شماره آزمون |
فهرست مطالب |
25% |
زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب |
اول |
آمار و روش تحقیق: مقیاسهای اندازه گیری، انواع متغیرها، نمودارها، شاخصهای گرایش مرکزی، شاخصهای پراکندگی |
(آزمون اول) |
روانشناسی رشد: کلیات روانشناسی رشد، تاریخچه روانشناسی رشد، روش تحقیقی در روانشناسی رشد، مبانی زیستی پیش از تولد و پس از تولید، دوران نوزادی و کودکی، اختلالات کروموزومی، هورمونها و غدد، کردارشناسی: (نظریههای داروین، لورنز، تین برگن، اینزورث)، نظریههای جان لاک، روسو، مونتو سوری |
|
رواشناسی بالینی: مبانی روانشناسی بالینی، تاریخچه و مباحث فعلی در روانشناسی بالینی، روشهای تحقیق در روانشناسی بالینی، تشخیص، طبقهبندی و نشانهشناسی مشکلات روانی، مصاحبه بالینی |
|
روانسنجی: تاریخچه -تعریف اصطلاحات، دستهبندی آزمونها در روانشناسی و آموزش و پرورش، دستهبندی ارزشیابیهای آموزشی، مراحل و فعالیتهای ارزشیابی آموزشی. |
|
علمالنفس: مفهوم نفس از دیدگاه قرآن و حضرت علی- قلب و روح از دیدگاه قرآن – عقل از دیدگاه قرآن – دیدگاه سقراط، افلاطون و ارسطو |
|
روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- نابهنجاري(تاريخچه و مفاهيم) 2- روش هاي تحقيق 3- ارزيابي ، تشخيص 4- اسکيزوفرني 5- اختلال اسکيزوفرنيفرم ، اسکيزو افکتيو 6- اختلال هذياني 7- اختلال هاي خلقي 8- اختلالهاي پيري و شناختي 9- کودکان استثنايي(عقب ماندگي ذهني) |
|
روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- نرون ها و پتانسیل عمل 2- سیناپس ها 3- انتقال دهنده هاي عصبي و مهمترین نقشهای هر انتقال دهنده 4- سلول های نوروگلیا 5- نحوه تکوین دستگاه عصبی 6-بررسی بخش های مختلف دستگاه عصبی مرکزی( نخاع ، ساقه مغز،تالاموس،هیپوتالاموس،. . . )7- اعصاب مغزي |
|
روانشناسی عمومی: ماهیت روانشناسی، مبانی زیستشناختی روانشناسی، رشد روانی، فرآیندهای حسی |
|
آزمونهای شناختی هوش و استعداد: تاریخچه- کاربرد و طبقه بندی آزمونها- نظریههای هوش (ورنون- گیلفورد- کتل - هب- ثرندایک- جنسن) نظریههای خبرپرداز (بورکوفسکی- کرول) آزمون استنفوردبینه- مازهای پرنئوس- بندر گشتالت |
25% |
زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب |
دوم |
آمار و روش تحقیق: پیش داورهای پیرامون میانگین- کجی- کشیدگی- نمرات استاندارد- سطح زیرمنحنی- چارکها- رتبه درصدی- احتمالات |
(آزمون دوم) |
روانشناسی رشد: نظریه های روان تحلیلی ( فروید ، اریکسون ، آنافروید ، اشپیتز )، مکانیستمهای دفاعی، هوش و نظریههای مربوط به هوش و حافظه، نظریه ارگانیسمی و تطبیقی ورنر، نظریه روابط شیء ملانی کلاین، نظریه ماهلر، نظریههای یادگیری: (رفتارگرایی، یادگیریر اجتماعی بندورا)، نظریههای فراگیری زبان: (یادگیری، شناختی، نهادگرایی، اجتماعی)، زبان و اختلالات زبانی |
|
روانشناسی بالینی: سنجش هوش، سنجش شخصیت، سنجشرفتاری، سنجش عصب روانشناختی، سایر آزمونهای روانی، قضاوت بالینی و تفسیر |
