راهکارهایی برای مطالعه منابع کنکور در کوتاهترین زمان



📚راهکارهایی برای مطالعه منابع کنکور در کوتاهترین زمان

 

📗منابع معرفی شده🔻

هر ساله لیستی از کتابهای مختلف بعنوان منابع کنکور توسط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می شوند که معمولا برای دکتری حدود 85 الی 110 جلد و برای کنکور کارشناسی ارشد حدود 45 الی 60 جلد هستند. اگر بخواهیم واقعبینانه برای مطالعه این منابع برنامه ریزی کنیم و بصورت میانگین در هر روز 8 ساعت مطالعه داشته باشیم، احتمالا برای مطالعه منابع دکتری 3 سال و برای منابع ارشد 2 سال زمان نیاز خواهیم داشت و مشخص است که این راه حل مناسب نیست. پس بهتر است که به فکر راهکارهایی کاربردی تر باشیم.
 

📕خلاصه منابع🔻

در انتخاب خلاصه منابع باید دقت کرد زیرا همین منابع هستند که سرنوشت تحصیل شما را مشخص خواهند کرد. حتی اگر بخواهیم دقیقتر به موضوع بپردازیم، شاید مسیر زندگی شما با همین منابع مشخص شود و یک انتخاب اشتباه شاید باعث شود که دیگر نتوانید به تحصیل خود ادامه دهید. در انتخاب منابع مناسب باید به موارد زیر توجه کرد:
1- خلاصه منابع باید در عین سادگی بتوانند تمام موضوعات را بصورت تشریحی توضیح دهند. ضرورت این موضوع در دروسی که نیاز به حل مسئله دارند حیاتی است.
2- خلاصه منابع باید بدون حذف هیچکدام از بخشهای مهم، تا حد امکان فشرده و کوتاه باشند.
3- خلاصه منابع باید از بیان بخشهایی که تاثیری در کنکور ندارند پرهیز کنند. این موضوع باعث می شود که حجم کتابها تا 5% کاهش پیدا کنند و فقط به موضوعات مهم و کلیدی پرداخته شود.
 

📘شناخت خلاصه منابع مناسب🔻

1- تست ها: متاسفیم که این حرف را می زنیم اما در کنکور اهمیتی ندارد که دانش شما چقدر است! بلکه باید با تست ها آشنا باشید و بتوانید تست بزنید. بقول استاد مروج: «اگر نهایت آن علم باشید و نتوانید تست بزنید، قطعا نتیجه مطلوبی در کنکور نخواهید گرفت» بنابراین کتابهای خلاصه منابع باید علاوه بر نکات آموزشی مناسب، دارای تست های همان دروس با پاسخ تشریحی باشند تا داوطلب بتواند با نحوه تست زنی و پاسخ دهی آشنایی کافی داشته باشد.
2- مولف و ناشر: نیازی که گفتن نیست که محتوای اکثر کتابها را می توان با توجه به مولف آن بررسی کرد و این موضوع در مورد کتابهای خلاصه منابع کنکور هم مصداق دارد. مشخص است استادی که سالها در زمینه آموزش کنکور فعالیت داشته، بهتر از هر کسی منابع و سرفصلهای پرتکرار را می شناسد و ناشری که از حضور این استاد بهره می برد را می توان بعنوان مرجع تشخیص نیازمندی های داوطلبین کنکور دانست.
3- برنامه ریزی: علاوه بر مولف و ناشر و درج تست ها در کتاب خلاصه منابع، یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان به آن نیاز دارند، ضرورت وجود برنامه ریزی مطالعه در همان کتاب است. کتابی برای مطالعه سرفصل های کنکور مناسب است که علاوه بر معرفی بودجه بندی سوالات، برنامه ریزی مناسبی نیز برای مطالعه ارائه کند. 
 

📙هر درختی را باید از میوه آن شناخت🔻

در نهایت به جایی می رسیم که باید ثمره را دید. می دانیم که بهترین آزمون برای یک کتاب خلاصه منابع کنکور این است که از رتبه های برتر کنکورهای ادوار گذشته، نظرشان را در مورد آن کتاب بپرسیم. قطعا رتبه های برتر را می توان سنگ میزان مناسبی برای بررسی این کتب دانست و می توانیم بررسی کنیم که ایشان با مطالعه کدام یک از کتابهای خلاصه منابع به نتیجه ای مطلوب رسیده اند.
 

منبع: وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد ماهان

 

داوطلبینی که قصد دریافت مشاوره یا سفارش کتاب را دارند، می توانند از طریق لینک های زیر اقدام فرمایند

 

 

🌐 فروشگاه اینترنتی

 

 0218506 ☎️


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!