آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است؟



آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است؟

تحصیل و کسب علم در دانشگاه پیام نور که مبتنی برنظام آموزشی از راه دور است ،در حال حاضر پرطرفدار ترین سیستم نظام آموزشی کشور هایجهان است . مدارک دانشگاه پیام نور مانند مدرک دانشگاه های سراسری- دولتی توسط یک مرجعیعنی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری صادر می گردد. لذا مدارک پیام نور جزو مدارک رسمیو معتبر سیستم آموزشی عالی کشور ایران می باشد. و برای ادامه تحصیل در داخل و خارجاز کشور نیزمعتبر است . همچنین با توجه به معتبر بودن این دانشگاه ، ارگانها در صورتنیاز ، فارغ التحصیلان این دانشگاه را استخدام می نمایند . دکتر حسینی ، از روسای پیشیندانشگاه پیام نور در این رابطه می گوید : مدارک دانشگاه پیام بسیار معتبر است و باتوجه به تکیه دانشجویان بر کتاب و مطالعه و تلاشی که خود آنها انجام می دهند آیندهخیلی خوبی دارند و قبولی دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع بالاتر در مقایسه بادانشگاه های غیردولتی خیلی بالاتر است. وی افزود: این دانشگاه جز دانشگاه ها دولتیمحسوب می شود و هیچ دغدغه و مشکلی برای ادامه تحصیل و اشتغال دانشجویان پیام نور وجودندارد . علی احمدی ، یکی دیگر از روسای پیشین دانشگاه پیام نور نیز می گوید: اعتبارمدرک فارغ التحصیلان دانشگاه پیا م نور با توجه به دولتی بودن آن و پذیرش از طریق سازمانسنجش کشور و دیگر دانشگاه ها یکسان است . ضمنا برای اعتبار مدرک در خارج از کشور گفتنیاست در درجه اول اعتبار دانشجو و عملکرد و فعالیت ها وی مهم است . لیکن بستگی به دانشگاهو کشور مورد اقدام نیز دارد . شنیده ها حاکی است دانشگاه های برخی کشور های اروپایینسبت به پذیرش مدرک پیام نور سختگیرند اما دانشگاه های هند ، مالزی ، فرانسه، آمریکاو استرالیا شرایط ساده تری دارند. همچنین دانشگا ه های ترکیه مدارک دانشگاه پیام نوررا فاقد اعتبار می دانند. در مورد استخدام برخی از سازمان ها دولتی پذیرش نظیر شرکتملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در شرایط ثبت نام برای آزمون استخدامی خود آوردهاند : مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور می بایست از طریق سازمان مرکزیپیام نور و بادرج پذیرش از طریق آزمون سراسری و با ذکر معدل کل صادر گردیده باشد. لذااین سازمانها با استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور که از طریق آزمون سراسریپذیرش شده اند مشکلی ندارند.

 

 

آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور ، می توانند ازمعافیت تحصیلی استفاده نمایند؟ بله ، همانند سایر دانشگاه ها می توانند از معافیت تحصیلیاستفاده نمایند

 

دانشجویانی که از طریق دوره های فراگیر وارد دانشگاهپیام نور می شوند ، با دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند چه تفاوتیدارند؟ هر دو گروه برای ورود به دانشگاه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش می شودو از معافیت نظام وظیفه ، برخوردارند . برنامه های درسی هر دو گروه مشابه بوده ، لیکنپذیرفته شدگان فراگیر ، یک نیمسال تحصیلی جلوتر بوده و واحدهای نیمسال اول تحصیلی رادر دوره دانشپذیری گذرانده و در امتحانات وردودی نمره لازم را کسب نمودند . اعتباروضعیت فارغ التحصیلان هر دو گروه ، برای ادامه تحصیل یکسان است اما برای اشتغال برخیسازمانها مدارک فارغ التحصیلان فراگیر را قبول نمی کنند.


نظرات کاربران

UserImage
UserImage

نظر خودرا وارد کنید!