کلاس کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی




کلاس کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی 

روانشناسی عمومی(1133)

برنامه کلاسهای حضوری کارشناسی ارشد92

 

دروس تخصصی پاییز

نام درس

نام استاد

نام کد

روز و ساعت برگزاری کلاس

تاریخ شروع دوره

آمار و روش تحقیق

دکتر همتی

 

1

پنجشنبه 11-8

92/7/25

2

پنجشنبه 20-14

92/7/25

3

چهارشنبه 12-9

92/7/24

4

چهارشنبه 20-17

92/7/24

علم النفس

دکتر خدامرادی

1

چهارشنبه 17-15

92/7/24

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

دکتر پیری

1

جمعه 17-14

92/7/26

روانشناسی رشد

دکتر عدل

1

پنجشنبه 13.30-11

92/7/25

روانشناسی عمومی

دکتر محمدی

1

چهارشنبه 15-12

92/7/24

روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش هیجان

دکتر پیری

1

جمعه 20-17

92/7/26

زبان تخصصی

استاد نتاج

1

دوشنبه 20-16

92/7/22



فرم طرح درس

«مؤسسه آموزش عالی آزاد ماهان»

 

نام درس: آمار و روش تحقیق                                                     نام رشته: روان‌شناسی

جلسات

سرفصل دروس

جلسه اول

مقدمات آمار

متغیرها

مقیاس‌های اندازه‌گیری

جلسه دوم

شاخص‌های مرکزی

شاخص‌های پراکندگی

جلسه سوم

توزیع طبیعی

نمرات استاندارد

جلسه چهارم

ضریب همبستگی

تحلیل رگرسیون

جلسه پنجم

مقدمات آمار استنباطی

انواع فرض و خطا

آزمون فرض

جلسه ششم

آزمون‌های آماری پارامتریک

جلسه هفتم

آزمون‌های ناپارامتریک

جلسه هشتم

مقدمات روش تحقیق

کلیات پژوهش

جامعه و نمونه

جلسه نهم

پژوهش‌های توصیفی

پژوهش‌های آزمایشی

جلسه دهم

پژوهش‌های آزمایشی

اعتبار درونی و بیرونی

 


 

نام درس: روان‌شناسی فیزیولوژیک                                                            نام رشته: روان‌شناسی                                

جلسات

سرفصل دروس

جلسه اول

انواع نورون‌ها و انگیزش و هیجان، پتانسیل استراحت و پتانسیل عمل ـ تحریک‌ناپذیری مطلق و نسبی ـ انواع پتانسیل‌های (شیمیایی و الکتریکی) و مقایسه آن‌ها با یکدیگر ـ نحوه انتقال پیام در سیناپس‌های الکتریکی و شیمیایی، EPSP و IPSP

جلسه دوم

مرور کلی نقش نورترانس میترها در بیماری‌های روانی و نحوه درمان آن‌ها.

بررسی نحوه ساخت و تخریب و نقش نورترانس میترها . بررسی نقش نور؟؟؟ها و مقایسه آن‌ها با نورترانس‌میترها

جلسه سوم

بررسی نقش اپیوئیدهای درون‌زاد در درد، مرور کلی خواب، انواع نورگلیاها و نقش آن‌ها ـ نقش ویتامین در عملکرد مغز و بررسی اختلالات ناشی از کمبود ویتامین‌ها ـ نحوه تکوین دستگاه عصبی ـ بررسی نقش نخاع و ساقه مغز

جلسه چهارم

بررسی نقش تالاموس، هیپوتالاموس، عقده‌های قاعده‌ای، قشر مخ و اعصاب مغزی ـ جانبی شدن نیم‌کره‌ها و بررسی افراد دو پاره مغز ـ بررسی حس‌های شنوایی، بویایی و چشایی

جلسه پنجم

هورمون‌ها و حس بینایی، الکتروآنسفالوگرافی و روش‌های تصویربرداری ـ بررسی امواج مغزی در طی خواب و بیدرای ـ حافظه و یادگیری

جلسه ششم

انواع ناگویی، تعریف انگیزش از دیدگاه اندیشمندان مختلف ـ اساس فیزیولوژیک انگیزش ـ نظریه روان تحلیل‌گری فروید.

