نـکـات طـلایـی مطالعه و برنامه ریزی به سبک کنکوری



نـکـات طـلایـی مطالعه و برنامه ریزی 

«به سبک کنکوری»

قبولی دکتری 1402

در این مقاله قصد داریم نکات طلایی مطالعه و برنامه ریزی را مورد بحث قرار دهیم. در این مطلب به راهکارها و تکنیک هایی اشاره می شود که با توجه به آن بتوانید آزمون کنکور را به موفقیت پست سر بگذارید.

شیوه های مطالعه به سبک کنکوری از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که داوطلبان کنکور مخصوصا افرادیکه رتبه برتر هستند راه های متفاوتی را برای مطالعه و برنامه ریزی پیش گرفته اند. در نظر داشته باشید که شیوه مطالعه دروس عمومی و تخصصی متفاوت است، همچنین توصیه می شود قبل از شروع مطالعه بدانید چه مطالبی را چطور بخوانید.

لازم به ذکر است شیوه مطالعه و برنامه ریزی افراد باید براساس شرایط فردی هر داوطلب برنامه ریزی و مدیریت شود. با توجه به اینکه حجم منابع مطالعاتی برای کنکور زیاد است شیوه مناسبی از مطالعه و برنامه ریزی را پیش بگیرید که شما را به نتیجه مطلوب برساند.

تکنیک های مهم در مطالعه کنکور

  • برنامه‌ ریزی اصولی و دقیق
  •  

    برنامه ریزی گامی اصولی و یکی از پیش نیازهای شروع مطالعه کنکور است. توصیه می شود داوطلبان متقاضیان کنکور به طور دقیق روزانه مشخص کنند که چه حجمی از منابع را مطالعه کنند، در این سبک از مطالعه با کمک مشاورین و رتبه های برتر می توانید برای دروس تخصصی و عمومی برنامه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید به برنامه خود تا انتهای مسیر پایبند باشید.

    در زمان مطالعه کنکور تفریحات و استراحت را فراموش نکنید زیرا این تفریحات به عنوان یک موتور محرک برای شما می باشد پس توصیه می شود در کنار برنامه ریزی و درس خواندن به سایر تفریحات خود هم برسید تا انگیزه و انرژی بیشتری را بدست بیاورید.

  • پیش خوانی دروس

در این تکنیک قبل از شروع مطالعه و یادگیری مباحث را بطور تیتروار نگاه کنید تا مطالب را بهتر به حافظه بسپارید و سپس می توانید به شروع و یادگیری مباحث بپردازید. تکنیک پیش خوانی یکی از بهترین روش های مطالعه کنکور است و در جلسه کنکور می توانید با استفاده از حافظه دیداری سوالات را بهتر به یاد بیاورید.

 

  • مطالعه جزء به جزء

بعد از مرحله برنامه ریزی و پیش خوانی مطالعه دقیق و جزء به جزء دروس را دارید تا به تسلط کافی به مباحث داشته باشید در نظر داشته باسید نیازی به حفظ کردن مطالب نیست بلکه باید مفهوم مطالب را بطور عمیق درک کنید.

  • خلاصه نویسی

خلاصه نوسی یکی از بهترین روش ها در مطالعه کنکور است. روش خلاصه نویسی در فهم مطالب بسیار کمک می کند. بهترین زمان برای شروع خلاصه نویسی قبل از شروع مباحث جدید است. تکنیکی که می تواند در کیفیت خلاصه نویسی به شما کمک کند این است که در حین مطالعه مباحث سخت را علامت گذاری کنید تا در زمان مرور مطالب تسلط بیشتری داشته باشید.

  • بکارگیری منابع معتبر

    با استفاده از منابع معتبر که تست های سالهای اخیر را پوشش می دهد کیفیت یادگیری و مهارت تست زنی را افزایش می دهد.

    همچنین می توانید با کمک این منابع در مرحله آزمون و خطا قرار بگیرید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

  • مرور مباحث اصلی و مهم

مرور مطالب باعث می شود مباحث را عمیقا بخاطر بسپارید. این موضوع به کیفیت یادگیری شما کمک می کند و بیشتر در ذهنتان نظم داده می شود. مرور مباحث می تواند از خلاصه نویسی ها، تست ها، جزوه ها و کتاب ها انجام شود. زمان هایی که احساس خواب آلودگی دارید یا خسته هستید مطالب را مرور نکنید. سعی کنید در مرحله مرور و جمع بندی مخصوصا در ماه های آخر تست هایی را غلط پاسخ داده شده یا پاسخ نداده اید مجدد مرور کنید.

  • حل کردن تست های سال های گذشته

در کنار مطالعه مباحث، مرور و جمع بندی حل کردن تست های سالهای اخیر به داوطلبان کنکور این امکان را می دهد تا با دیدگاه طراحان سوال در سالهای اخیر آشنا شوید. این تکنیک برای افرادیکه تغییر رشته ای هستند و یا سالهای بسیاری از درس دور بوده اند بسیار مفید خواهد بود.و خیلی بهتر و با آگاهی بیشتر در مسیر مطالعه اصولی گام بر می دارید.

 

هنر مشاوران دپارتمان ارشد و دکتری ماهان برنامه دادن نـیـسـت

کمک به اجرای کامل برنامه شماست....

کـافـیـسـت مـاهـانـی شـویـد....

  '0218506

 


 جهت مشاوره تخصصی رایگان مقطع خود را انتخاب نمایید .


  

جهت دریافت مشاوره تخصصی و شناخت مسیر موفقیت  

از طریق شماره های زیر ما را مطلع سازید :

 

شماره تماس موسسه ماهان:

    0218506  

  داوطلبان دکتری:  09397782718 

  داوطلبان ارشد:  09397782662 

 

 


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!