معرفی کامل رشته مشاوره مقطع کارشناسی ارشد



 

 

در این مقاله به معرفی کامل رشته مشاوره مقطع کارشناسی ارشد باهم میپردازیم با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. هر ساله داوطلبان زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گیرند. متقاضیانی که قصد ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ را دارند می بایست در موعد مقرر نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

مهم ترین گام برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون کسب کرد. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، منابع کنکور ارشد 1403نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد. به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

گرایش های رشته مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برای معرفی کامل رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد که دارای گرایش های متفاوتی می باشد و از آن جایی که داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد ابتدا می بایست در مجموعه امتحانی مربوطه شرکت نموده و در زمان انتخاب رشته، گرایش مورد نظر خود را انتخاب نمایند، لازم است پیش از هرچیز از گرایش های این مجموعه آگاهی یابند. در ادامه این گرایش ها به تفکیک ذکر شده است.

مشاوره مدرسه

مشاوره شغلی

مشاوره خانواده

مشاوره توانبخشی

مواد و ضرایب رشته مشاوره کنکور کارشناسی ارشد 1403

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد 1403، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند.

رشته مشاوره نیز در گروه علوم انسانی می باشد که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت. به این صورت که می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ و جداول رشته های امتحانی، از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند.

 

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته مشاوره ۱۴۰۳

رشته مشاوره جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد می باشد یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته، در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته مشاوره می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته مشاوره در سال 1403 می توانید با شماره 0218506 تماس گرفته و از مشاورین ماهان مشاوره رایگان دریافت نمایید .

 

سوالات متداول 

1- چگونه می توان به مواد کنکور کارشناسی ارشد رشته مشاوره ۱۴۰۳ دست یافت؟

مواد آزمون ارشد این رشته به همراه ضرایب آن در دفترچه مربوطه ذکر شده است که شما عزیزان می توانید با مراجعه به این مقاله از اسامی آن ها مطلع شوید.

 

2- برای آزمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره ۱۴۰۳ چه منابعی باید مورد مطالعه قرار بگیرند؟

مواد آزمون و منابع مورد نیاز این رشته در این مقاله به طور کامل ذکر شده است.

 

3- آیا منابع کارشناسی ارشد رشته مشاوره برای دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت می باشد؟

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، منابع کنکور ارشد نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد.

 


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!