تحلیل سوالات درس gmat
همانطور که در کلاسها پیش بینی میشد و بر روی حل مسائل هوش (یافتن ارقام یک عدد، رابطه شکل و عدد، سوختن نخ ها، و ...) در کلاس، در کتاب ویرایش جدید GMAT (درس بیست و سوم) و کتاب بانک آزمون GMAT (سوالهای اول تا سوم 10 آزمون خودسنجی) تاکید شده بود، سوالات امسال GMAT در بخش حل مسئله با تکیه بر سوالات هوش طراحی شده بود. 4 سوال از بخش هوش و یک سوال از بخش سوختن نخ ها، نشان دهنده اهمیت این سرفصل در سالهای اخیر میباشد.
حل اولیه سوالات به صورت زیر آمده است. اگر پیشنهادی دارید، از طریق سایت، نظرات خود را ارسال کنید.
با آرزوی موفقیت
توجه: کلید حل بر اساس دفترچه کد D میباشد.
حل مسئله
|
شماره سوال
|
راه حل
|
سرفصل و تست مشابه
|
31- 2
|
عدد بعدی= اختلاف ارقام هر عدد + ارقام هر عدد
13+2=15
15+4=19
19+8=27
27+5=32
32+1=33
|
کشف ارتباط بین اعداد، ترکیب شکل و عدد
درس بیست و سوم کتاب GMAT : هوش
مشابه تستهای اول و دوم 10 آزمون خودسنجی کتاب بانک آزمون GMAT
|
32-3
|
تعداد اضلاع دو شکل داخلی ضربدر هم + تعداد اضلاع شکل بیرونی = عدد حاصل
3*4 + 5 = 17
4*5+3=23
5*3+4=19
|
33- 3
|
عملگر * به صورت زیر تعریف میشود: مجموع توان 2 دو عدد
2*4=4+16=20
5*3=25+9=34
6*2=36+4==40
1*7=1+49=50
|
34- 2
|
ضلع هاشور خورده=a و ضلع مربع=m
|
هندسه
اشکال تک پارامتری
|
35- 4
|
نکته کلیدی حل این سوالات آن است که که آخرین نقطه ای که میسوزد محاسبه شود.
برای این کار باید مراحل سوختن الگو را گام به گام بررسی کرد.
کل طول نخ به 27 قسمت مساوی تقسیم شده که طولانی ترین مسیر حرکت آتش در آن 4.5 قسمت است پس:
|
سوختن نخ ها
مشابه تست 4 آزمون هفتم و تست 9 آزمون نهم خودسنجی از کتاب بانک آزمون GMAT
|
36-3
|
متحرک دور اول را در 1 ساعت، دور دوم را در 30 دقیقه، دور سوم را در 20 دقیقه و دور چهارم را در 15 دقیقه طی می کند. در ساعت اول دور اول به پایان می رسد. و در ساعت دوم که خواسته سوال است، در 30 دقیقه 1ول 1 دور در 20 دقیقه بعد از آن هم 1 دور می زند و در 10 دقیقه پایانی آن دور می زند یعنی در مجموع دور.
|
رابطه سرعت و مسافت.
|
37-2
|
مجموع هر قطاع و هر دور، باید برابر 15 باشد.
تنها عددی که میتواند در جایگاه علامت سوال قرار گیرد، عدد 3 است. زیرا عدد 3 نمیتواند همراه با 9 در یک دور و یک قطاع مشترک باشد. از طرفی عدد 3 نمیتواند با عدد 6 در یک قطاع و یک دور قرار گیرد. (چون عدد تکراری نداریم)
9+3+؟=15
6+3+؟=15
|
کشف ارتباط بین اعداد، ترکیب شکل و عدد
درس بیست و سوم کتاب GMAT : هوش
مشابه تستهای اول و دوم 10 آزمون خودسنجی کتاب بانک آزمون GMAT
|
38- 1
|
|
نسبت و درصد
|
39-4
|
سرعت دونده اول=V1 سرعت دونده دوم = V2 سرعت دونده سوم=V3
با دو مثال مختلف می توان گفت که تعیین سرعت ها امکان پذیر نیست:
V1=6 و V2=3 و V3=2 که در شرایط مسئله صدق می کند ولی نسبت سرعت اولی به سومی 3 است.
