کلاس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی



 کلاس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی(1133)

برنامه کلاسهای حضوری کارشناسی ارشد92

 

 

دروس تخصصی پاییز

نام درس

نام استاد

نام کد

روز و ساعت برگزاری کلاس

تاریخ شروع دوره

آمارو روش تحقیق

دکتر همتی

1

پنجشنبه 11-8

92/7/25

2

پنجشنبه 20-14

92/7/25

3

چهارشنبه 12-9

92/7/24

4

چهارشنبه 20-17

92/7/24

علم النفس

دکتر خدامرادی

1

چهارشنبه 17-15

92/7/24

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

دکتر پیری

1

جمعه 17-14

92/7/26

روانشناسی رشد

دکتر عدل

1

پنجشنبه 13.30-11

92/7/25

روانشناسی بالینی

دکتر عدل

1

پنجشنبه 11-8

92/7/25

روانشناسی فیزیولوژی و انگیزش و هیجان

دکتر پیری

1

جمعه 20-17

92/7/26

زبان تخصصی

استاد نتاج

1

دوشنبه 20-16

92/7/22



 

فرم طرح درس

«مؤسسه آموزش عالی آزاد ماهان»

 

نام درس: روان‌شناسی رشد                                                                          نام رشته: روان‌شناسی                            

جلسات

سرفصل دروس

جلسه اول

کلیات روان‌شناسی رشد

جلسه دوم

مبانی زیستی و محیطی در رشد

جلسه سوم

نظریه‌های لاک، روسو، مونتسوری

جلسه چهارم

نظریه رشد آریکسون و کلبرگ

جلسه پنجم

نظریه‌های دلبستگی بالبی و اینزورژت، نظریه‌های کردارشناسی

جلسه ششم

نظریه‌های روان‌تحلیلی (فروید، روابط شیء، آنا فروید، اسپیتر

جلسه هفتم

نظریه‌های نمو یافتگی نول، والن، و نظریه‌های پردازش خبر و برونر

جلسه هشتم

نظریه رشد شناختی پیاژه، نظریه‌های یادگیری زبان

جلسه نهم

نظیره‌های پاولف، ثرندایک، اسکینر، گشتالت مندورا و بازی و تقلید

جلسه دهم

نوجوانی، پیری، مرگ

جلسه یازدهم

 

جلسه دوازدهم

 

جلسه سیزدهم

 

جلسه چهاردهم

 

جلسه پانزدهم

 

 


 


نام درس: روان‌شناسی بالینی                                                                    نام رشته: روان‌شناسی                      

جلسات

سرفصل دروس

جلسه اول

مقدمه و کلیات روان‌شناسی بالینی، تاریخچه و مباحث فعلی در روان‌شناسی بالینی، روش‌های تحقیق 

جلسه دوم

تشخیص، طبقه‌بندی و نشانه‌شناسی مشکلات روانی

جلسه سوم

تشخیص طبقه‌بندی و نشانه‌شناسی مشکلات روانی

جلسه چهارم

مصاحبه بالینی ـ سنجش هوش

جلسه پنجم

سنجش شخصیت، رفتای و عصب روان‌شناختی

جلسه ششم

سایر آزمون‌های روانی ـ قضاوت بالینی و تفسیر کلیات روان درمانی

جلسه هفتم

رویکرد روانکاوی و نوروان‌کاوی

جلسه هشتم

رفتار درمانی و شناخت درمانی و CBT

جلسه نهم

دیدگاه‌های پدیدارشناختی، انسان‌گرایی، وجودگرایی، گشتالت درمانی و سایر رویکردهای درمانی

جلسه دهم

گروه درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی، داروها، دارو درمانی، زیر شاخه‌های روان‌شناسی بالینی

 

 

 

نام درس: روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش هیجان                                                 نام رشته: روان‌شناسی          

جلسات

سرفصل دروس

جلسه اول

انواع نورون‌ها، پتانسیل استراحت و پتانسلی عمل، انتقال پتانسیل عمل و سرعت آن، تحریک‌ناپذیری مطلق و نسبی، انواع سیناپس‌ها (شیمیایی و الکتریکی) و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، نحوه انتقال پیام در سیناپس‌های الکتریکی و شیمیایی.

