رتبه 1 اموزش زبان انگلیسی دکتری 1400



سیامک عزیزی رتبه 1 اموزش زبان انگلیسی دکتری 1400

 مصاحبه دکتری

 

نتیجه نهایی: رتبه ۱ دکتری آموزش زبان انگلیسی ۱۴۰۰

1- از چه زمانی برای کنکور دکتری شروع به مطالعه کردید ؟ و اينكه شاغل بوديد؟

بنده سال ۹۹ هم رتبه ۷ دکتری شدم و به خاطر پایان نامه و یه سری مشکلات شخصی نتونستم انتخاب رشته کنم . برا امسال از مهر ۹۹ شروع کردم و به صورت تصاعدی ساعت مطالعه مو در طی ۵ ماه بالا بردم. چون سال قبلش دروس تخصصیم کم شده بود تمرکز اصلیم رو تخصصی ها بود و عمومی و استعداد و فقط به مدت ۱۵ روز تو ماه آخر خوندم. اوایل روزی ۴ ساعت درس میخوندم و در ۳ ماه آخر پیوسته روزی ۱۲ تا ۱۴ ساعت میخوندم.

2- توصيه تون به داوطلبان كنكور ١٤٠٠ چيست؟

مهم ترین اصل به نظرم نوشتن برنامه رو کاغذ و پیوستگی در اجراشه . ابتدا یه هدف بلند مدت قابل دسترس برای خودتون در نظر داشته باشید و بعدش هر ماه اهداف کوچک تری و برا خودتون تعیین کنین و پله پله جلو بروید . من برنامه هر هفته رو روز یکشنبه می چیدم. ۶ روز هفته دوشنبه تا شنبه رو فقط مطالب جدید میخوندم و یکشنبه فقط مرور میکردم . من همه کتابا رو خوندم و چیزی و حذف نکردم . به نظرم اگه وقت کافی دارید سعی کنید کل درس ها رو متعادل بخونید و تمرکزتون رو تخصصی بیشتر باشه . چون من پارسال با وجودی که درصد عمومی و استعدادم از امسال بالاتر بود اما رتبه م خیلی پایین تر اومد.

3-از كلاس و ازمون آزمايشي هم استفاده مي كرديد؟

من چون فشرده درس میخوندم وقت نکردم اصلا که کلاس یا آزمون شرکت کنم اما از کتب آموزشی ماهان نهایت استفاده رو کردم که در زیر کامل شرح دادم.

4-برای دروس عمومی چه برنامه ایی داشتید ؟

من برای درس استعداد تحصیلی از کتاب آموزش استعداد تحصیلی دکتر مروج استفاده کردم. واقعا برا من این کتاب شاهکار کرد. خیلی ویرایش قشنگی داشت و مطالب و به بهترین شکل ممکن دسته بندی کرده بود . پارسال استعداد ۵۲.۲ زدم و امسال هم ۳۶.۶ اونم ۲۰ سوال آخر استعداد و امسال وقت نکردم پاسخ بدم، مگه نه بالای ۷۰ بودم.برای درس عمومی در کنار کتب لغت اصلی من کتاب ۳۰۰۰ واژه ماهان و هم تهیه کرده بودم . و در ۱۵ روز آخر مرور چند باره این کتاب به من خیلی کمک کرد . پارسال ۸۰.۰۰ درصد عمومی زده بودم و امسال ۷۰.۰۰ درصد.

5- اگر به گذشته برگرديد چه كاري رو اضافه تر انجام مي داديد و چه كارهايي رو انجام نمي داديد؟

به نظرم کاری که همه میکنند اینه که فقط لیست منابع و میدن اما ترتیب خوندنشو شاید کمتر روش تمرکز کنند و من خودم این مشکل و داشتم که بعضی موقع ها یه کتاب سخت می خوندم و هیچ پایه قبلی براش نداشتم . از این رو پیشنهادم اینه که واقعا درس ها رو سعی کنید از مطالب واز اسان  به سخت بخونید . با خودتون صادق باشید و اگه پایه تون در درسی ضعیفه حتما روش کار کنید. زمانی که این نوع خوندن ازتون میگیره در ماه های آخر جبران میشه و درسا خیلی براتون جذاب تر میشه.

6-براي ماه پاياني كنكور چه توصيه اي داريد؟

ماه آخر به نظر من مهم ترین کار مرور مطالبه و سعی کنید ۵ تا ۶ بار مرور کنید واقعا . من هفته آخر و فقط برا مرور گذاشتم و درصدام یه ذره پایین تر از اون چیزی که انتظارش و داشتم اومد .

از تست های کنکورهای سال گذشته در ماه پایانی حتما استفاده کنید و حد الامکان تو خونه شرایط کنکور و برا خودتون شبیه سازی کنید .

7- حرف آخر(پاسخ به هر سوالي كه لازم بود پرسيده شود و ما نپرسيديم)

در این بخش کمی از پیشینه خودم گفتم تا که انگیزه ای هر چند کوچیک برای داوطلبین عزیز باشه. من همیشه آدم موفق یا درس خونی نبوده ام و همیشه کارامو به عقب می انداختم. بنده از رشته کارشناسی مهندسی مکانیک سیالات مستقیم ارشد آموزش زبان خوندم و رتبه ۲۹۰ ارشد شدم. پارسال هم که نتونستم با رتبه ۷ برم و با وجود این همه مشکل باز انگیزه مو از دست ندادم و امسال رتبه ۱ شدم . امسال تو شرایط خیلی دشوارتری درس خوندم ولی اینو بدونید که اگه در کاری پیوستگی و تلاش لازم رو داشته باشید موفقیتتون تضمینیه و تنها مسئله اش زمانه . آرزوی بهترین ها رو  رو برا همه تون دارم . امیدوارم که در تمامی عرصه های مختلف زندگی تون بدرخشید


 

جهت دریافت مشاوره و ثبت نام فرم زیر را پر نمایید و یا

از طریق شماره های زیر در واتساپ ما را مطلع سازید :

 

داوطلبان شهرستان:

      09397783185 

 

داوطلبان تهران:

         09397782718   




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!