مصاحبه با زهرا ایزدی رتبه 2 دکتری مهندسی پلیمر 99



 

مصاحبه با زهرا ایزدی رتبه 2 دکتری مهندسی پلیمر 99

 

 به نام خدای بخشنده و مهربان

 زهرا ایزدی

رتبه  2 دکتری مهندسی پلیمر سال 99

رشته لیسانس : مهندسی پلیمر

رشته فوق لیسانس : مهندسی پلیمر

 

1-از چه زمانی برای کنکور دکتری شروع به مطالعه کردید ؟

مطالعه دروس تخصصی رشته خود را از مهر ماه سال 98 آغاز کردم و برای درس زبان هم از آبان ماه در کلاس های موسسه ماهان و دکتر رحیمی شرکت کردم .

2- از کلاس و آزمون های آزمایشی هم استفاده کردید ؟

بله از کلاس های  زبان دكتر رحيمي در موسسه ماهان استفاده كردم .

3- برای دروس عمومی چه برنامه ای داشتید ؟

برای زبان در کلاسهای تولیموی دکتر رحیمی ،در ترم پاییز، شرکت کردم و از زمانبندی و برنامه ریزی ایشان در ارائه ی مطالب بسیار سود بردم. از آنجایی که برای کسب رتبه تک رقمی دروس عمومی بسیار تاثیرگذار هستند، طبق برنامه کلاس ها تقریبا یک روز در میان زبان را مطالعه می کردم.در درس استعداد تحصيلي متاسفانه من از ابتدا در کلاس های دکتر مروج شرکت نکردم و اگر دفعه دیگر میخواستم در آزمون دکتری شرکت کنم حتما از کلاس های ایشان بهره میبردم، ولی طی صحبت هایی که با بقیه دوستان داشتم ویژگی های بارز دکتر مروج صرف وقت و حوصله بسیار برای آموزش مباحث مربوطه به نحو احسن می باشد و من به داوطلبان شرکت در آزمون دکتری سال های آتی توصیه میکنم حتما در کلاس های استعداد تحصیلی دکتر مروج شرکت کنند.

3- لطفا از روند مصاحبه ها و توصیه هایی که در این زمینه برای داوطلبان سال بعد دارید برای ما مطالبی را عنوان کنید .

در مصاحبه ها پیش از هر چیز حفظ روحیه و اعتماد به نفس مهم است. بنظرم با توجه به مدت زمان کوتاه مصاحبه، مهم ترین اصل برای قبولی در این مرحله این است که هر داوطلب بتواند سوابق آموزشی، پژوهشی، توانایی و قابلیت های خود را به خوبی ارایه دهد.

آماده کردن یک طرح پژوهشی و حتی پروپوزال در زمینه ای که قصد پژوهش در دوره ی دکتری را دارند، بسیار بسیار مهم است. همچنین داشتن مدرک زبان هم که اغلب دانشجویان از آن غافل می شوند،می تواند تاثیرگذار باشد.

به داوطلبان شرکت در آزمون دکتری توصیه میکنم دروس تخصصی خود را مفهومی بخوانند، زیرا این مساله چه در کنکور و چه در زمان مصاحبه میتواند بسیار کمک کننده باشد. برنامه ریزی و نظم را جدی بگیرید و بستگی به شخصیت خود و نوع برنامه ریزی مناسب خود مطالعه کنید. مثلا من برنامه ریزی هفتگی داشتم که برای هر روز چه درسی و چه تعداد صفحات را بخوانم.

از بلندپروازی هم نه بترسید نه شرمنده باشید، چون فقط با تلاش کردن است که می توان نتیجه گرفت و یادمان باشد که " برای به دست آوردن چیزی که تا کنون نداشته ایم، باید کاری را انجام دهیم که تا کنون انجام نداده ایم".

 

 

4- حرف آخر :

زمانی که من شروع به مطالعه دروس کردم چون چند سال از محیط درس فاصله گرفته بودم و هیچ اطلاعی از وضعیت خودم نسبت به بقیه داوطلبین که در حال تحصیل بودند نداشتم، به صورت جدی و تقریبا اکثر وقت آزاد خود را مطالعه میکردم. خواستم بگویم وقتی تصمیم گرفتید برای کنکور بخوانید به هیچ کس فکر نکنید. اینکه بقیه چند ساعت مطالعه میکنند و ... تنها ذهن شما را مشغول میکند و کارایی شما را پایین می آورد.با تلاش و نظم، حتما به هدفتان خواهید رسید‌. و بدانید هیچ تفاوتی میان شما با دیگرانی که موفق شده اند نیست مگر در " میزان تلاش".

 




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!