جلسه هفتم

بررسی نظریه هال، تأثیر اندیشمندانی مانند توسمن و میلر بر روی نظریه هال ـ مقایسه نظریه هال و فروید ـ بررسی رابطه‌ی شناخت و رفتار

جلسه هشتم

نظریه انتظار ارزش یونس ـ بررسی انگیزه‌ی پیشرفت اتکینسول

جلسه نهم

نظریه یادگیری اجتماعی رتر ، نظریه اسنادی

جلسه دهم

نظریه انسان‌نگری

جلسه یازدهم

مبانی فیزیولوژیک هیجان ـ بررسی نظریه‌های فیزیولوژیک و شناختی هیجان

جلسه دوازدهم

هیجان‌های مجزای ایزارد

 

 


نام درس: زبان تخصصی                                                                          نام رشته: روان‌شناسی                                  

جلسات

سرفصل دروس

 

 

 

توضیحات:

این درس از اهمیت بالایی در قبولی برخوردار است با توجه به تغییر سبک آزمون، در این درس چون فقط متن‌های تخصصی (حداقل 4 تا حداکثر 6) مطرح است، در جلسه اول آزمون تعیین سطح جهت درک نقاط ضعف و قوت افراد و در جلسات بعدی به ترتیب حدوداً 4 جزو ارائه می‌شود که در مجموع 50 متن را شامل می‌شود. بسته به دشواری متون، تعدادی متن را تحلیل و بررسی می‌کنیم. ممکن است در یک جلسه 2 یا 3 متن کار شود. و در یک جلسه 7 متن. تأکید بر افزایش دامنه‌ی لغات، توجه به ظرایف و نکات 15 گانه درک مطلب انجام می‌شود. آزمونک‌های گوناگون گرفته می‌شود. گاهی اوقات از بین جزوه 2 یا 3 متن را بدون اطلاع قبلی به صورت تست مطرح می‌شود و درصدگیری می‌شود. فلش کارت ارائه می‌شود. مفاهیم روان‌شناختی برخی از واژگان تخصصی در قالب یک جزوه‌ی 40 صفحه‌ای ارائه می‌شود.

افرادی که نمره پایینی در آزمون‌ها دارند نقاط ضعف آن‌ها مورد گوشزد قرار می‌گیرد.




نام درس: روان‌شناسی رشد                                                                          نام رشته: روان‌شناسی                            

جلسات

سرفصل دروس

جلسه اول

کلیات روان‌شناسی رشد

جلسه دوم

مبانی زیستی و محیطی در رشد

جلسه سوم

نظریه‌های لاک، روسو، مونتسوری

جلسه چهارم

نظریه رشد آریکسون و کلبرگ

جلسه پنجم

نظریه‌های دلبستگی بالبی و اینزورژت، نظریه‌های کردارشناسی

جلسه ششم

نظریه‌های روان‌تحلیلی (فروید، روابط شیء، آنا فروید، اسپیتر

جلسه هفتم

نظریه‌های نمو یافتگی نول، والن، و نظریه‌های پردازش خبر و برونر

جلسه هشتم

نظریه رشد شناختی پیاژه، نظریه‌های یادگیری زبان

جلسه نهم

نظیره‌های پاولف، ثرندایک، اسکینر، گشتالت مندورا و بازی و تقلید

جلسه دهم

نوجوانی، پیری، مرگ

جلسه یازدهم

 

جلسه دوازدهم

 

جلسه سیزدهم

 

جلسه چهاردهم

 

جلسه پانزدهم

 

 


نام درس: روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش هیجان                                                 نام رشته: روان‌شناسی          

جلسات

سرفصل دروس

جلسه اول

انواع نورون‌ها، پتانسیل استراحت و پتانسلی عمل، انتقال پتانسیل عمل و سرعت آن، تحریک‌ناپذیری مطلق و نسبی، انواع سیناپس‌ها (شیمیایی و الکتریکی) و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، نحوه انتقال پیام در سیناپس‌های الکتریکی و شیمیایی.

