کلاس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
روانشناسی بالینی(1133)
برنامه کلاسهای حضوری کارشناسی ارشد92
دروس تخصصی پاییز
نام درس
|
نام استاد
|
نام کد
|
روز و ساعت برگزاری کلاس
|
تاریخ شروع دوره
|
آمارو روش تحقیق
|
دکتر همتی
|
1
|
پنجشنبه 11-8
|
92/7/25
|
2
|
پنجشنبه 20-14
|
92/7/25
|
3
|
چهارشنبه 12-9
|
92/7/24
|
4
|
چهارشنبه 20-17
|
92/7/24
|
علم النفس
|
دکتر خدامرادی
|
1
|
چهارشنبه 17-15
|
92/7/24
|
روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی
|
دکتر پیری
|
1
|
جمعه 17-14
|
92/7/26
|
روانشناسی رشد
|
دکتر عدل
|
1
|
پنجشنبه 13.30-11
|
92/7/25
|
روانشناسی بالینی
|
دکتر عدل
|
1
|
پنجشنبه 11-8
|
92/7/25
|
روانشناسی فیزیولوژی و انگیزش و هیجان
|
دکتر پیری
|
1
|
جمعه 20-17
|
92/7/26
|
زبان تخصصی
|
استاد نتاج
|
1
|
دوشنبه 20-16
|
92/7/22
|
فرم طرح درس
«مؤسسه آموزش عالی آزاد ماهان»
نام درس: روانشناسی رشد نام رشته: روانشناسی
جلسات
|
سرفصل دروس
|
جلسه اول
|
کلیات روانشناسی رشد
|
جلسه دوم
|
مبانی زیستی و محیطی در رشد
|
جلسه سوم
|
نظریههای لاک، روسو، مونتسوری
|
جلسه چهارم
|
نظریه رشد آریکسون و کلبرگ
|
جلسه پنجم
|
نظریههای دلبستگی بالبی و اینزورژت، نظریههای کردارشناسی
|
جلسه ششم
|
نظریههای روانتحلیلی (فروید، روابط شیء، آنا فروید، اسپیتر
|
جلسه هفتم
|
نظریههای نمو یافتگی نول، والن، و نظریههای پردازش خبر و برونر
|
جلسه هشتم
|
نظریه رشد شناختی پیاژه، نظریههای یادگیری زبان
|
جلسه نهم
|
نظیرههای پاولف، ثرندایک، اسکینر، گشتالت مندورا و بازی و تقلید
|
جلسه دهم
|
نوجوانی، پیری، مرگ
|
جلسه یازدهم
|
|
جلسه دوازدهم
|
|
جلسه سیزدهم
|
|
جلسه چهاردهم
|
|
جلسه پانزدهم
|
|
نام درس: روانشناسی بالینی نام رشته: روانشناسی
جلسات
|
سرفصل دروس
|
جلسه اول
|
مقدمه و کلیات روانشناسی بالینی، تاریخچه و مباحث فعلی در روانشناسی بالینی، روشهای تحقیق
|
جلسه دوم
|
تشخیص، طبقهبندی و نشانهشناسی مشکلات روانی
|
جلسه سوم
|
تشخیص طبقهبندی و نشانهشناسی مشکلات روانی
|
جلسه چهارم
|
مصاحبه بالینی ـ سنجش هوش
|
جلسه پنجم
|
سنجش شخصیت، رفتای و عصب روانشناختی
|
جلسه ششم
|
سایر آزمونهای روانی ـ قضاوت بالینی و تفسیر کلیات روان درمانی
|
جلسه هفتم
|
رویکرد روانکاوی و نوروانکاوی
|
جلسه هشتم
|
رفتار درمانی و شناخت درمانی و CBT
|
جلسه نهم
|
دیدگاههای پدیدارشناختی، انسانگرایی، وجودگرایی، گشتالت درمانی و سایر رویکردهای درمانی
|
جلسه دهم
|
گروه درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی، داروها، دارو درمانی، زیر شاخههای روانشناسی بالینی
|
نام درس: روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش هیجان نام رشته: روانشناسی
جلسات
|
سرفصل دروس
|
جلسه اول
|
انواع نورونها، پتانسیل استراحت و پتانسلی عمل، انتقال پتانسیل عمل و سرعت آن، تحریکناپذیری مطلق و نسبی، انواع سیناپسها (شیمیایی و الکتریکی) و مقایسه آنها با یکدیگر، نحوه انتقال پیام در سیناپسهای الکتریکی و شیمیایی.
