مصاحبه با صبا السادات بزرگی رتبه 4 دکتری مدیریت فناوری اطلاعات 99



 مصاحبه با صبا بزرگی رتبه 4 دکتری مدیریت فناوری اطلاعات 99

 مصاحبه با رتبه 4 دکتری مدیریت فناوری اطلاعات 99

نام و نام خانوادگی : صبا السادات بزرگی 

رتبه دکتری : 4 مدیریت فناوری اطلاعات


درصدها در كنكور✨ 

استعداد تحصيلي: ۳۶/۶۷


زبان: ۶۲/۲۲


دروس تخصصي: ۳۵/۸۶




از چه زمانی برای کنکور دکتری شروع به مطالعه کردید ؟

 

بطور جدی از آذرماه شروع کردم و کاملا منطبق با تدریس اساتید پیشرفتم.

البته من چون از مهندسی به مدیریت تغییر رشته داده بودم، کمی برای دروسی مثل "تئوری مدیریت" و "مدیریت از دیدگاه اسلام" مشکل داشتم و بایستی زمان بیشتری نسبت به سایر دروس در طول هفته به آنها اختصاص می دادم .




🤔توصيه شما به داوطلبان كنكور ١٤٠٠ چيست؟



اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته از دید من حفظ ریتم مطالعه است. بنظر من اگر دوستان از کلاس برای درسی استفاده می‌کنند حتما همگام با استاد پیش بروند و حتی ترجیحا" پیش مطالعه هم داشته باشند. اگر هم دروسی را خود می‌خوانند، باز حتما" برنامه منسجمی برای مطالعه روزانه درنظر بگیرند و حتما" طبق آن پیش رونددر این زمینه مکتوب کردن برنامه‌ریزی کمک شایانی به افراد می‌کند



📚📝از كلاس و ازمون آزمايشي هم استفاده مي كرديد؟



بله همانطور که عرض کردم با توجه به تغییر رشته از مهندسی به مدیریت برای تعدادی از دروس از کلاس استفاده کردم.
در خصوص کنکور آزمایشی من تنها یک مرحله شرکت کردم و بنظرم بزرگ‌ترین مزیت کنکور آزمایشی، شبیه سازی شرایط کنکور است. بخصوص اگر فرد با مشکل استرس در جلسه روبروست، آزمون آزمایشی می‌تواند تا حدی مرتفع کننده این مشکل باشد.

برای دروس عمومی چه برنامه ایی داشتید ؟



من برای درس استعداد تحصیلی از کلاس استاد بزرگوار، استاد مروج، استفاده کردم که بسیار مفید واقع شد. البته بدلیل تعویق‌های مکرر کنکور دکتری سال ۹۸، من بعد از اسفندماه مطالعه‌ای روی  درس استعداد نداشتم ولی خوب تدریس استاد بقدری خوب بود که من با معلومات کلاسی توانستم درصد قابل قبولی را بزنم



در درس زبان عمومی هم از کلاس استاد ارجمند، استاد رحیمی، استفاده کردم که باز هم یکی از بهترین کلاس‌های من در موسسه ماهان بود. با راهنمایی‌های خوب استاد من در بهمن‌ماه مدرک زبان تولیمو و MSRT را گرفتم و شکر خدا در آزمون هم درصد خوبی زدم.



️⏭اگر به گذشته برگرديد چه كاري رو اضافه تر انجام مي داديد و چه كارهايي رو انجام نمي داديد؟



بنظرم مسیر درستی را آمدم ولی شاید اگر به گذشته برمی‌گشتم و حتی زودتر تصمیم به شرکت در آزمون می‌گرفتم، یکسری از درس‌ها را بهتر بود زودتر شروع می‌کردم مثل آمار.




براي ماه پاياني كنكور چه توصيه اي داريد؟



بنظر من عزیزان داوطلب باید طوری برنامه‌ریزی کنند که در ماه پایانی و یا لااقل ۲ هفته پایانی صرفا تست بزنند. آزمو‌ن‌های سال‌های پیش بهترین مرجع برای تست زنی و تثبیت مطالب در ذهن است.



حرف آخر 



یکی از نکاتی که بشدت برای من کارگشا بود، بحث نکته برداری و یادداشت آن در همان صفحه کتاب یا جزوه بود. همچنین نشانه‌گذاری مطالب جزوات. من به دوستان حتما پیشنهاد می‌کنم این روش‌ها را برای سهولت مرور مطالب اجرا کنند


در زمینه درس تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات هم توصیه می‌کنم حتما کتب مرجع را مطالعه کنند و با توجه به روند چندساله طراحی سوالات، تمرکز مطالعه خود را روی مباحثی بگذارند که سال پیش بیشترین حجم سوالات را به خود اختصاص داده است.

نکته آخر اینکه مطالعه برای کنکور دکتری نیاز به  استقامت و برنامه ریزی منسجم دارد و خستگی در این راه امریست طبیعی.
 
گاهی با اساتید خود از دغدغه‌هایتان بگویید و از نظرات ارزشمندشان برای کسب انرژی دوباره و ادامه مسیر استفاده کنید.

برای همه عزیزان آرزوی توفیق در آزمون ۱۴۰۰ دارم

 




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!