مصاحبه با مائده جابری راد رتبه 3 دکتری هنر 99



 مصاحبه با مائده جابری راد رتبه 3 دکتری هنر 99

 مصاحبه با مائده جابری راد رتبه 3 دکتری هنر 99

نام و نام خانوادگي: مائده جابري راد


رتبه : 3 دكتري پژوهش هنر ٩٩



رشته ليسانس: ارتباط تصويري


رشته فوق ليسانس:  ارتباط تصويري



️⏰از چه زمانی برای کنکور دکتری شروع به مطالعه کردید ؟

 از شهريور ماه مطالعه منابع مرجع در حوزه هنر رو شروع كردم ، و از آبان ماه با برنامه ريزي دقيق تر و زمانبندي مشخص براي هر مبحث از دروس اختصاصي به مطالعه و نكته برداري پرداختم.



از كلاس و آزمون آزمايشي هم استفاده مي كرديد؟

 بله دروس استعداد تحصيلي استاد مروج و زبان عمومی دكتر رحيمي و همچنين برای دروس تخصصی از کلاس هاي موسسه ماهان استفاده كردم



📈برای دروس عمومی ( استعداد تحصيلي  و  زبان عمومی  ) چه برنامه ایی داشتید ؟

  برای زبان در کلاسهای تولیموی دکتر رحیمی و برای استعداد تحصیلی در کلاسهای استاد مروج، شرکت کردم . از آنجایی که امسال بدليل شيوع كرونا ، چندين مرتبه تاريخ برگزاري كنكور دكتري به تعويق افتاد ولي همراهي اساتيد محترم و برگزاري وبينار و كلاسهاي مجازي و همراهي اساتيد بسيار سودمند و دلگرم كننده بود .در درس استعداد تحصيلي داوطلبین رشته هنر  معمولا به دليل نزديك بودن ظاهر سوالات با مباحث رياضي دچار استرس ميشوند ولي من با کلاسهای استاد مروج، به دليل نحوه ی تدريس و ارائه ی مطالب توسط ایشان و  تمرین کردن زیاد در این قسمت با وجود اینکه مطالب اصلی ریاضی را از یاد برده بودم، بسیار  پیشرفت کردم.




🎤🎤لطفاً از روند مصاحبه ها و توصیه هایی که در این زمینه برای داوطلبان سال بعد دارید برای ما مطالبی را عنوان کنید؟

 امسال بدليل تغيير روند زماني برگزاري كنكور و مراحل بعدي مسلما فرصت كمتري نسبت به سالهاي قبل جهت امادگي براي مصاحبه در پيش خواهيم داشت ابتدا اماده كردن مدارك و مستندات علمي و پژوهشي جهت ارائه به دانشگاهها را بايد مد نظر قرار داد و داشتن یک طرح پژوهشی و حتی پروپوزال جهت بيان هدف و زمينه پژوهشي مورد علاقه در مقطع دكتري از ملزومات جلسه مصاحبه است. داشتن مدرک زبان هم ،می تواند در كسب نمره در مصاحبه تاثیرگذار باشد.



به داوطلبین رشته پژوهش هنر، پیشنهاد می کنم که اگر زمان کافی دارند حتما تنوع كتابها و منابع را در نظر داشته باشند.همچنين مطالعه همزمان با ديدن تصاوير مربوط به موضوع مورد مطالعه اعم از بناها و آثار هنرمندان بسيار در ماندگاري مباحث در ذهن كمك خواهد كرد.


و در کل برنامه ریزی و نظم را جدی بگيرند. ضمن اينكه كميت صفحات مورد مطالعه را نبايد فداي كيفيت درك مطالب كرد، ساعتهاي مطالعه من بين ٨ تا ١٠ ساعت در روز متغيير بود وحتما بخشي از اين زمان را به مرور مباحثي كه قبلتر مطالعه و نكته برداري كرده بودم اختصاص ميدادم.


پیش از شروع مطالعه از خودتان بپرسید چه دانشگاهی را می خواهید، بر اساس رتبه ی مناسب آن دانشگاه تلاش و برنامه ریزی کنید‌. همه ی ما در طول دوران مطالعه دچار افت و خیز و نوسان می شویم و این طبیعی است؛ ولی مهم برگشتن به مسیر و احیای روحیه ی از دست رفته است، همانطور که خود من بارها دچار ناامیدی شدم.


از بلندپروازی هم نه بترسید نه شرمنده باشید، چون فقط با تلاش کردن است که می توان نتیجه گرفت و یادمان باشد که " برای به دست آوردن چیزی که تا کنون نداشته ایم، باید کاری را انجام دهیم که تا کنون انجام نداده ایم".


 
باور داشته باشید،خود و زمان و شرایط زندگیتان را بشناسید و بر این اساس برنامه ریزی کنید.با تلاش و نظم، حتما به هدفتان خواهید رسید‌. و بدانید هیچ تفاوتی میان شما با دیگرانی که موفق شده اند نیست مگر در " میزان تلاش".



💯 خانم مائده جابري راد عزيز، کسب رتبه 3 دكتري پژوهش هنر رو به شما تبریک میگیم و برای شما موفقیت روزافزون آرزو داریم 👏💐🏆

 




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!