مصاحبه با رئوف قاسم‌پور رتبه 5 ارشد جامعه شناسی 99



 

مصاحبه با رئوف قاسم‌پور رتبه 5 ارشد جامعه شناسی 99

 

 به نام خدای بخشنده و مهربان

 رئوف قاسم‌پور

رتبه 5 ارشد جامعه‌شناسی سال 99

رشته لیسانس : مهندسی برق-الکترونیک

 

1-از چه زمانی برای کنکور دکتری شروع به مطالعه کردید ؟

از مهر ۹۸ به صورت جدی شروع به خواندن کردم اما از آبان‌ ماه به علت حضور در سربازی برنامه مطالعاتی منظمی نداشتم، اما تلاشم بر این بود که از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنم.

2- از کلاس و آزمون های آزمایشی هم استفاده کردید ؟

خیر، به علت حضور در سربازی امکان استفاده از کلاس و یا آزمون آزمایشی را نداشتم .

3- برای دروس عمومی چه برنامه ای داشتید ؟

چون سطح زبان نسبتا خوبی داشتم برای زبان تخصصی منبع خاصی مطالعه نکردم، اما برای زبان عمومی از کتاب تست زیر ذره‌بین کمک گرفتم. برای درس روش تحقیق و حوزه‌های جامعه‌شناسی از کتب خلاصه حسین صنعتی استفاده کردم و برای درس نظریه‌های جامعه‌شناسی منابع اصلی کلاسیک و معاصر را مطالعه کردم . متاسفانه به علت شرایطی که داشتم امکان تهیه خلاصه یا نکته ‌برداری را نداشتم، اما توصیه میکنم اگر داوطلبان عزیز از لحاظ زمانی محدودیتی ندارند حتما این کار را انجام دهند چرا که تسلط شما را بر مطالب افزایش داده و در زمان مرور کتب مطالعه‌شده کار راحت‌تری پیش‌ِ رو دارید.

4- حرف آخر :

داوطلبان عزیز اگر برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مصمم باشند می‌توانند با برنامه‌ریزی و جدیت در امر مطالعه و نیز تهیه کتب مناسب به هدف خود دست یابند. اکثر داوطلبان ارشد نمی‌توانند مانند داوطلبان کنکور کارشناسی به صکرت تمام‌وقت مطالعه کنند، پس دوستان شاغل یا دانشجو یا در مورد بنده سرباز نگران این موضوع نباشند و تنها با علاقه و جدیت در پی هدف خود باشند.




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!