جلسه دوم

پتانسیل پس سیناپسی تحریکی و مهاری، انواع ناقل‌های عصبی (استیل کولین، کته کول آمین‌ها، ایندولامین‌ها، گلوتامات، گابا، گلیسین) نقش ناقل‌های عصبی در بروز اختلالات روانی و بروز بیماری‌ها

جلسه سوم

بررسی نحوه ساخت و تخریب ناقل‌های عصبی و نقش هر کدام از این ناقل‌های عصبی، بررسی نقش نوروپپتیدها و مقایسه آن‌ها با ناقل‌های عصبی، بررسی نقش‌های پپیوئیدهای درون‌زاد در سرکوب درد و اضطراب، مرور کلی خواب (مراحل خواب، امواج ثبت شده در هر مرحله خواب و ناقل‌های عصبی دخیل در خواب)، انواع نوروگلیاها و بررسی نقش هر کدام از آن‌ها.

جلسه چهارم

نقش ویتامین‌ها در عملکرد مغز و بررسی اختلالات ناشی از کمبود ویتامین‌ها، نحوه تکوین دستگاه عصبی مرکزی، بررسی ساختار و عملکرد نخاع، بررسی ساختار و عملکرد ساقه مغز (بصل نخاع، پل مغزی، مغز میانی) بررسی ساختار و عملکرد تالاموس و هیپوتالاموس.

جلسه پنجم

بررسی ساختار و عملکرد عقده‌های قاعده‌ای، دستگاه لمبیک، بررسی ساختار و عملکرد قشر مخ، نواحی حسی قشر مخ، نواحی حرکتی قشر مخ، نواحی ارتباطی قشر مخ، جانبی شدن نیمکره‌های مخ و مقایسه عملکرد دو نیمکره مخ، اختلالات ادراکی افراد دو پاره مغز

جلسه ششم

بررسی حس بینایی، حس شنوایی ـ تعادلی، حس بویایی و چشایی، مرور کلی هورمون‌ها و غدد درون‌ریز بدن (هیپوتالاموس، پیپوفیز پیشین و پسین، تیروئید، پاراتیروئید، غده فوق کلیه، پانکراس یا لوزالمعده، غدد جنسی).

جلسه هفتم

نحوه شکل‌‌گیری دستگاه تناسلی و تعیین جنسیت در دوران جنینی، هورمون‌های جنسی و فرمون‌ها، روش‌های تصویربرداری (fMRI , rCBF , PET , MRI , CT) الکتروآنسفالوگرافی، امواج ارتجالی مغز (بتا، آلفا، تتا، دلتا)، پتانسیل فراخوانده.

جلسه هشتم

بررسی امواج مغزی در خواب و بیداری، انواع حافظه، آفازی (زبان پریشی یا ناگویی)، انواع آفازی (آفازی ورنیکه، بروکا، یادزودودگی، مرکزی، حس فراقشری، حرکتی فراقشری) ناخوانی و نانویسی.

جلسه نهم

تعریف انگیزش از دیدگاه اندیشمندان مختلف، اساس فیزیولوژیک انگیزش و نظریه‌های فیزیولوژیک، انگیزش، نظریه‌ روان‌ تحلیل‌گری فروید.

جلسه دهم

نظریه کشاننده هال، بررسی تأثیر اندیشمندانی مانند تولمن و میلر بر روی نظریه هال، مقایسه نظریه فروید و هال، نظریه میدانی لوین یا نظریه انتظار ارزش لوین.

جلسه یازدهم

نظریه انگیزش پیشرفت، نظریه یادگیری اجتماعی رتر، نظریه اسناد، نظریه انسان‌نگری.

جلسه دوازدهم:

مبانی فیزیولوژیک هیجان، نظریه‌های کلاسیک هیجان (نظریه‌های جیمز ـ لانگه ـ کنن ـ بارد و پاپز)

بررسی نظریه‌های زیستی و شناختی هیجان، هیجان‌های مجزای ایزارد.

 




نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!