بازار کار و آینده شغلی گرایش مهندسی مکانیک سنگ



بازار کار و آینده شغلی گرایش مهندسی مکانیک سنگ

آینده شغلی بدون شک یکی از دغدغه های اصلی و شاید در خیلی از موارد دلیل اصلی یک فرد برای انتخاب نوع خاصی از گرایش تحصیلی است.
قطعا تا بحال بار ها به این موضوع فکر کرده ایم که آیا واقعا رشته تحصیلی انتخابیمان آینده ای برای کسب درآمد مطلوب دارد؟!
پاسخ این سوال به این صورت خواهد بود که کسب درآمد و موفقیت شغلی بیشتر از آنکه به رشته تحصیلی مربوط باشد به توانایی و هوش و پشتکار شخص مرتبط است به این معنی که آیا فرده دارای تحصیلات تخصصی در یک زمینه خاص قدرت اجرا و پیاده سازی دانش فنی خود در گستره شغلی خود دارد یا خیر؟ پس نکته اصلی قبل از انتخاب یک گرایش خاص صرفا توجه به توانایی شخصی در بحث ارتباطات اجتماعی، قدرت بیان، روحیه همکاری، زکاوت، هوش، قدرت مدیریت و پشتکار است.
نکته بعدی برای انتخاب یک گرایش مشخص این است که آیا این گرایش از نیازهای اصلی کشور ما هست یا خیر؟آیا نیرو های متخصص تربیت شده در گرایش انتخابی مد نظر ما در کشور ما جایگاه ارزشی و اهمیتی قابل قبولی دارند یا خیر؟
پس بنابر این انتخاب یک گرایش خاص صرفا نباید بر اساس یک الگو  مقایسه ای بین چند رشته موجود و رتبه اکتسابی ما در کنکور ارشد باشد، بدین  معنی که انتخاب رشته بر انتخاب دانشگاه اولویت داشته باشد.

بازار کار و آینده شغلی گرایش مهندسی مکانیک سنگ:
رشته مهندسی مکانیک سنگ یکی از گرایش های مهندسی معدن است که به طور ویژه به بحث رفتار سنگ در موقعیت های مختلف سازه ای می پردازد. به عبارت دیگر در این گرایش فرد توانایی این را پیدا می کند کلیه امور طراحی، ساخت، اجرا، و نظارت بر سازه ها یی که به نحوی با سنگ و ساختار سنگی زمین سروکار دارد را انجام دهد. این گرایش یکی از گرایش های سخت  چه در بحث آزمون ورودی چه در بحث دروس دانشگاهی است. این گرایش نیاز به دانش ریاضات مهندسی پیچیده و ذهنی خلاق برای طراحی و تحلیل به همراه تسلط کامل به مباحث زمین شناختی و ساختار سنگی محیط است.

نقش و توانایی مهندسین مکانیک سنگ:
 مشاغل برای موضوع های:
الف) وزارت صنعت و معدن:حفاری و استخراج معادن، نگهداری و پایدارسازی ترانشه ها 
ب )وزارت راه:در امر پل سازی - تونل سازی و نگهداری شیبها، اسکله های سنگین
ج) وزارت مسکن و شهر سازی: در امر سازه های زیر زمینی، سازه های بلند و نیز سازه های ساخته شده بر روی بلندی
د) وزارت نیرو:سدسازی(پی سد)، نیروگاه ها و تونل های تحت فشار، انرژی اتمی
ه)وزارت نفت: مخازن زیر زمینی، حفاری زیر آب دریا، و مخازن ساخت پایانه های نفتی

در شرایط کنونی مهندسی مکانیک سنگ مناسب ترین گرایش ارشد مهندسی معدن از لحاظ بازار کار و آینده شغلی است.

نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!