|
روان سنجی: مقیاسهای اندازهگیری، تهیه طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، آزمونهای تشریحی، آزمونهای کوته پاسخ، هنجارها و نیمرخها |
|
علمالنفس: دیدگاه کندی-دیدگاه فارابی-دیدگاه غزالی-دیدگاه ابن رشد |
|
روانشناسی عمومی: ادراک، هشیاری، یادگیری و شرطیسازی، حافظه |
|
روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- اختلال هاي اضطرابي 2- کودکان استثنايي(تاريخچه و مفاهيم) 3- اختلال هاي شبه جسمي 4- اختلال هاي ساختگي 5- اختلال هاي تجزيه اي 6- کودکان استثنايي(معلوليت هاي جسمي – حرکتي) 7- کودکان استثنايي (نابينايان)8-ناسازگاری نوروزی9- اختلالات اختصاصی رشد |
|
روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- قشر مخ و نواحی مختلف 2- جانبی شدن نیمکرهها و دوپاره مغزها 3- امواج مغزی و خواب و بیداری 4- هورمون ها و غدد درون ریز 5- بینایی6-شنوایی7-حس های چشایی و بویایی |
|
آزمونهای شناختی هوش و استعداد: آزمونهای مکعبهای کهس- ژیل- ریون- بوناردل- دومینوها- آندره ری- آلفا و بتا- آزمون تحلیل کارآیی- بنتون- ایلی نویز- هوش کتل- ترسیمی- وکسلر |
50٪ اول |
دوره مباحث 25٪ اول + 25٪ دوم |
(آزمون سوم) |
|
25% |
زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب |
سوم |
آمار و روش تحقیق: همبستگی- رگرسیون- آمار استنباطی- فرض t، z، |
(آزمون چهارم) |
|
|
روانشناسی رشد: نظریه های رشد شناختی ( پیاژه ، برونر ، کلبرگ ، پردازش اطلاعات ) نظریههای گلیگان، نظریه سلمن، طبقه بندی و نظریه های بازی ، نظریه های تقلید ، نظریه هویت جنسیتی و نقش آموزش جنسیتی، نوجوانی و مسائل مربوط به آن: (نظریههای الکایند، مارسیا، مید، هال) |
|
روانشناسی بالینی: کلیات رواندرمانی، رویکرد روانکاوی، رویکردهای خودروانکاوی شامل: روانشناسی فردی آدلر- روانشناسی تحلیلی یونگ- روانکاوی اجتماعی هورنای- روانکاوری زیستی – اجتماعی فروم- نظریه مورای- نظریه میانفردی سالیوان- نظریه روانکاوی آنا فروید- نظریه روابط موضوعی کلاین، رفتار درمانی |
|
روان سنجی: آزمونهای صحیح – غلط و جور کردنی – آزمون های چند گزینهای- روشهای سنجش مستقیم رفتار – ارزشیابی معلم |
|
علمالنفس: دیدگاه ابن سینا-دیدگاه ملاصدرا-دیدگاه سهروردی-دیدگاه شهید مطهری، خواجه نصیر ، مولانا و علامه طباطبایی |
|
روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- اختلالهاي شخصيت 2- اختلالهاي خواب 3- کودکان استثنايي (ناشنوايان)4- اختلالهاي يادگيري 5- اختلالهاي ارتباطي و مهارت هاي حرکتي 6- اختلالهاي فراگير رشد 7- کودکان استثنايي (تيزهوشان)8- اختلالات جنسی9-دیدگاههای نظری |
|
روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- الکتروآنسفالوگرافی و روش های تصویر برداری2-حافظه و یادگیری3-انواع ناگوییی 4-تعریف های انگیزش5-اساس فیزیولوژیک انگیزش6-نظریه روان تحلیلگری فروید7-نظریه هال8-نظریه های انتظار رزش(لوبن،اتکینسون) |