|
جلسه دوم
|
پتانسیل پس سیناپسی تحریکی و مهاری، انواع ناقلهای عصبی (استیل کولین، کته کول آمینها، ایندولامینها، گلوتامات، گابا، گلیسین) نقش ناقلهای عصبی در بروز اختلالات روانی و بروز بیماریها
|
جلسه سوم
|
بررسی نحوه ساخت و تخریب ناقلهای عصبی و نقش هر کدام از این ناقلهای عصبی، بررسی نقش نوروپپتیدها و مقایسه آنها با ناقلهای عصبی، بررسی نقشهای پپیوئیدهای درونزاد در سرکوب درد و اضطراب، مرور کلی خواب (مراحل خواب، امواج ثبت شده در هر مرحله خواب و ناقلهای عصبی دخیل در خواب)، انواع نوروگلیاها و بررسی نقش هر کدام از آنها.
|
جلسه چهارم
|
نقش ویتامینها در عملکرد مغز و بررسی اختلالات ناشی از کمبود ویتامینها، نحوه تکوین دستگاه عصبی مرکزی، بررسی ساختار و عملکرد نخاع، بررسی ساختار و عملکرد ساقه مغز (بصل نخاع، پل مغزی، مغز میانی) بررسی ساختار و عملکرد تالاموس و هیپوتالاموس.
|
جلسه پنجم
|
بررسی ساختار و عملکرد عقدههای قاعدهای، دستگاه لمبیک، بررسی ساختار و عملکرد قشر مخ، نواحی حسی قشر مخ، نواحی حرکتی قشر مخ، نواحی ارتباطی قشر مخ، جانبی شدن نیمکرههای مخ و مقایسه عملکرد دو نیمکره مخ، اختلالات ادراکی افراد دو پاره مغز
|
جلسه ششم
|
بررسی حس بینایی، حس شنوایی ـ تعادلی، حس بویایی و چشایی، مرور کلی هورمونها و غدد درونریز بدن (هیپوتالاموس، پیپوفیز پیشین و پسین، تیروئید، پاراتیروئید، غده فوق کلیه، پانکراس یا لوزالمعده، غدد جنسی).
|
جلسه هفتم
|
نحوه شکلگیری دستگاه تناسلی و تعیین جنسیت در دوران جنینی، هورمونهای جنسی و فرمونها، روشهای تصویربرداری (fMRI , rCBF , PET , MRI , CT) الکتروآنسفالوگرافی، امواج ارتجالی مغز (بتا، آلفا، تتا، دلتا)، پتانسیل فراخوانده.
|
جلسه هشتم
|
بررسی امواج مغزی در خواب و بیداری، انواع حافظه، آفازی (زبان پریشی یا ناگویی)، انواع آفازی (آفازی ورنیکه، بروکا، یادزودودگی، مرکزی، حس فراقشری، حرکتی فراقشری) ناخوانی و نانویسی.
|
جلسه نهم
|
تعریف انگیزش از دیدگاه اندیشمندان مختلف، اساس فیزیولوژیک انگیزش و نظریههای فیزیولوژیک، انگیزش، نظریه روان تحلیلگری فروید.
|
جلسه دهم
|
نظریه کشاننده هال، بررسی تأثیر اندیشمندانی مانند تولمن و میلر بر روی نظریه هال، مقایسه نظریه فروید و هال، نظریه میدانی لوین یا نظریه انتظار ارزش لوین.
|
جلسه یازدهم
|
نظریه انگیزش پیشرفت، نظریه یادگیری اجتماعی رتر، نظریه اسناد، نظریه انساننگری.
|
جلسه دوازدهم:
|
مبانی فیزیولوژیک هیجان، نظریههای کلاسیک هیجان (نظریههای جیمز ـ لانگه ـ کنن ـ بارد و پاپز)
بررسی نظریههای زیستی و شناختی هیجان، هیجانهای مجزای ایزارد.
|