. پس در این مرحله اساتید با تجربه موسسه ماهان با تسلط کامل بر تمامی منابع و سبک سوالات کنکور، در کلاس های حضوری و کلاس های آنلاین تمام منابع اصلی کنکور دکتری  را به داوطلبان تدریس نموده و انواع تست های مربوطه را حل مینمایند.

کلاس های تدریس و تست به مثابه ی کاتالیزورهای قوی برای شما عمل میکنند چرا که هم حجم مطلب را برای شما کاهش میدهد و هم زمان مطالعه شما را هوشمندسازی میکند.

گام چهارم تکنیک چهارم:

خواندن مطالب و تست زدن به تنهایی نمیتواند شما را به قبولی و موفقیت برساند چرا که هر کاری بدون داشتن بازخورد بدون نتیجه خواهد ماند. لذا نیاز است پس از خواندن مطالب و تست زدن با توجه به یک بودجه بندی دقیق و حساب شده، درس ها مرور شده و آزمون های آزمایشی داده شود تا با تحلیل نتایج آزمون ، نقاط قوت و ضعف مشخص شود و اشکالات داوطلبان مشخص شده و تا آزمون بعدی رفع اشکال گردد.

آزمون های آزمایشی دکتری موسسه ماهان در 4 مرحله موجب میشود تا دروس را تا روز کنکور چندین مرتبه مرور نمایید و تمامی اشکالات خود را رفع نموده و با توجه به کارنامه های تحلیل شده آزمون ، برنامه ریزی دقیقی برای ادامه مسیر داشته باشید.

گام هفتم تکنیک هفتم:

در آخرین قدم برای رسیدن به موفقیت نیاز است که مطالب خوانده شده در این مدت را به طور صحیح، جمع بندی کرده و با حل تست های ده سال اخیر کنکورسراسری با سبک سوالات و راه حل مناسب برای آنها آشنا شده و سرعت تست زنی خود را افزایش دهید.

کلاس های نکته و تست موسسه ماهان این امکان را به شما میدهد که دروس مدنظررا همراه با اساتید خود جمع بندی کرده و به تسلط کامل در حل تست های کنکور برسید. 

 




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!