امیرحسین کاشی رتبه 17 بازرگانی 1401



امیرحسین کاشی  رتبه 17  ارشد مدیریت بازرگانی

 

  • 1-از چه زمان برای کنکور ارشد شروع به مطالعه کردید؟

    از مهر 1400 مطالعه برای کنکور را شروع کردم. در زمان مطالعه برای کنکور دانشجو بودم.

     

  • 2-از کلاس و آزمون آزمایشی هم استفاده می کردید؟

    در آزمون‌های آزمایشی شرکت نمی‌‎کردم و صرفا در هفته‌های پایانی سوالات کنکور چندسال اخیر را به صورت جامع و تقریبا در شرایطی شبیه به کنکور پاسخ دادم. از همان ابتدا و در ترم تابستان در کلاس بازاریابی استاد مروج شرکت کردم که تجربه بسیار عالی‌ای بود. شیوه تدریس استاد مروج عالیه و شما بعد از مطالعه هر فصل نسبت به شرایطی که بدون این کلاس بخواهید بازاریابی را بخونید، خیلی سریع‌تر به تسلط می‌رسید. تمام منابعی که در کنکور برای این درس استفاده می‌شه در این کلاس پوشش داده شد و نتیجه هم خداروشکر به لطف زحمات استاد مروج عالی بود. درصد بازاریابی من 73 بود.

     

  • 3-برای مطالعه دروس چه برنامه ای داشتید؟

    ابتدا با درس‌های زبان، تئوری  و بازاریابی شروع کردم. این سه درس هر روز در برنامه من بود و اقتصاد خرد هم معمولا یک روز در میان مطالعه می‌کردم. برای درس بازاریابی که کلاس می‌رفتم بعد از شرکت در کلاس، از جزوه و کتابم مطالب را مرور می‌کردم و سعی می‌کردم تا قبل از شروع جلسه بعد، مطالب جلسه قبلی را مرور کرده باشم. برای تئوری هم بعد از مطالعه هر فصل، ابتدا سوالات قدیمی‌تر کنکور را مرور می‌کردم و بعد از چند روز سوالات تالیفی و کنکورهای اخیر. برای زبان با دانش متوسط در زبان عمومی و دیدن چند نمونه از سوالات زبان تخصصی سال‌های اخیر میشه به بیشتر سوالات واژگان و ریدینگ را جواب داد. درس اسلام بعد از مطالعه کامل هر فصل من روی نکات مهم و قسمت‌هایی که سال‌های قبل مورد توجه طراحان محترم بوده بیشتر تمرکز می‌کردم. البته حواستون به مطالب جدید کتاب دکتر مقیمی باشه که فکر می‌کنم امسال 10 سوال از 15 سوال اسلام از این مطالب مطرح شد.

     

  • 4-لطفا از توصیه هایی که دراین زمینه برای داوطلبان سال بعد دارید مطالبی رابرای ما عنوان کنید.

استمرار و تداوم در این مسیر، یکی از مهم‌ترین عواملی هست که می‌تونه شما رو به هدفتون برسونه. ممکنه خستگی‌ یا شاید ناامید شدن در طول مسیر براتون اتفاق بیفته. اما فضای کنکور ارشد، حداقل در رشته مدیریت، خیلی با کنکور سراسری فرق داره و شما می‌تونید بر اساس علاقه، وقت و توانایی‌هایی که دارید روی درس‌ها سرمایه‌گذاری کنید و نتیجه دلخواهتون رو بگیرید. اگر می‌خواهید یک درس را حذف کنید، حتما با آگاهی این کار را انجام بدید. سعی کنید حداقل دو درس نقطۀ قوت شما باشه و ترجیحا درس‌هایی باشه مثل بازاریابی یا زبان که تاثیر زیادی در رتبه دارند. به این خاطر عرض می‌کنم که اگر درسی مثل تئوری سخت بود (شرایطی که امسال برای خودم اتفاق افتاد و با توجه زمان خوبی که برای تئوری گذاشته بودم، نتیجه معمولی بود) اون درسی که نقطه قوت شما است بتونه عملکرد ضعیف‌ شما در درس‌های دیگه رو جبران کنه.

 

درانتها یه جمله کافیست :

با وجود تمام چالش‌ها و سختی‌هایی که در مسیر رسیدن به اهدافتون هست، به نظرم باید این مسیر را به یک هدف مهم گره بزنید تا هر وقت خسته یا ناامید شدید، دوباره اون هدف یادتون بیاد و برای تحقق اون هدف تلاش کنید. برای همه عزیزان آرزوی موفقیت دارم.   


 

جهت دریافت مشاوره تخصصی و شناخت مسیر موفقیت  

از طریق شماره های زیر ما را مطلع سازید :

 

شماره تماس موسسه ماهان:

    0218506  

  داوطلبان تهران:  09397782341 

  داوطلبان شهرستان:  09397783084 

 

 

 


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!