V1=9 و V2=3 و V3=1 که این هم در شرایط مسئله صدق می کند ولی نسبت سرعت اولی به سومی 9 است.
|
رابطه سرعت و مسافت
|
40- 2
|
سن علی=a و سن خواهر علی=Sa سن حسن =h و سن خواهر حسن=Sh .
طبق داده های مسئله داریم:
حال طرفین را با هم جمع می کنیم:
طرفین را ساده می کنیم:
|
عبارت های جبری
|
استدلال منطقی
|
شماره سوال
|
سرفصل تست
|
41- 1
|
تست نتیجه گیری، استفاده از مفهوم قطعیت گزاره
|
42- 2
|
تست نتیجه گیری (این تست تکراری بوده است)
|
43- 4
|
تست بیان مفروض پنهان، مفروض پنهان با ماهیت ریاضی
|
44- 4
|
تست نتیجه گیری، استفاده از مفهوم قطعیت گزاره
|
45- 1یا3
|
|
46- 3
|
تست بیان مفروض پنهان
|
47- 1
|
تست نتیجه گیری (این تست تکراری بوده است)
|
48- 1
|
تست تقویت استدلال (بیان مثال موید)
|
49-3
|
تست نتیجه گیری
|
50- 1
|
تست تضعیف استدلال
|
کفایت داده
|
شماره سوال
|
راه حل
|
سرفصل و تست مشابه
|
51-1
|
اطلاع 1 به تنهایی کفایت نمیکند.
اطلاع 2 به تنهایی کفایت میکند.
|
سرفصل عبارتهای جبری، مبحث دستگاه معادلات
|
52-3
|
اطلاع 1 به تنهایی کفایت میکند
اطلاع 2 به تنهایی کفایت میکند.
|
سرفصل هندسه، مبحث اشکال تک پارامتری
|
53-2
|
از مجموع دو اطلاع، اعداد را میتوان به صورت زیر طبقه بندی کرد:
1+7 و 2+6 و 3+5
اعداد قابل رویت و غیر قابل رویت: (3و 2و 7) و (1و 6و 5)
که از مجموع 2 اطلاع اگر 1 قابل رویت باشه، 5 هم قطعاً قابل رویت هست.
|
میانگین
|
54-2
|
مجموع دو اطلاع نیاز است.
|
نسبت و درصد
|
55-4
|
اعداد 363 و 999 مثال هایی هستند که در شرایط هر دو گزاره صدق می کنند و ثابت می کنند گزاره ها به تنهایی و با هم کفایت نمی کنند.
|
بخش پذیری
|
56-3
|
اطلاع 1 به تنهایی کفایت نمیکند.
اطلاع 2 به تنهایی کفایت میکند.
|
عبارت های جبری ، حل معادله
|
57-4
|
اطلاع 1 کاملا بی ربط است.
اطلاع 2 چندین حالت مختلف را پدید می آورد.
|
هندسه اشکال و سرعت و مسافت.
|
58-4
|
اطلاعات به تهنهایی کفایت نمی کنند. با هم چند حالت مختلف پدید می آید.
|
عبارت های جبری و هندسه احجام.
|
59-1
|
اطلاع 2 به تنهایی کفایت می کند و حاصل همواره زوج است.
|
عبارت های جبری و اعداد زوج و فرد.
|
60-3
|
هر دو اطلاع به تنهایی کفایت می کنند زیرا یک نسبت از دو شعاع را می دهند.
|
هندسه اشکال تک پارامتری.
|
درک مطلب
|
شماره سوال
|
راه حل
|
61- 1
|
عینا در متن آمده است.
|
62- 1
|
از پاراگراف دوم که پیامدهای گروه اندیشی را بیان کرده قابل استنباط است.
|
63- 2
|
از متن گزینه اول قابل استنباط است.
|
64-4
|
تنها سوالی که در متن به آن پرداخته شده سوال سوم است.
|
65-4
|
تنها جای ممکن قسمت 4 است.
|
تصحیح جملات
|
66-1 یا 4
|
به نظر می رسد که پاسخ صحیح گزینه 4 است.
|
67-2
|
کاربرد غلط اگرچه و با این وجود.
|
68-1
|
استفاده غلط از ه تانیث
|
69- 4
|
هیچ خطایی در عبارت وجود ندارد.
|
70- 3
|
عدم تطابق شناسه با نهاد
|