مصاحبه با آریان حامد رتبه 17 دکتری IT سال 99



 

 مصاحبه با آریان حامد رتبه 17 دکتری مدیریت فناوری اطلاعات سال 99

 به نام خدای بخشنده و مهربان

 آریان حامد

رتبه 17 دکتری مدیریت فناوری اطلاعات سال 99

1-از چه زمانی برای کنکور دکتری شروع به مطالعه کردید ؟

من از اول تیر ماه با ثت نام در کلاس های ماهان  شروع به مطالعه کردم . به خاطر اینکه 50 روز زود تر از کلاس های ماهان شروع به مطالعه کردم ، کتاب ها و منابعی را که مربوط به دروس عمومی و تخصصی بودند را تهیه و  شروع به پیش  مطالعه کردم . در ابتدای کار و قبل از شروع کلاس ها به طور میانگین روزی 4 ساعت مطالعه داشتم که بیشتر به مرور منابع اختصاص داشت . با شروع کلاس های ماهان میزان مطالعه در تابستان  را به روزی 6 ساعت رساندم که این ساعات در پاییز به 7 الی 8 ساعت در روز ، در دی ماه 9 ساعت و در چند هفته پایانی به 13 الی 14 ساعت رسید . البته با تعویق های پیاپی تاخیر هایی در روند درس خواندن من پیش آمد که با برنامه ریزی های صحیح تونستم جبران کنم و دوباره همان روند قبل را ادامه بدم و از فروردین ماه 1399  میزان مطالعه خود را به روزی 7-8 ساعت در روز ، در اردیبهشت و خرداد میانگین روزی 8 ساعت و در تیر ماه 12-13 ساعت در روز مطالعه داشتم .

2- از کلاس و آزمون های آزمایشی هم استفاده کردید ؟

بله در کلاس های موسسه ماهان شرکت کردم و کلاس ها کمک خیلی زیادی برای رسیدن به هدف به من کردند و در کنار اساتید بسیار خوب به هدفم برسم .

3برای دروس عمومی چه برنامه ای داشتید ؟

با سیستم برنامه ریزی استاد مروج و استاد رحیمی پیش رفتم . واقعا باید تشکر ویژه ای از این اساتید بزرگوار داشته باشم و تشکر ویژه ای دارم از استاد مروج بزرگوار . زمانی که در کلاس استاد مروج حضور داشتم ، ایشان به بهترین نحو ممکن تمامی مبحث های درس استعداد تحصیلی را پوشش دادند و در کلاس چه در حین درس و چه در پایان هر مبحث سوالات آزمون های سال قبل را مطرح کرده و دانشجویان را به حل این سوالات ترغیب می کردند و این موضوع به من خیلی کمک کرد . از طرفی جزوه هایی که در اختیار دانشجویان گذاشتند بسیار جامع و کامل بودند و تمامی مباحث را پوشش می دادند به طوری که من بعد از کلاس ، همان روز در منزل هم نمونه سوالات را حل می کردم و استاد لطف می کردند و در تمامی ساعت در جهت رفع اشکال سوالات به من کمک می کردند و مطالعه کتاب ایشان مطالب تکمیلی خوبی را در اختیار من قرار داد و پیشنهاد می کنم مباحث همان روز و بعد از تدریس در منزل مرور شود  . البته درس استعداد تحصیلی یک ویژگی خیلی خوب دارد و آن هم این است که چون از مباحث جداگانه ای (منطق ، کمّی ، درک مطلب و تحلیلی) تشکیل شده است ، این حق انتخاب را به دانشجویان می دهد تا توانایی های خود را بر اساس این مباحث طبقه بندی کنند تا بتوانند بر اساس توانایی های خودشان و توصیه هایی که استاد مروج در کلاس داشتند به مبحث مورد نظر تسلط پیدا کنند. بر اساس تجربه ای که من در کنکور پیدا کردم پاسخ به تمامی سوالات دروس عمومی سخت می باشد ( به خاطر کمبود زمان ) و باید با پیاده سازی یک استراتژی صحیح و منطقی نقاط قوت خود را در این مباحث شناسایی کرده و در اولویت قرار دهیم

 در مورد درس زبان تولیمو در ابتدا باید یک تشکر ویژه از استاد رحیمی بزرگوار داشته باشم که در این درس از راهنمایی های گسترده ایشان استفاده کردم و طبق توصیه ایشان از همان روز های اول و با برنامه ریزی مناسب  و راهنمایی های ایشان ، شروع به خواندن کلمات انگلیسی کردم . البته منابع مختلفی برای خواندن کلمات زبان وجود دارند ، اما اینجانب کلمات تافل و 504(504 در حد مرور ) را مطالعه کردم و با جزوه هایی که ایشان از نمونه سوال های سال های مختلف و کیت های تافل  و بخصوص کتاب تولیموی ایشان (60 مهارت گرامری و درک مطلب) در اختیار دانشجویان قرار دادند که کمک شایانی به من کردند و در طول ساعات کلاس تمرین های کتاب را حل کرده و در تمامی ساعات درسی و غیر درسی جوابگوی سوالات دانشجویان بوده و رفع اشکال می کردند  .توضیحات ایشان در مباحث گرامر ، درک مطلب و ریشه یابی کلمات پشتوانه خوبی برای اینجانب در کنکور بودند .

4اگر به گذشته برگردید ، چه کاری را اضافه تر انجام می دادید و چه کار هایی را انجام نمی دادید ؟

با توجه به حجم کاری و شیفتی بودن کار و با توجه به مسئولیتی که در محیط کارم دارم ، از لحاظ هماهنگی ساعات درسی تحت فشار بودم و مجبور شدم از زمان استراحت خود کم و به زمان مطالعه اضافه کنم که با این کار فشار های زیادی را متحمل شدم . به همین خاطر به داوطلبان عزیز توصیه می کنم در طول مطالعه و به خصوص در روز های باقیمانده به کنکور اگر توانستند حتما حجم کاری خود را کم و یا مرخصی بگیرند تا بتوانند با فشار کمتری به مطالعه بپردازند .

5برای ماه های پایانی کنکور چه توصیه ای دارید ؟

انگیزه و حفظ در ماه پایانی کنکور حرف اول و آخر را می زند . نباید دلسردی به خودتان راه بدهید . مدام پیش خودتان هدفی را که دارید مرور کنید و پیشاپیش موفقیت و قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر را برای خودتان مرور نموده و مثبت فکر کنید .

6حرف آخر :

پدر و مادرم در این راه خیلی به من کمک کردند و انگیزه دادند و همیشه و در تمامی لحظات و سختی هایی که داشتم مشوق و راهنمای من بودند و به من امید و انگیزه دادند . از همین جا دستشان را می بوسم و برایشان آرزوی سلامتی دارم .




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!