کلیات (بررسی شخصیت، تعاریف شخصیت، مسائل قومی و نژادی در شخصیت، ارزیابی در نظریه شخصیت، پژوهش در نظریه شخصیت، کلیت ماهیت انسان، مطالعه علمی انسان، نظریه چیست؟، نظریه شخصیت، ارزشیابی نظریه ها، پژوهش در نظریه شخصیت)
رویکرد روانکاوی (حوزههای عمل ذهن، پویشهای شخصیت، مکانیزمهای دفاعی، مراحل روانی- اجتماعی رشد شخصیت، ماهیت انسان، کاربردهای نظریه روانکاوی، پژوهش های مربوط به روانکاوی، ارزیابی نظریه فروید)
روانشناسی تحلیلی (سطوح روان، پویشهای شخصیت، تیپ های روانشناختی، رشد شخصیت، روشهای تحقیق یونگ، پژوهشهای مربوط به روانشناسی تحلیلی، ارزیابی نظریه یونگ)
روانشناسی خود و نظریه های روابط شیء (آنا فروید، نظریههای روابط شیء، هینز کوهات، ملانی کلین مارگات ماهلر)
نظریه روانکاوی اجتماعی (کارن هورنای: نیاز به امنیت، اضطراب بنیادی و خصومت بنیادی، سایقهای وسواسی، نیازها و گرایشهای روان رنجور، خودانگاره آرمانی، روانشناسی زنانه، ماهیت انسان، پژوهش و ارزیابی در نظریه هورنای)
روانشناسی سازه های شخصی (کلی: موضع فلسفی، سازه های شخصی، کاربرد نظریه سازه های شخصی، پژوهش در نظریه سازه های شخصی، ارزیابی در نظریه سازه های شخصی)
رویکرد انسان گرایی (آبراهام مزلو: سلسله مراتب نیازها، بررسی افراد خودشکوفا، ماهیت انسان، ارزیابی نظریه مزلو، پژوهش در نظریه مزلو؛ کارل راجرز: خود و گرایش به سمت شکوفایی، دنیای تجربی، رشد خود در کودکی، ماهیت انسان، ارزیابی نظریه راجرز، پژوهش در نظریه راجرز)
روانشناسی فردنگر (آلفرد آدلر: تلاش برای موفقیت و برتری، برداشتهای ذهنی، وحدت و انسجام شخصیت، علاقه اجتماعی، سبک زندگی، نیروی خلاق، رشد نابهنجار، کاربردهای روانشناسی فردنگر، پژوهشهای مربوط به نظریه روانشناسی فردنگر، ارزیابی در نظریه روانشناسی فردنگر
رویکرد عمر (اریک اریکسون: مراحل روانی- اجتماعی رشد شخصیت، ضعفهای بنیادی، ماهیت انسان، پژوهش های مربوط به نظریه اریکسون، ارزیابی در نظریه اریکسون)
رویکرد صفات (گوردون آلپورت: ماهیت شخصیت، صفات، حالات و فعالیتها، انگیزش، خودمختاری کنشی، رشد شخصیت در کودکی، شخصیت سالم در بزرگسالی، ماهیت انسان، پژوهشهای مربوط به نظریه آلپورت، ارزیابی در نظریه آلپورت؛ ریموند کتل: نظر در مورد علم، نظر در مورد شخصیت، ارزیابی نظریه کتل؛ هانس آیزنگ: اندازه گیری صفت، تحلیل عاملی، ابعاد اساسی شخصیت، ارزیابی نظریه آیزنگ)
مدل پنج عاملی (رابرت مک کری و پل کاستا)
نظریه خلق و خو (آرنولد باس و رابرت پلامین)
روانشناسی وجودی (رولومی: اضطراب، گناه، قصدمندی، مراقبت، عشق و خواست، آزادی و سرنوشت، قدرت اساطیر، آسیب روانی پژوهشهای مرتبط، ارزیابی نظریه رولومی)
بنیادهای زیستی شخصیت (خلق و خو، سرشت و خلقوخو، توارث در شخصیت، تعامل های ژن و محیط، عصبشناسی و شخصیت، طبقه بندی مکانی کارکردهای مغز، سه بعد عمده خلقوخو)
نظریه های یادگیری (اسکینر: رفتارگرایی علمی، شرطیسازی، ارگانیزم انسان، شخصیت ناسالم، روان درمانی، ارزیابی نظریه اسکینر)
نظریه شناختی- اجتماعی (بندورا: اساس یادگیری مشاهدهای، فرآیندهای یادگیری مشاهدهای، تقویت خود و احساس کارآیی، مراحل رشد سرمشقگیری و احساس کارآیی، ماهیت انسان، ارزیابی در نظریه یادگیری اجتماعی، پژوهش در نظریه یادگیری اجتماعی؛ راتر و میشل: نظریه یادگیری اجتماعی راتر، پیشبینی رفتارهای خاص، پیشبینی رفتارهای کلی، رفتار ناسازگارانه، رواندرمانی، پیشینه سیستم شخصیت شناختی-عاطفی، سیستم شخصیت شناختی-عاطفی، پژوهشهای مرتبط، ارزیابی نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی)
|