شیرین شهباز پور رتبه ۶ علوم ارتباطات 1401



شیرین شهباز پور رتبه ۵ با سهمیه۶ بدون سهمیه

 

1 چه زمانی برای کنکور ارشد شروع به مطالعه کردید؟

تقریبا از اواخر بهمن ۱۴۰۰ شروع به مطالعه برای کنکور ارشد کردم و در این بازه زمانی یک وقفه تقریبا دو هفته ای هم برایم پیش آمد با توجه به زمان کوتاهی که داشتم باید خیلی فشرده دروس را مطالعه می کردم.

 

2  از کلاس و آزمون آزمایشی هم استفاده کردید؟

خیر من از هیچ کلاس و آزمون آزمایشی استفاده نکردم اما منابعی که برای کنکور انتخاب کردم و بسیار هم جامع و کامل است کتاب های ماهان بود و واقعا به من کمک بزرگی کرد با توجه به زمان کوتاهی که داشتم بتوانم دروس را با توجه به اهمیت مطالعه کنم و نتیجه مطلوب را کسب کنم.

 

3   برای مطالعه دروس چه برنامه ای داشتید؟

 با توجه به اینکه فرصت خواندن همه منابع را نداشتم بنابراین تعدادی از منابع مهم را انتخاب و شروع به خواندن کردم و به جای خواندن منابع مختلف همان منابعی را که انتخاب کرده بودم را مرور و دوره می کردم.

دروسی که از همان ابتدا شروع به مطالعه کردم مبانی ارتباط جمعی و روش تحقیق بود بعد از چند هفته کم کم اصول روزنامه نگاری را هم به برنامه درسی اضافه کردم همچنین مطالعه سوالات کنکور سال های گذشته را نیز به برنامه ام اضافه کردم توصیه می کنم داوطلبین عزیز حتما بر کنکور کارشناسی ارشد و دکتری 10 سال اخیر مرتبط با رشته تحصیلی خود تسلط پیدا کنند که این امر کمک خوبی در نحوه مطالعه شان و اشنایی با نوع سوالات است.

 

4   لطفا از توصیه هایی که در این زمینه برای داوطلبین سال بعد دارید مطالبی را برای ما عنوان کنید؟

اول از هر چیزی باور کنید که کسی به فکر آینده و موفقیت شما نیست جز خودتان  پس محکم و با انرژی برای اهدافتان تلاش کنید و این مسئله را باور کنید همه در این راه مشکلاتی دارند پس فکر نکنید که افراد بی دغدغه سراغ  مطالعه کنکور می روند و یادتان باشد که در محدودیت هاست که موفقیت به دست می آید باید روی باورهای  خود تمرکز کنید و برای آنچه در ذهنتان دارید تلاش کنید. هیچوقت ناامید نشوید کنکور کارشناسی ارشد همه زندگی نیست با امیدواری و حفظ انگیزه تان حتما این برهه از زندگی را با موفقیت طی خواهید کرد.

حتما حتما منابع درست را بشناسید و با برنامه جلو بروید سعی کنید با توجه به اهمیت هر درس برای آن زمان بگذارید دوره کردن مداوم مطالب را فراموش نکنید  به نظرم حتی شده منابع را کم کنید ولی وقتتان را برای دوره بگذارید   بهتر است یک کتاب را چندین بار بخوانید و آن را خوب بفهمید تا اینکه چندین کتاب بخوانید و مطالب را به درستی فرا نگیرید و یک نکته مهم اینکه حتما حتما برنامه درسی که مدنظرتان است را بنویسید همین که افکار و کارهایتان روی ورق می آید از سردرگمی رها می شوید و در پایان همان روز ارزیابی کنید به چند درصد از برنامه ای که نوشتید عمل کردید کسب رتبه تک رقمی به معنای خداحافظی با تفریحات زندگی نیست، بلکه مستلزم استفاده درست از زمان و انتخاب درست منابع است اگر این نکات را مدنظر داشته باشید  مطمئن باشید که می توانید ورزش و شغل مورد علاقه خود را در کنار مطالعه، ادامه دهید و خود را از تفریح محروم نکنید.

لزوما اینطور نیست که همه منابع را تهیه و بعد شروع به مطالعه کنید شما می توانید با چند منبع که به آنها دسترسی دارید مطالعه تان را شروع و در حین مطالعه منابع دیگر را تهیه کنید و این نکته را در خاطر داشته باشید کسب رتبه تک رقمی به این معنا نیست که تمام منابع را بخوانید با خواندن مصاحبه  رتبه برتر های سال گذشته و همچنین با مشاهده کارنامه های آنها درمی یابید که لزوما چنین نیست تمام منابع را بخوانید و در تمام دروس درصد های بالایی کسب کنید.

در آخر  به رسم معرفت از همسر عزیزم که در این مسیر بی نهایت به من کمک کردند و من در طول این برهه حساس چیزی جز معرفت بی انتها از او ندیدم و همچنین از برادر عزیزم که در مسیر کنکور مرا بسیار راهنمایی های مفیدی کردند تشکر کنم.

با جدیت تصمیم بگیرید و با انگیزه ادامه دهید و به خداوند متعال توکل کنید که اول و آخر تنها اوست.

 

و در انتها یک جمله کافیست:

تمام غیرممکن ها می تواند به دست تو ممکن شود اگر اول در ذهنت به آن رسیده باشی.

آرزوی موفقیت و پیروزی برای شما عزیزان دارم.

 

 


 

جهت دریافت مشاوره تخصصی و شناخت مسیر موفقیت  

از طریق شماره های زیر ما را مطلع سازید :

 

شماره تماس موسسه ماهان:

    0218506  

  داوطلبان تهران:  09397782341 

  داوطلبان شهرستان:  09397783084 

 

 

 


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!