مصاحبه با مهسا کریمی رتبه 3 دکتری رشته مددكارى اجتماعى 99



 

مصاحبه با مهسا کریمی رتبه  3 دکتری رشته مددكارى اجتماعى  99

 به نام خدای بخشنده و مهربان

 مهسا كريمى

رتبه  3 دکتری رشته مددكارى اجتماعى سال 99

رشته لیسانس : مددكارى اجتماعى

رشته فوق لیسانس : مددكارى اجتماعى

 

1-از چه زمانی برای کنکور دکتری شروع به مطالعه کردید ؟

من چون تمايل داشتم هر سه مقطع تحصيلى خود را يك رشته بخوانم و حتما هم دانشگاه سراسرى باشد بنابراين ميدانستم مسير دشوارى پيشرو دارم. و كلن گرايش  ما براى دكترى دانشگاه سراسرى فقط دانشگاه علامه طلاطبايي ٥ ظرفيت دارد. سال گذشته هم كنكور دادم و رتبه ٨ را كسب كردم ولى به دليل ظرفيت پايين و تجربه كم من در مصاحبه قبول نشدم . البته سال گذشته و كلن سالهاى قبل براى مقاطع ديگر مقاومت خاصى در مقابل كلاس كنكور  داشتم و در مقطع دكترى هم باور داشتم كه نياز به كلاس ندارم على رغم اينكه مقطع دكترى برخلاف مقاطع ديگر است و ما دروس عمومى مهمى داريم كه قطعا با وجود كلاس مسير ما هموارتر و راه كوتاهتر ميشود و كنكور ٩٩ توسط يكى از دوستان با موسسه ماهان اشنا شدم .

2- از کلاس و آزمون های آزمایشی هم استفاده کردید ؟

براى زبان در كلاسهاى دكتر رحيمى شركت كردم كه بسيار كلاس هاى مفيدى هستند مخصوصا براى كسب نمره هاى قبولى در ازمون هاى زبان و همانطور كه ميدانيد نمره ازمون زبان جز يكى از مهم  ترين قسمت هاى مصاحبه دكترى ميباشد و مطمئنا  با شركت در كلاس ها توانستم نمره قبولى ازمون msrt  را بدست اورم.اگر بچه ها با په بای کلاس پیش روند و تمارینی که استاد رحیمی سر کلاس میدهد با دقت مطالعه و تمرین کنند سر کلاس کاملا گوش دهند و پابه پای کلای پیش روند اهسته و بادقت حتما  نتیجه میگیرند   چون من سالهای گذشته کلاس زبان دکتری و کلاس مخصوص ازمون های زبان شرکت کرده بودم که نتیجه دلخواه را دریافت نکردم استاد رحیمی علاوه بر نحوه تدریس عالی به نظر من چون سرعت بالا و فشرده ای ندارند بهتر مطالب اموخته میشوند فقط به شرط اینکه همراه کلاس باشیم من شخصا اکثرا تمارین و تکالیف منزل حل میکردم وهرجلسه اماده سر کلاس حضور داشتم.

3- برای دروس عمومی چه برنامه ای داشتید ؟

من سال گذاشته کامل درس استعداد را کنار گذاشته بودم جز یکماه اخر ، و اینکه ازمون های سال گذشته را مطالعه کردم. به نظرم در درس استعداد باید هرکسی نقطه قوت خود را پیدا کند و بیشتر وقت و زمانش را بر آن قسمت تمرکز کند، مثلا خود من بیشترین تمرکزم بر بخش منطق و درک مطلب بود . استاد مروج علاوه بر تدریس استعداد نقش خیلی مهمی در برنامه ریزی و انگیزه دادن داشتند و از صحبت های ایشان و پیشنهادتشان در مورد نحوه مطالعه دروس و برنامه ریزی غافل نشوید.

3- لطفا از روند مصاحبه ها و توصیه هایی که در این زمینه برای داوطلبان سال بعد دارید برای ما مطالبی را عنوان کنید .

نقطه شکست آزمون دکتری نادیده گرفتن دروس عمومی و تمرکز صرف بر دروس اختصاصی میباشد کاری که بسیاری از شرکت کنندگان کنکور دکتری انجام میدهند باید اگاه باشیم تنها با اطلاعات عمومی سالهای گذشته و چندتا کنکور زدن در این قسمت نمیتوان رضایت کامل را کسب کرد. من کل هفته را تقسیم بندی میکردم و مثلا روزهای زوج را به استعداد ،روزهای فرد را به زبان اختصاص میدادم. فقط فراموش نشود که علاوه بر یادگیری دروس ، درنظر گرفتن زمان و کارکردن بر سرعت تست زدن دروس عمومی هم بدون شک همان قدر مهم میباشد.


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!