جلسه دوم

پتانسیل پس سیناپسی تحریکی و مهاری، انواع ناقل‌های عصبی (استیل کولین، کته کول آمین‌ها، ایندولامین‌ها، گلوتامات، گابا، گلیسین) نقش ناقل‌های عصبی در بروز اختلالات روانی و بروز بیماری‌ها

جلسه سوم

بررسی نحوه ساخت و تخریب ناقل‌های عصبی و نقش هر کدام از این ناقل‌های عصبی، بررسی نقش نوروپپتیدها و مقایسه آن‌ها با ناقل‌های عصبی، بررسی نقش‌های پپیوئیدهای درون‌زاد در سرکوب درد و اضطراب، مرور کلی خواب (مراحل خواب، امواج ثبت شده در هر مرحله خواب و ناقل‌های عصبی دخیل در خواب)، انواع نوروگلیاها و بررسی نقش هر کدام از آن‌ها.

جلسه چهارم

نقش ویتامین‌ها در عملکرد مغز و بررسی اختلالات ناشی از کمبود ویتامین‌ها، نحوه تکوین دستگاه عصبی مرکزی، بررسی ساختار و عملکرد نخاع، بررسی ساختار و عملکرد ساقه مغز (بصل نخاع، پل مغزی، مغز میانی) بررسی ساختار و عملکرد تالاموس و هیپوتالاموس.

جلسه پنجم

بررسی ساختار و عملکرد عقده‌های قاعده‌ای، دستگاه لمبیک، بررسی ساختار و عملکرد قشر مخ، نواحی حسی قشر مخ، نواحی حرکتی قشر مخ، نواحی ارتباطی قشر مخ، جانبی شدن نیمکره‌های مخ و مقایسه عملکرد دو نیمکره مخ، اختلالات ادراکی افراد دو پاره مغز

جلسه ششم

بررسی حس بینایی، حس شنوایی ـ تعادلی، حس بویایی و چشایی، مرور کلی هورمون‌ها و غدد درون‌ریز بدن (هیپوتالاموس، پیپوفیز پیشین و پسین، تیروئید، پاراتیروئید، غده فوق کلیه، پانکراس یا لوزالمعده، غدد جنسی).

جلسه هفتم

نحوه شکل‌‌گیری دستگاه تناسلی و تعیین جنسیت در دوران جنینی، هورمون‌های جنسی و فرمون‌ها، روش‌های تصویربرداری (fMRI , rCBF , PET , MRI , CT) الکتروآنسفالوگرافی، امواج ارتجالی مغز (بتا، آلفا، تتا، دلتا)، پتانسیل فراخوانده.

جلسه هشتم

بررسی امواج مغزی در خواب و بیداری، انواع حافظه، آفازی (زبان پریشی یا ناگویی)، انواع آفازی (آفازی ورنیکه، بروکا، یادزودودگی، مرکزی، حس فراقشری، حرکتی فراقشری) ناخوانی و نانویسی.

جلسه نهم

تعریف انگیزش از دیدگاه اندیشمندان مختلف، اساس فیزیولوژیک انگیزش و نظریه‌های فیزیولوژیک، انگیزش، نظریه‌ روان‌ تحلیل‌گری فروید.

جلسه دهم

نظریه کشاننده هال، بررسی تأثیر اندیشمندانی مانند تولمن و میلر بر روی نظریه هال، مقایسه نظریه فروید و هال، نظریه میدانی لوین یا نظریه انتظار ارزش لوین.

جلسه یازدهم

نظریه انگیزش پیشرفت، نظریه یادگیری اجتماعی رتر، نظریه اسناد، نظریه انسان‌نگری.

جلسه دوازدهم:

مبانی فیزیولوژیک هیجان، نظریه‌های کلاسیک هیجان (نظریه‌های جیمز ـ لانگه ـ کنن ـ بارد و پاپز)

بررسی نظریه‌های زیستی و شناختی هیجان، هیجان‌های مجزای ایزارد.

                





نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!