|
روان شناسی عمومی: زبان و اندیشه، انگیزههای بنیادی، هیجان، تفاوتهای فردی، شخصیت |
|
آزمون های شناختی هوش و استعداد: آزمون MMPI- برن رویتر- وودورث- سازگاری بل- آیزنک- پی آراف PRF- SCLgO- گیلفورد- اضطراب کتل- بک- ناکامی روزنزوایگ- دهکده آرتور- CPI- 16 عاملی کتل |
25% |
زبان تخصصی و عمومی: کل مطالب |
چهارم |
آمار و روش تحقیق: روش تحقیق |
(آزمون پنجم) |
روانشناسی رشد: نظریههای نمویافتگی: (نظریههای گزل، والن)، نظریههای بافتی: (نظریهةای بالبی، ویگوتسکی، برنر، لئون تی یف)، بزرگسالی: (جوانی، میانسالی، پیری)، نظریههای تحولی دوره بزرگسالی و پیری: (نظریههای پری، شای، لابووی، ویف، لوینسون، ویلانت، پک)، مراحل رشد ایمان فولر، نظریه بوهلر، پایان زندگی: (مرگ، مردن، داغدیدگی، تعریف مرگ، رشد مفهوم مرگ، نظریه کوبلر، رأس، مراحل سوگ، امید به زندگی، قتل از روی ترحم) |
|
روانشناسی بالینی: شناختی درمانی و رفتار درمانی شناختی CBT، دیدگاههای پدیدارشناختی- انسانگرایی- وجودگرایی- گشتالت درمانی، سایر رویکردهای درمانی: واقعیت درمانی گلاسر- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا- نظریه صفت (روانشناسی فردی) آلپورت- نظریه آیزنک- نظریه تحلیل عاملی کتل، نظریه میانفردی (تحلیل تبادلی TA) برن- نظریه سایکودرام (روانبازی درمانگری) مورنو، داروها و دارو درمانی، گروهدرمانی- خانواده درمانی- زوج درمانی، زیرشاخههای روانشناسی بالینی. |
|
روان سنجی: روشهای سنجش فرآیندها و فرآوردههای یادگیری غیرشناختی – اجراء، نمره گذاری و تحلیل آزمون – استفاده از روشهای آماری برای تفسیر نمرههای آزمون، روایی آزمون، پایایی آزمون |
|
علمالنفس: نظریات جدید راجع به رابطه نفس و بدن- شخصیت ، غریزه و فطرت-سلامت و سازمان روانی- سازماندهی ویژگیهای کلی حیات-هوش و عقل |
|
روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی: 1- اختلال بيش فعالي / كمبود توجه 2- اختلال انطباقي 3- اختلالهاي سلوک و بي اعتنايي مقابلهاي4- اختلال هاي دفعي 5- اختلال هاي خوردن (بي اشتهايي عصبي ، پر اشتهايي ..) 6- اختلالات تغذيه و خوردن در دورة شيرخوارگي 7- اختلال هاي تيکپ 8- اختلال هاي کنترل تکانه 9- کودکان استثنايي(صرع) |
|
روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان: 1- نظریه یادگیری اجتماعی2-نظریه اسنادی3-نظریه انساننگری 4-مبانی فیزیولوژیک هیجان5-نظریه های شناختی هیجان6-هیجان های مجزای ایزارد |
|
روانشناسی عمومی: فشار روانی – سلامت- مقابله با فشار، روانشناسی نابهنجاری، روشهای درمان، شناخت اجتماعی و احساسات اجتماعی، تعامل اجتماعی و نفوذ اجتماعی |
|
آزمون های شناختی هوش و استعداد: آزمون رورشاخ- PN- GAT- CAT- TAT برگههای ناتمام راتر- جملات ناتمام ساکس، لوی- یونگ سایمونذر- نظریههای (رغبت، نگرش، ارزشها) و متفرقه |
100% |
جامع |
(آزمون ششم) |
|
100% |
جامع |
(آزمون هفتم) |
|
100% |
جامع |
(آزمون هشتم) |
|